Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

men hurra!! vilken tur jag klickade tråden,
beställt och klart, julklapp till mig! :love:

hoppas den om lilla gruvponnyn är med... jag har aldrig läst hela!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Också läst (och grinat som ett barn) igenom mitt album nu, hade inte ens tid att önska mig det i julklapp :D Underbart, och flera jag inte läst förut! Håller för övrigt med de andra att vi KAN INTE vänta ett helt år till nästa!! :D

Men den "För alltid fri", har du gjort en nyare variant av den? Eller visst finns det en liknande, men dom fångar hästen och tjejen rider den men släpper den sen fri (?) också en svart häst.... fick iaf flashbacks när jag läste men det var inte riktigt samma...

Åh tack!!!

:) Den serien du tänker på tror jag är "Black" - lite snarlik men med ett annat slut, definitivt! :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

men hurra!! vilken tur jag klickade tråden,
beställt och klart, julklapp till mig! :love:

hoppas den om lilla gruvponnyn är med... jag har aldrig läst hela!


Tack!!!

Serien om Poli, gruvponnyn, finns tyvärr inte med, den kom lite senare. Den var fö skriven av en läsare, en pojke som skickade ett helt handskrivet kollegieblock till mig, men sin berättelse om Poli!! Skrivet med blyerts! SÅ fint!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag tänker mig att nästa omgång kommer i ett album lagom till nästa jul :)

Nästa jul?!? :eek: :eek: Jag hinner ju bli gråhårig innan alla har kommit ut :p

Var tvungen att beställa första volymen även om jag började läsa Min Häst några år senare. Svarta Björn kände jag dock igen!
Hur många volymer blir det? :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Nästa jul?!? :eek: :eek: Jag hinner ju bli gråhårig innan alla har kommit ut :p

Var tvungen att beställa första volymen även om jag började läsa Min Häst några år senare. Svarta Björn kände jag dock igen!
Hur många volymer blir det? :)

:D
Jag vet inte hur många förlaget tänker ge ut, det är inte jag som bestämmer, men det blir nog några till i alla fall. Tror jag!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ash det är inte meningen att jag ska läsa den, ;)
Jag tror jag hade tidningen från början och valpen åt upp den innan jag läst klart... sen hittade jag den på ridskolan och då var bara halva tidningen med.

Vad häftigt att det var en läsarberättelse. :heart

Dina historier och teckningar har påverkat mig otroligt mycket under min uppväxt. jag gick ofta omkring och tänkte på de och funderade, lekte de och ritade av och .... :) jag antar att jag inte är ensam om det. ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

åååh svarta björn.... :love:
nu ryser jag. Den ser jag fram emot. guu vad jag bölade till den. :o:p
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Är det någon som vet en fysisk butik där man kan hitta albumet? I södra Skåne, eller Östersund! Kom på att det hade varit en alldeles perfekt julklapp till lillasyster på 10 år, som precis börjat rida igen. Men jag är ju för sent ute för att beställa den! :banghead:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

åh kom i brevlådan idag! :love:
läste andaktsfullt i smyg medan dottern kollade Bompa... rysningar!!!!
Det är inte bara de vansinnigt fina bilderna, berättelserösten.... väcker massa minnen!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Idag kom albumet!! hoppas pengarna är där på måndag, men det kan ju ta någon dag så här under julen. men de är ivägskickade!!

öppnade inte, tänker spara mej till jul ! ( duktiga jag ;) )

jag hoppas serien , försteskötaren var med!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

åh kom i brevlådan idag! :love:
läste andaktsfullt i smyg medan dottern kollade Bompa... rysningar!!!!
Det är inte bara de vansinnigt fina bilderna, berättelserösten.... väcker massa minnen!!

Åh tack!!! Jag som varit så rysansvärt orolig just för de jättegamla bilderna..... Men de vöcker Minnen hos mig med!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Idag kom albumet!! hoppas pengarna är där på måndag, men det kan ju ta någon dag så här under julen. men de är ivägskickade!!

öppnade inte, tänker spara mej till jul ! ( duktiga jag ;) )

jag hoppas serien , försteskötaren var med!!

Åh vad bra att det kom fram!! Strunt I pengarna. Det ordnar sig. Och ja, Försteskötare finns med :) Den är en av mina egna favoriter!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Nästa jul?!? :eek: :eek: Jag hinner ju bli gråhårig innan alla har kommit ut :p

Var tvungen att beställa första volymen även om jag började läsa Min Häst några år senare. Svarta Björn kände jag dock igen!
Hur många volymer blir det? :)

Jag har ingen aning om hur manga volymer det blir - finns det intresse så blir det nog rätt manga ;) Hoppas jag med - det känns som världens nostalgiresa att läsa dessa jättegamla serier igen, från min Ungdom, ju!!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Å finns så många underbara serier!
De jag främst kommer ihåg är Aldrig svika Timotej och min modiga ponny Lejonhjärta. Sen var det en serie om en galopphäst som dock pga att han bara hade en lunga eller något sånt. Och även en ponny som blev blind...finns så många. Ska hem över jul och får leta upp alla gamla tidningar! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Å finns så många underbara serier!
De jag främst kommer ihåg är Aldrig svika Timotej och min modiga ponny Lejonhjärta. Sen var det en serie om en galopphäst som dock pga att han bara hade en lunga eller något sånt. Och även en ponny som blev blind...finns så många. Ska hem över jul och får leta upp alla gamla tidningar! :)

Humorist! Det är en sann story om en galopphäst - och den serien finns med i första Bästa-albumet! :) Med ny färgläggning. Lejonhjärta (som skadades i en stallbrand) är också en sann historia. Liksom storyn om den blinda ponnyn som stått inne hela sitt liv tills han en dag fick komma ut ... och känna regnet........
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Är det någon som vet en fysisk butik där man kan hitta albumet? I södra Skåne, eller Östersund! Kom på att det hade varit en alldeles perfekt julklapp till lillasyster på 10 år, som precis börjat rida igen. Men jag är ju för sent ute för att beställa den! :banghead:


Hos den stora nätbokhandeln som börjar på A, står det "Beställ innan 22/12 kl 08:00 för leverans före jul", alltså inte för sent än :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Önskade mig intensivt albumet till julklapp och jag hann knappt öppna alla mina julklappar innan jag bums började läsa den! :love:

Den där historien om Gråben .... gud, vad fin den var och suckade av lättnad att åtminstone den hade ett lyckligt slut :D Gråben fångade totalt mitt hjärta med sin vänlighet och de där usla ungarna fick mig att vilja skaka om dem rejält :mad:

Äntligen fick jag läsa fortsättningen till Svarta Björn! Slutet kändes nästan vemodigt även om han kom tillbaka... Humorist kan jag inte heller glömma, helt makalöst att hästen fanns på riktigt! Albumet fick mig faktiskt under tiden som jag läste den nästan att börja lipa inför hela familjen :D

Och i de två sista serierna tyckte jag mig se en gullig skillnad i tecknarstilen och huvudpersonerna i dem påminde mig mycket om Jojjo, är lite nyfiken, var detta medvetet eller blev det bara så?

Kan knappt vänta till nästa album!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag både gav bort och fick boken! :D Beviset på att det var den perfekta julklappen. :)
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 314
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 212
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
413
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp