Gängmedlemmars vardag

MissFideli

Trådstartare
De här killarna (oftast) som är med i de här gängen som skjuter på varandra, vad gör dom på dagarna? De måste ju veta att det finns ett pris på deras huvuden så att säga, sitter de hemma? Har dom gömställen? Umgås dom bara med några få, eller hela gängen? Antar att mycket handlar om narkotikaförsäljning, säljer de själva eller har de "gräsrötter" som sköter sånt? De har börjat använda hyrbilar har jag sett, är det för att gömma sig från polisen, fienden eller båda 2?
En annan skulle ju vara rätt skrajsen för att bli skjuten liksom, risken är ju överhängande. Är de här personerna inte det?
 
De som träder fram som avhoppare säger exakt det; att de lever på att sälja droger och att det kriminella livet till slut blev ohållbart pga den psykiska pressen som kommer med att man hela tiden behöver titta sig över axeln.

De jag känner som arbetar inom polisen med utredning av det dödliga våldet pratar en del om hur kriminella har flera olika andrahandslägenheter, som inte hela gänget känner till. I Malmö har ju gängen börjat vända sig mot varandra och skifta i lojalitet också.

Vilket skitliv det måste vara...
 
De här killarna (oftast) som är med i de här gängen som skjuter på varandra, vad gör dom på dagarna? De måste ju veta att det finns ett pris på deras huvuden så att säga, sitter de hemma? Har dom gömställen? Umgås dom bara med några få, eller hela gängen? Antar att mycket handlar om narkotikaförsäljning, säljer de själva eller har de "gräsrötter" som sköter sånt? De har börjat använda hyrbilar har jag sett, är det för att gömma sig från polisen, fienden eller båda 2?
En annan skulle ju vara rätt skrajsen för att bli skjuten liksom, risken är ju överhängande. Är de här personerna inte det?

Antagligen lever som de flesta andra, försöker få ihop nån slags lön för dagen (mer eller mindre lagligt), hänger med vänner och familj, tränar osv osv... Skottsäker väst är dock allt annat än ovanligt i de kretsarna. Och så beväpnade och försedda med ögon i nacken såklart
 
Ja, det måste ju vara ett helvete. Och så otroligt planerat allt måste vara. Men de som blir skjutna i bilar, blir de utlockade? Har de folk i gängen som skvallrar?
 
Antagligen lever som de flesta andra, försöker få ihop nån slags lön för dagen (mer eller mindre lagligt), hänger med vänner och familj, tränar osv osv... Skottsäker väst är dock allt annat än ovanligt i de kretsarna. Och så beväpnade och försedda med ögon i nacken såklart

Skottsäker väst verkar vara en del av klädseln. Fy satan vilken stress!
 
De här killarna (oftast) som är med i de här gängen som skjuter på varandra, vad gör dom på dagarna? De måste ju veta att det finns ett pris på deras huvuden så att säga, sitter de hemma? Har dom gömställen? Umgås dom bara med några få, eller hela gängen? Antar att mycket handlar om narkotikaförsäljning, säljer de själva eller har de "gräsrötter" som sköter sånt? De har börjat använda hyrbilar har jag sett, är det för att gömma sig från polisen, fienden eller båda 2?
En annan skulle ju vara rätt skrajsen för att bli skjuten liksom, risken är ju överhängande. Är de här personerna inte det?

De jag träffar i mitt jobb är ute och hänger, står i trappuppgångar eller hänger inne på pizzerior när det är för kallt.
De säljer droger väldigt öppet. De som är högre i näringskedjan säljer ju i regel i själva.

Efter att mord och skjutningar skett brukar aktiviteten vara lägre så nog blir de rädda och påverkade av det som händer.

Hyrbilar används av båda de anledningarna du nämner.
 
?
En annan skulle ju vara rätt skrajsen för att bli skjuten liksom, risken är ju överhängande. Är de här personerna inte det?

Många av dem är skiträdda, går knappt ut och är paranoida mot alla. Jag kom ganska nära föräldrar till en kille som blivit skjuten i en uppgörelse, de berättade att det hade gått väldigt snabbt från att killen började umgås med ”fel” folk tills dess att han blev hotad och sen skjuten.
Så det kan gå upp och ner väldigt fort.

En del av ledarna bor inte ens i Sverige några längre perioder har jag förstått.
 
De jag träffar i mitt jobb är ute och hänger, står i trappuppgångar eller hänger inne på pizzerior när det är för kallt.
De säljer droger väldigt öppet. De som är högre i näringskedjan säljer ju i regel i själva.

Efter att mord och skjutningar skett brukar aktiviteten vara lägre så nog blir de rädda och påverkade av det som händer.

Hyrbilar används av båda de anledningarna du nämner.

Så de är så pass tuffa att de ändå vågar vara ute så mycket? Pizzerior verkar vara poppis, det har man ju förstått med tanke på att en hel del slutar sina liv på just pizzerior.
 
Hotas dom in i det här livet, eller väljer dom själva?
Finns det nån heder inom dessa gäng? Trots allt är det ju relativt få utomstående/oskyldiga som skadats i skjutningar, även om det såklart är för många ändå.
Tänker på familjemedlemmar t.ex.
 
Jo, förstås. Men om jag förstått rätt så var t.ex gårdagens "offer" inte alls från det området. Inte ens från den sidan stan.

Jag tänker lite såhär.. jag vet var jag ska leta om jag söker efter en viss person som tävlar fälttävlan, dressyr eller hoppning. Jag rör mig i ridsportkretsar, och har koll på var olika ”grupperingar” håller till.
Många gånger kanske man ridit på samma ridskola som små, och därmed är bekanta sen tidigare.

Likadant är det med andra, i det här fallet kriminalitet, de vet var grupperingar finns och hur man ska närma sig varandra.
 
Hotas dom in i det här livet, eller väljer dom själva?
Finns det nån heder inom dessa gäng? Trots allt är det ju relativt få utomstående/oskyldiga som skadats i skjutningar, även om det såklart är för många ändå.
Tänker på familjemedlemmar t.ex.
Hotas tror jag inte. Snarare lockas av snabba pengar, respekt osv till en början. När de väl är inne i skiten är det svårt att backa eller bara plocka russinen ur kakan
 
Min sambo hade under en tid nära kontakt med en gängmedlem som var högt upp i deras hierarki. Han drev mest omkring om dagarna eller umgicks med sin familj, hade några få vänner men litade inte på någon. Familjen utsattes också för hot vid olika tillfällen. Det var även extra säkerhet kring vem som fick hämta barnet på förskola. Väldigt paranoid och oberäknelig. Skottsäker väst och ögon i nacken. Hade mycket pengar undanstoppat och levde verkligen inte fattigt. Sålde droger och bytte stöldgods mot tjänster.
Han växte upp i en mycket dysfunktionell familj med missbruk och misshandel. Alla syskonen utom en är eller varit kriminell i någon form. Hamnade snett tidigt, typ vid 11 års ålder kom sen inte ur och det blev värre och värre. Den lilla jag hört om honom idag är att han får någon form av vård men krasst sett kommer han aldrig få ett vanligt jobb vilket han är medveten om.
 
Hotas dom in i det här livet, eller väljer dom själva?
Finns det nån heder inom dessa gäng? Trots allt är det ju relativt få utomstående/oskyldiga som skadats i skjutningar, även om det såklart är för många ändå.
Tänker på familjemedlemmar t.ex.
Alltså, gängmedlemmar är ett rätt brett begrepp. Det är allt från springpojkar till folk med stort vålskapital som mest gått över till ekonomisk brottslighet som på ytan är "företagare". Så Det varierar.

Jag har mest träffat ungefär samma snubbar som Sleepan, i varierande stadier i livet.

Många har egentligen väldigt trista vardagsliv så att säga. Man "hänger" mycket "göra ingenting". Man har trassliga relationer med familj och vänner, man missbrukar. Har man pengar så bränner man dom fort. Ens vänner dör. Man får sitta.

Och en dag inser man att man börjar bli äldre och/ eller trött/ För hotad. Man har aldrig haft ett vettigt jobb. Man har kanske några barn och en trasslig relation. Man vet knappt hur man ska föra sig bland "svensson" eller på ett arbete. Man mår kasst psykiskt och har inte sällan ett missbruk. Ingen lägenhet, 500 000 i skulder och kan inte hälsa på sin mamma som bor i fel del av stan.

Det är så mycket bekvämare att inte vara kriminell.
 
Alltså, gängmedlemmar är ett rätt brett begrepp. Det är allt från springpojkar till folk med stort vålskapital som mest gått över till ekonomisk brottslighet som på ytan är "företagare".

Jag har mest träffat ungefär samma snubbar som Sleepan, i varierande stadier i livet.

Många har egentligen väldigt trista vardagsliv så att säga. Man "hänger" mycket "göra ingenting". Man har trassliga relationer med familj och vänner, man missbrukar. Har man pengar så bränner man dom fort. Ens vänner dör. Man får sitta.

Och en dag inser man att man börjar bli äldre och/ eller trött/ För hotad. Man har aldrig haft ett vettigt jobb. Man har kanske några barn och en trasslig relation. Man vet knappt hur man ska föra sig bland "svensson". Man mår kasst psykiskt och har inte sällan ett missbruk. Ingen lägenhet, 500 000 i skulder och kan inte hälsa på sin mamma som bor i fel del av stan.

Det är så mycket bekvämare att inte vara kriminell.

Hur vanligt är det att de högre upp så att säga tar droger själva? Alltså så mycket att man missbrukar.
 
Jag tänker lite såhär.. jag vet var jag ska leta om jag söker efter en viss person som tävlar fälttävlan, dressyr eller hoppning. Jag rör mig i ridsportkretsar, och har koll på var olika ”grupperingar” håller till.
Många gånger kanske man ridit på samma ridskola som små, och därmed är bekanta sen tidigare.

Likadant är det med andra, i det här fallet kriminalitet, de vet var grupperingar finns och hur man ska närma sig varandra.
Jag har en barndomsvän som är är/ var gammal missbrukare. Jag lovar, om man så skulle släppa ned honom på mars så skulle han kunna hitta någon som dealar...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 638
Senast: _Zacke_
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp