Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag älskade hennes serier som liten!
Det var så många jag tyckte var fina. Åh, vad jag grinat till dem!

Men min favorit måste nog ändå vara Mulle. Jag har nämligen en alldeles livs levande Mulle i stallet. Vi har hängt ihop i 20 år. Han fyller nu 30 år. Det har iom att han är som han är blivit en hel del roliga historier kring den gamle gubben genom åren. Jag har fått höra att jag borde skriva om honom eller göra just serier.
Han är min egen Mulle!:love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag älskade så många av hennes serier men jag minns särskilt historien om Secreteriat. Den var underbar. Och så Mulle förstås!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Min favorit är såklart den hon skrev om mina hästar! Handlade om mitt fjordsto Katinka som fick tvillingföl, om nu någon minns den? Gick i repris ett par gånger också.
Sen är Mulle också en favorit förstås!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag fullkomligt älskade en serie som hette "För alltid fri". Den handlade om en mustang som fångades in, blev vän med en flicka som sedan släppte honom fri, hästen störtade utför ett stup och dog. Jag stortjöt varenda gång jag läste den, men ändå var jag tvungen att läsa om den hur många gånger som helst. Den gick i repris några gånger också.

Serien om Gandalf Grå var också en favorit. Och så Mulle så klart. Jag är mycket nöjd över att mina barn numera är så stora så att vi har Min Häst i huset igen, så att jag får läsa Mulle! :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

den om din häst kommer jag ihåg!

en favorit som jag inte kommer ihåg vad den heter var om en mustang som var dålig och blev omhändertagen av en flicka, när stoet var bra igen så rymde hon men kom tillbaka ett år senare för att föla eftersom det var höst och fölet inte skulle klara sig i det vilda.

och så mulle, och tuva serien
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh! Min favvo-serie var den om "mina Fjordingar"!! Jag har faktiskt sett dig rida i verkligheten också, för typ 100 år sedan på fjord-SM i Örebro. Kan det ha varit -86 eller nåt? Har du någon av hästarna kvar?
Annars säger jag som en del andra - Mulle!! Han är bara bäst!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Mulle. Han är outstanding! Till och med min pappa, totalt ointresserad av hästar och pensionär läser Mulle med stort nöje! Det är bra betyg det!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Vi är nog många som har älskat Lenas serier. Blev rentav lite star struck när jag insåg att hon är medlem här och skriver en hel del på hund :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Min favorit är nog ändå Tuva-gänget, så underbart jordnära.. :love:

Men alla hennes serier är favoriter, läser dem (fortfarande) om och om igen.. :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh den om en pojke och hans vita ponny silver som är gammal och sen händer något med en drake i ett kärr och sen föds det ett föl som gnäggar åt pojken, så är det silver som blivit pånyttfödd. SÅ himla bra! Grinar nästan att tänka på det...haha
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ja tuvagänget! Har köpt "böckerna om dom, sitter och läser dom ett par gånger om året ;)

Även den mer engelskinspererade (tror jag iaf..) serien Freddy på firefootfarm, hette den så? Tyvärr började jag bli för gammal så slutade väl läsa min häst i ungefär den vevan, men den serien har jag tänkt på många gånger.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

"Den riktiga Pyrola" :love: Många år efter att jag läst och älskat (och gråtit till) just den serien, fick vi hem ett mycket magert fullblodssto. Ursnäll var hon! Tills ..... ja. :crazy:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh! Min favvo-serie var den om "mina Fjordingar"!! Jag har faktiskt sett dig rida i verkligheten också, för typ 100 år sedan på fjord-SM i Örebro. Kan det ha varit -86 eller nåt? Har du någon av hästarna kvar?
Annars säger jag som en del andra - Mulle!! Han är bara bäst!!

Så nostalgisk jag blev nu då... Jag red fjord-SM i Örebro med en av mina hästar i Lena Furbergs serie "mina Fjordingar" 1985. Hon var då precis betäckt och dräktig med tvillingarna (fast det visste vi ju inte då). Vi tävlade i hoppning och dressyr och blev 6:a resp 4:a.
Ingen av hästarna finns kvar idag. Katinka blev 27 år och lilla tvillingen Katja blev 24.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Å, det finns så många... Gråben korsningen mellan ardenner och fullblod. Flickan älskade sin häst men blev mobbad av sina kompisar.
Och Vildkatta! Kommer ni ihåg dessa?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag minns många serier och blir ännu mer ledsen över att någon idiot stal alla mina gamla hästtidningar ur förrådet när jag nyss flyttat hemifrån. :cry:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Solöga! Jag var tydligen inte ens född när den kom ut, men mamma har gamla serietidningar. Nästan så man skulle gå upp på vinden och ta ner och läsa..
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 187
Senast: Grazing
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 994
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp