Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag har för mig att det inte var Tuva-serien utan en fristående serie. Dock helt klart Lena Furberg som ritat den. Minns att jag blev arg på gubben som sa att tjejen började bli för stor för sin ponny...

Du tänker inte på Agnes och hennes connemara? En gubbe kom fram på tävling och tyckte att "en stadig jänta som du växer snart ur ponnyn", och hon drabbades av anorexi.. Isf är det Stallgänget på Tuva, är jag tillägga 99,9% säker på... Tror att den hette Agnes hemlighet eller nåt sånt..
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Mulle. Han är outstanding! Till och med min pappa, totalt ointresserad av hästar och pensionär läser Mulle med stort nöje! Det är bra betyg det!
Samma här, min pappa som blev sur på "allt tjat om hästar" skrattade minsann gott åt Mulle :) minns att jag hade ett samlingsalbum där även några av de allra tidigaste Mulle-serierna var med. Den blev något sönderläst, kan flera av dem utantill nu :rofl:
 
Okej. Sorterat upp alla min häst tidningarna jag har nu. Från 200-2005 samt 2010-mitten på 2018(tills dem började finnas på readily) haha såg vi hade 5 nr av det jag å syrran var med i😂 bara å börja leta nu då
 
Du tänker inte på Agnes och hennes connemara? En gubbe kom fram på tävling och tyckte att "en stadig jänta som du växer snart ur ponnyn", och hon drabbades av anorexi.. Isf är det Stallgänget på Tuva, är jag tillägga 99,9% säker på... Tror att den hette Agnes hemlighet eller nåt sånt..

Hm... Låter ju bekant. Men var det Tuva? Måste ha varit en sen serie iaf.
 
Okej 😅 kollat igenom 2010-2014 0 inte där, insåg precis det är 2019 å är 9 år sedan 2010 var!
Hittade Freddie på firefoot(hur det nu stavas) och det var en av mina favoriter när jag var yngre! Insåg precis hur mkt pengar man måste spenderat på min häst 😅
 
Du tänker inte på Agnes och hennes connemara? En gubbe kom fram på tävling och tyckte att "en stadig jänta som du växer snart ur ponnyn", och hon drabbades av anorexi.. Isf är det Stallgänget på Tuva, är jag tillägga 99,9% säker på... Tror att den hette Agnes hemlighet eller nåt sånt..
Stämmer.
Det var fikadags i Tuvastallet och en av tuva-tjejerna säger nåt om att hon inte borde fika och den nya tjejen i stallet (Agnes?) blir då arg pga kommentaren och alla blir häpna sen berättar hon sin historia.
 
Jag har för mig att det inte var Tuva-serien utan en fristående serie. Dock helt klart Lena Furberg som ritat den. Minns att jag blev arg på gubben som sa att tjejen började bli för stor för sin ponny...
Stallgänget på Tuva nr 6
 

Bifogade filer

  • 20190413_153246.jpg
    20190413_153246.jpg
    306,4 KB · Visningar: 229
Okej, haha någon som har ngn aning då I vilken min häst nummer det är? Eller år? Får annars försöka se om man kan hitta den på biblioteket. Hade så gärna velat/behövt läsa den.
 
Okej. Fanns inte i nummrerna 2011-2019.
Kollar därför igenom 2005-2001(haha ofta I den ordningen)
Ej hittat den än, men hittade en annan serie där det handlade om en med bulimi, tack vare hästarna heter den och finns i nr 8 2003.
Som var väldigt bra. Minns jag läst den tidigare.
 
frågade lena furberg på hennes instagram, och hon skrev den fanns i något nummer under 2001.

Har några tidningar från det året. Tror det är 5-7 st jag ej hade från det året.kollat igenom dem och serien fanns ej i någon av dem. tror den är i typ 9, då jag har 8 an å där stod i nästa nummer stallgänget på tuvan, men hade ej den. men, får försöka hitta igen volymböckerna på nya bibblan XD
 
frågade lena furberg på hennes instagram, och hon skrev den fanns i något nummer under 2001.

Har några tidningar från det året. Tror det är 5-7 st jag ej hade från det året.kollat igenom dem och serien fanns ej i någon av dem. tror den är i typ 9, då jag har 8 an å där stod i nästa nummer stallgänget på tuvan, men hade ej den. men, får försöka hitta igen volymböckerna på nya bibblan XD
Du vet att hon finns här på forumet också, va? :D @Lena Furberg
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 187
Senast: Grazing
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 994
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp