Gammla min häst serier av Lena furberg

@Juizy Jag med! Minns att jag var lite kär i honom när jag var liten :o

Hingsten som fastnade i taggtråd och sen fick ett träben (?) eller protes minns jag lite extra.
 
Senast ändrad:
Lånade båda seriealbumen från biblioteket för några dagar sedan och jösses, inte kom jag ihåg att serierna var så sorgliga... har jag blivit blödig på äldre dar? :crazy::cry:
Av serierna i de album som getts ut kommer jag bäst ihåg "Svarta Björn", drömmen där man får höra hans tankar och det avslutas med "var är min gröna äng..." ger mig alltid tårar i ögonen.
Andra Lena Furberg serier jag kommer ihåg att jag gillade är "Bara inte Billy!" och en om en fjording (hette den Timmy?) och sen vill jag minnas en serie som hette, eller att hästen hette, Simsalabim eller nåt liknande.
 
@Saybia Jag håller med! Fast jag grät allt mycket som liten också...... Sommaren med Ali fick mig inte att drömma mindre om fuxfärgade fullblodshästar :love:
 
Lånade båda seriealbumen från biblioteket för några dagar sedan och jösses, inte kom jag ihåg att serierna var så sorgliga... har jag blivit blödig på äldre dar? :crazy::cry:
Av serierna i de album som getts ut kommer jag bäst ihåg "Svarta Björn", drömmen där man får höra hans tankar och det avslutas med "var är min gröna äng..." ger mig alltid tårar i ögonen.
Andra Lena Furberg serier jag kommer ihåg att jag gillade är "Bara inte Billy!" och en om en fjording (hette den Timmy?) och sen vill jag minnas en serie som hette, eller att hästen hette, Simsalabim eller nåt liknande.
Nä dom har alltid varit sorgliga. Och fina. Jag grinar mig genom de flesta och har alltid gjort.
 
Jag minns en serier tror den hette tänk så anolunda det kunde blivit. Hästen är svart . hästen säljs sen åter ser första ägaren hästen på en hopptävling där bryter den benet och måste avlivas.
 
Jag minns inte om det var en av hennes serier. Men det var en lång serie om ett nordsvensk (typ) vars liv man fick följa. Han plöjde i skogen bl.a. Och dog sedan utmärglad :(
 
Letade lite häst tidningar hittade , en tidning från 2008 nr 4/5 där är en historier av marie bergström som heter Till minne av brunte den är jättefin och väldigt bra och väldigt sorglig och stundals riktigt hemsk när hästarna behandlas så illa av visa ägare i seriern men samtidigt jättebra.Jag hittade precis en tidning från 1981 på en insändare stod det om om nr 12 1979 att det fans en läsarnovell som hette Mariella . är det någon som läst denna är det samma som solöga .
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Secretariat :love:. Också Gnidde, travaren? Vad hette serien?

Och Karino, fjordingen, med bilder som gjorde att jag trodde det var från vårt stall så jag skrev brev till Jenny Staaf som det handlade om ;).

Ojoj mitt 80-tal slog mig just som en stor knuff i magen.... sitter här och ler av nostalgi.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Tre önskningar är det du menar, hästen heter Foxy :)

Monimaker: Mayday hette den hästen tror jag, en Marie Bergström-serie :)
Jag har också för mig det slutade inte den med att ägaren och hans hustru skulle leda den hästen får ett utbrott trillar på honom slutar med att jakt laget får skjuta hästen ett tappert försök tror jag den hete en väldigt sorglig serier.
 
Jag har också för mig det slutade inte den med att ägaren och hans hustru skulle leda den hästen får ett utbrott trillar på honom slutar med att jakt laget får skjuta hästen ett tappert försök tror jag den hete en väldigt sorglig serier.

Jo precis, så minns jag det också :)
 
Jag tror jag drömmer! Inte kan det väl vara så att jag bara råkade klicka in på en tråd om @Lena Furberg s serier och så visar det sig att ett album har kommit ut?? Ja jag kanske grät en skvätt när jag insåg att jag ska få läsa dessa underbara serier igen!.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 187
Senast: Grazing
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 992
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp