Gappay munkorg

AraSlei

Trådstartare
Här finns ju en del bruks- och skyddsfolk.

Hur ska jag mäta för att få en trådkorg från Gappay att sitta vettigt? Hunden i fråga är 10cm från ögonvrå till nos, och behöver kunna skälla och dricka i korgen.
Nosens omkrets - är det hundens mått eller är det korgens mått som anges?
 
Jag skulle säga att du nästan måste prova ut för att få en som sitter riktigt bra. När munnen är stängd ska du kunna få in tre fingrar (i bredd på höjden) mellan nos och korg för att hunden ska kunna få uytrymme att skälla och hässja.
Om jag tolkar det rätt så är det omrkets runt nosen, dvs korgens omkrets.
 
Jag skulle säga att du nästan måste prova ut för att få en som sitter riktigt bra. När munnen är stängd ska du kunna få in tre fingrar (i bredd på höjden) mellan nos och korg för att hunden ska kunna få uytrymme att skälla och hässja.
Om jag tolkar det rätt så är det omrkets runt nosen, dvs korgens omkrets.

Misstänkte det! Här omkring finns ingen som säljer den typen av munkorg, vad jag vet 😬 kanske är det enklast att kontakta någon butik som säljer på nätet och beställa några olika storlekar.
Laikan är lite tuff på grisarna och behöver utrustas med munkorg till årets säsong.
 
Misstänkte det! Här omkring finns ingen som säljer den typen av munkorg, vad jag vet 😬 kanske är det enklast att kontakta någon butik som säljer på nätet och beställa några olika storlekar.
Laikan är lite tuff på grisarna och behöver utrustas med munkorg till årets säsong.
Jag vet att de har i Ljungskile men det är ju en bit bort :D

Aha, ja är de tuffa så är det ett måste. Bästa är nog som du skriver att beställa ett gäng olika storlekar och prova hemma.
 
Jag vet att de har i Ljungskile men det är ju en bit bort :D

Aha, ja är de tuffa så är det ett måste. Bästa är nog som du skriver att beställa ett gäng olika storlekar och prova hemma.

Ja, jag mailade till dem innan och beskrev läget! Hoppas jag får svar. Det är lite långt att åka :D

Ja, han tröttnar på att skälla efter ett tag, och tålamodet har tyvärr inte blivit längre med åren. Så nu är det dags! Husse testade en mjuk korg förra året, men det fungerade dåligt, så vi hoppas att denna modellen kan fungera bättre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Trassel12
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 613
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp