Går det att få ett par svarta jeans att sluta suga åt sig skit?

SoffiProppi

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder... Köpte ett par svarta jeans som verkar vara som målsökande missiler när det kommer till att fånga damm och hår... Går det att få byxor att sluta fästa sig vid hår, filtludd, damm och annat? Eller måste jag ständigt bära med mig en klädrullare varje gång jag lämnar ytterdörren med dessa brallor? Har aldrig haft ett par byxor där ALLT fastnar förr. Hade samma modell för ett par år sedan och de var inte alls så dammflörtande som dessa..... :(
 
Jag har ett likadant problem med ett par svarta byxor. Det är inte jeanstyg, men sydda i "jeans-modell". Jag blir också knäpp på att ALLT fastnar på dem, men har i princip gett upp att få bort skräpet...

@tolksele Sköljmedel sägs not kunna hjälpa, tror jag, eftersom det gör kläderna mindre statiska. Dock har det inte hjälpt mina byxor. Just nu använder jag inte sköljmedel, men har gjort det innan. Märkte ingen skillnad alls...
 
Om det är stretch i byxorna så ska man inte använda sköljmedel. Det förstör stretchen och gör tyget bubbligt om man har otur. Däremot kan man prova att hälla i en liten skvätt ättikssprit istället för sköljmedel. Det tar iallafall bort det statiska och gör tyget mjukare. På endel tyger gör det stor skillnad med sköljmedel eller ättikssprit men på vissa tyger kvittar det vad man gör. De suger åt sig allt iallafall.
 
Om det är stretch i byxorna så ska man inte använda sköljmedel. Det förstör stretchen och gör tyget bubbligt om man har otur. Däremot kan man prova att hälla i en liten skvätt ättikssprit istället för sköljmedel. Det tar iallafall bort det statiska och gör tyget mjukare. På endel tyger gör det stor skillnad med sköljmedel eller ättikssprit men på vissa tyger kvittar det vad man gör. De suger åt sig allt iallafall.

Oj, det visste jag inte :o använder sköljmedel till alla mina kläder... Ska prova med ättikssprit, tack för tipset! Återkommer med resultatet!
 
@SoffiProppi

Nu har jag väntat snart ett halvår på att du ska återkomma med resultatet! :rage: :D

Nej men jag hittade den här tråden på en google-sökning faktiskt, jag har samma problem med mina nya svarta jeans och om du testade ättikssprit vore det intressant att höra om det funkade. Eller om du hittade någon annan lösning.

Hahahah! Förlååt! Jag har inte tvättat de byxorna än (:angel:) men nu tänkte jag springa ner till affären och köpa ättikssprit och göra ett försök i handfatet (tvättider osv...). Sköljmedel har iallafall inte fungerat tidigare så det tänker jag inte ens prova igen.

Återkommer! (och inte om ett halvår :D)
 
  • Gilla
Reactions: Con
Är det DrDenim jeansleggings? Mitt största misstag i livet var att köpa dessa.
/mvh har långhårig katt hemma
 
@nyponros Vi som har svart/vit/röda björnar då? Vad ska vi göra då? Jag går runt med hundhår ÖVERALLT.
Hittar liksom björnhår i min kaffekopp.



PÅ KONTORET! :arghh::arghh::arghh::arghh:

Detta inlägg skulle kunnat vara skrivet av min hund, hon fällde inte men det gjorde däremot jag vilket resulterade i att hon sket ut geisha-snören som släppade efter henne när hon gjort sin business :o
 
Nu har jag tvättat byxorna med ättikssprit, de blev en aning mindre dammflörtande men inte helt bra, så ska testa igen och se om det blir någon ordning på dem! Men nu kan jag iallafall använda dem, de ser faktiskt svarta ut och inte gråa av skräp :p
 
Gammal tråd, men jag tipsar om att när de är avluddade spraya över dem med hårspray, för det ger faktiskt luddfria byxor :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp