Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Önskade mig intensivt albumet till julklapp och jag hann knappt öppna alla mina julklappar innan jag bums började läsa den! :love:

Den där historien om Gråben .... gud, vad fin den var och suckade av lättnad att åtminstone den hade ett lyckligt slut :D Gråben fångade totalt mitt hjärta med sin vänlighet och de där usla ungarna fick mig att vilja skaka om dem rejält :mad:

Äntligen fick jag läsa fortsättningen till Svarta Björn! Slutet kändes nästan vemodigt även om han kom tillbaka... Humorist kan jag inte heller glömma, helt makalöst att hästen fanns på riktigt! Albumet fick mig faktiskt under tiden som jag läste den nästan att börja lipa inför hela familjen :D

Och i de två sista serierna tyckte jag mig se en gullig skillnad i tecknarstilen och huvudpersonerna i dem påminde mig mycket om Jojjo, är lite nyfiken, var detta medvetet eller blev det bara så?

Kan knappt vänta till nästa album!

Tack!!! :love:
Att tecknarstilen ändrades beror nog mest på att jag lärde mig teckna lite bättre allt eftersom ;) Där finns ju ett antal serier till, mellan de som fick komma med i boken, som INTE räknas som mina "bästa" utan snarare som övningsobjekt...? Jag fick ganska många manus av en (manlig) manusförfattare, som jag aldrig riktigt tyckte om och som mer handlade om människorna och sociala situationer av föreningstyp, och därför blev de aldrig särskilt bra heller. Så dem glömmer vi.
Den lilla flickan i Pärla och Försteskötare ser ju ut som samma barn...ser jag nu! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hos den stora nätbokhandeln som börjar på A, står det "Beställ innan 22/12 kl 08:00 för leverans före jul", alltså inte för sent än :)

Tack för tipset, hade redan hunnit vara iväg och shoppat annat när jag såg det. Får spara det till hennes födelsedag istället :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Nu har jag läst albumet. Drog ut lite på njutningen så jag inte läste alla på en gång.
Vilka sorliga srier, arma Maran (Solöga) :cry:
Många tårar där.
Svarta Björn var en ny bekantskap, vilken tjusig häst!!
Förste skötaren var favoriet, den där bilden där Nalle tittar bakåt på Victoria, den är helmysig!! Minns att jag då, som 14 åring önskade mej en precis sådan ponny!! Med en sådan mild blick 0ch rund bak ;) !
Ett år är lång väntetid på nästa...Man får odla på tålamodet :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag fick (efter ett mycket bestämt önskemål till maken) albumet i julklapp :love:

Grät mig igenom serierna, så mycket minnen och känslor de kan väcka efter så här många år, det är ett tecken på hur djupt du lyckats beröra så många hästtjejer över hela landet :bow:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lena , dim inbox är full igen ! :D
Undrar hur det går med brevet..
T
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag beställde precis albumet! :)

Lena Furberg: Jag vill passa på att berömma dig
för "Stall Silverhästen".
Jag läste det första avsnittet på julafton
och det var jättebra!
Jag väntar med spänning på nästa avsnitt! :)

(Jag blir 26 år gammal i år,
men läser ändå Min Häst! :p)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag beställde precis albumet! :)

Lena Furberg: Jag vill passa på att berömma dig
för "Stall Silverhästen".
Jag läste det första avsnittet på julafton
och det var jättebra!
Jag väntar med spänning på nästa avsnitt! :)

(Jag blir 26 år gammal i år,
men läser ändå Min Häst! :p)

ÅH vad glad jag blir! Tack!! Silverhästen blir mer spännande än så, jag måste bara jobba in figurerna lite mera. Del 3 blir mer dramatisk!
Just nu sörjer jag mest Freddie på Firefoot Farm..... Jag saknar farfar, farmor, Slottet, ugglan! Allihopa!! Varför lämnade jag inte storyn med en cliffhanger, då hade jag kunna starta upp den igen..... Snörvel! :(
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag hoppade i taket av glädje när jag ramlade in på den här tråden och såg att Lena Furbergs serier (ÄNTLIGEN) börjat släppas i album!

Stallgänget på Tuva-albumen har jag redan och jag läste i tråden att det ska ha kommit 2 album med samlade serier, men när jag söker på valfritt bokbolags hemsida så hittar jag bara ett: "Min Hästs bästa", volym 1. Har det kommit ett till eller är det det jag får nöja mig med så länge? ^^
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*

Tuvastallet kommer alltid vara en favorit :love:

Någon som vet vad som hände med killen från tuva som flytta till england med sin häst Emmy? =)
Och ponnyn Killen, skäcken som inte gick att rida.?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Stallgänget på Tuva-albumen har jag redan och jag läste i tråden att det ska ha kommit 2 album med samlade serier, men när jag söker på valfritt bokbolags hemsida så hittar jag bara ett: "Min Hästs bästa", volym 1. Har det kommit ett till eller är det det jag får nöja mig med så länge? ^^

Du får nöja dig med första albumet till nästa jul, vad det verkar som :p
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Freddie på Firefoot Farm var underbar!
En av mina favoriter.
Jag älskade känslan i serien.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

KL

Jag är helt upprymd bara av att ha hittat den här tråden! Och att jag började läsa den så sent att samlingsalbumet redan kommit ut när jag läst tråden klart. ;) Jag är tydligen så gammal att jag inte minns namnet på några serier, även om det blinkar till när jag läser det ni skriver om ibland. Därför helt perfekt att första delen innehåller serier mellan 79 och 84, det var exakt då jag var Min Häst-läsare, och så få läsa det nu, när jag just fått tillbaka hästintresset.

Självklart, däremot, minns jag Mulle, älskade att träna på att rita honom själv. :o:D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*
Jag fick precis hem albumet som jag beställde.
Ska börja läsa i morgon när det är ljust igen.
(Har ingen bra läslampa,
det är halvmörkt i alla
rum utom badrummet.
Måste till IKEA, tror jag!)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Nu har jag hämtat mitt bokpaket, öppnat det och läst Solöga på stående fot. Visst minns jag!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*

Tuvastallet kommer alltid vara en favorit :love:

Någon som vet vad som hände med killen från tuva som flytta till england med sin häst Emmy? =)
Och ponnyn Killen, skäcken som inte gick att rida.?
Jag skulle också vilja veta hur det gick med han som flyttade! Skulle även vilja veta lite andra "vad hände sedan" :)
 
Ååhhh!! Volym 2 har ju kommit ut. Det har jag missat, måste genast önska mig den i julklapp! :love:
Tolkar det som att Poli-gruvponnyn finns med, vet någon om det stämmer?
 
Jag visste inte ens att det fanns två album! Tokskyndade mig att beställa bägge två! :D Ska slå in dom i fint julpapper och ge mig själv i julklapp! :angel::p:D
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 326
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 216
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp