Går det att försäkra 19-årigt sto??

lisahjelmgren

Trådstartare
Ngn som känner till möjligheter att teckna foster- och fölförsäkring fö 19-årigt sto?????

Är inställd på att det ej är möjligt men vill ju inte missa möjligheten om den finns... Måste finnas fler än jag som betäcker äldre ston! Chansar ni eller väljer ni kanske hingstar med levande föl avgift?
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Bra fråga, skulle jag också vilja ha svar på! Har valt en hingst med rätt hög dräktighetsavgift till mitt 19-åriga sto så det är klart att man vill försäkra.
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Har inte stoet någon färsäkring alls?

Jag hade ett 18-årigt sto och fosterförsäkringen fick jag med på köpet från hingsthållaren när man betalt 90-dygnsavgiften. Det är ju fostret man försäkrar, inte stoet.
Fosterförsäkringen jag hade var i IF och den räckte upp till 8e dygnet efter födseln har jag för mig och efter det tecknade jag en egen hästförsäkring, fick erbjudande att bara fortsätta i samma försäkringsbolag.
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Om hingsthållaren inte erbjuder någon fosterförsäkring så kan ni nog tyvärr glömma att teckna en separat till ett så gammalt sto. Undrar hur fosterförsäkringarna som hingsthållarna tillhandahåller fungerar på äldre ston med tanke på att man inte kan teckna ngn själv? :confused:

Tidigare så ingick fosterförsäkring hos Agria om stoet var försäkrat där, men det togs bort för 3 år sedan. Kanske beroende på att trenden tyvärr verkar gå åt att inte övervaka fölningarna bland vissa stoägare. :angel:
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Det går att ta en fosterförsäkran till det att stoet är 20 år i Folksam.
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Om stoet är Avelsförsäkrat hos Agria ingår en liiten foster-o-föl-försäkring med max 5.000 ersättning. denna kan bara nytecknas till 15 års ålder
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Jag har ett 21-årigt sto som är dräktig nu. Men hon gick inte att försäkra för att hon var för gammal. Och ime att hon inte har var försäkrad tidigare hos den förra ägaren...så det e lite synd. Men inte mkt att göra. *hoppas* på att det går bra! :banana:
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Jag har ett 21-årigt sto som är dräktig nu. Men hon gick inte att försäkra för att hon var för gammal (Agria). Och ime att hon inte har var försäkrad tidigare hos den förra ägaren...så det e lite synd. Men inte mkt att göra. *hoppas* på att det går bra! :banana:
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Tack för info! :bow: Måste stoet vara försäkrad där då, eller kan man "bara" försäkra fostret?
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Stoet behöver inte vara försäkrat utan du kan försäkra bara magen!
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

lisahjelmgren skrev:
Ngn som känner till möjligheter att teckna foster- och fölförsäkring fö 19-årigt sto?????

Är inställd på att det ej är möjligt men vill ju inte missa möjligheten om den finns... Måste finnas fler än jag som betäcker äldre ston! Chansar ni eller väljer ni kanske hingstar med levande föl avgift?

Om man bor i Skåne, södra Småland eller södra Halland kan man teckna försäkring i Åsbo-Bjäre försäkringsbolag, de har ingen åldersgräns.
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

elle12 skrev:
Om man bor i Skåne, södra Småland eller södra Halland kan man teckna försäkring i Åsbo-Bjäre försäkringsbolag, de har ingen åldersgräns.
Gäller detta endast foster och fölförsäkring eller även Liv-vetvård för stoet om hon ej är försäkrad sen innan?
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Det står i grundtexten för deras försäkringar att de gäller livet ut, men att livvärdet sjunker med åldern, med hur mycket vet jag dock inte.
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Tackar :bow: Hittade till deras hemsida men kunde ej hitta någon uppgift om åldersgränser för nyteckning..
 
Sv: Går det att försäkra 19-årigt sto??

Jag mailade en fråga om detta till dem då jag också undrar det. Fick bara reda på av en vän att det inte var någon åldersgräns om man ville ha foster-och fölförsäkring hos dem.
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 820
Senast: Freazer
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 557
Senast: Gunnar
·
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 550
Senast: Packipim
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp