Går du till affären i mjukisbyxor?

mandalaki

Trådstartare
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
 
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
Förr gjorde jag inte det.

Men sedan träffade jag nuvarande man, och han har på något sätt lyckats övertyga mig om att jag duger som jag är. Och det oavsett om jag har mjukisbyxor, klänning, jeans, hästkläder eller vad som helst egentligen. Han bryr sig verkligen inte om vad jag har på mig. Detta har gjort mig mer bekväm i mig själv, och jag kan numera egentligen ha på mig vad som helst till affären.
 
Självklart :D Det enda jag inte åker till affärer i är pyjamas typ (och det mest pga jag har då bara något på överdelen :rofl:).
Förutom jobbarbyxorna så är mjukisbyxor det enda jag har på mig på vinterhalvåret, på sommarhalvåret är det mjuka tunna lösa byxor som gäller.
 
Jag går på affären i mjukisbyxor om det är vad jag har på mig hemma. Går även på stan så om jag nu går på stan. På biblioteket och djursjukhuset med. Gränsen går nog vid om jag ska sitta på café. Om det inte är väldigt fina mjukisbyxor förstås :).
 
Jag brukade aldrig göra det förut men nu har jag säckat ihop totalt! Går utan att tveka till Ica osminkad iklädd mina hemmatajts och en stor jäkla hoodie. Så jag ser ofta ut som sju svåra år när jag går dit.

Gillar det speciellt när min man är med som 1) är skitsnygg och 2) aldrig i hela världen skulle gå i mjukisbyxor offentligt. Kontrasten gör det så fruktansvärt tydligt då exakt hur sunkig jag ser ut :up:.
 
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
Nej, absolut inte! Inte ens nu när jag är föräldraledig. Påbörjar och avslutar dagen i mina Adidasbyxor men dom åker av före 09 och på efter 20 på kvällen. Tycker det ser slashasigt ut att gå klädd i myskläder hela dagen:o Jeans/byxor och kofta/tröja och borstat hår så är jag nöjd.
 
Jag brukade aldrig göra det förut men nu har jag säckat ihop totalt! Går utan att tveka till Ica osminkad iklädd mina hemmatajts och en stor jäkla hoodie. Så jag ser ofta ut som sju svåra år när jag går dit.

Gillar det speciellt när min man är med som 1) är skitsnygg och 2) aldrig i hela världen skulle gå i mjukisbyxor offentligt. Kontrasten gör det så fruktansvärt tydligt då exakt hur sunkig jag ser ut :up:.
Osminkad har jag (numera) inga problem med, däremot går jag aldrig ut utan örhängen. Helt stört.
 
Självklart :D Det enda jag inte åker till affärer i är pyjamas typ (och det mest pga jag har då bara något på överdelen :rofl:).
Förutom jobbarbyxorna så är mjukisbyxor det enda jag har på mig på vinterhalvåret, på sommarhalvåret är det mjuka tunna lösa byxor som gäller.
På tal om pyjamas! Såg en kvinna i pyjamasbyxor på Coop för några månader sen. :rofl:
 
Nej, absolut inte! Inte ens nu när jag är föräldraledig. Påbörjar och avslutar dagen i mina Adidasbyxor men dom åker av före 09 och på efter 20 på kvällen. Tycker det ser slashasigt ut att gå klädd i myskläder hela dagen:o Jeans/byxor och kofta/tröja och borstat hår så är jag nöjd.
Jag hade aldrig reflekterat förrän jag var och hälsade på pappa på sjukhus i min hemstad för ett par år sen. Andra besökare på sjukhuset gick i mjukisbyxor! Jaha, nu är jag i småstan tänkte jag :D
 
Oftast inte, men det händer allt. Men oftare till lilla närbutiken än till "stora ICA". Fast det skulle nog mest kunna bero på att åker jag till ICA så har jag liksom tagit mig samman så pass att jag tänker sätta mig i bilen och åka dit, och då kan jag ju lika gärna byta byxor med innan jag sticker.
 
Titta dig omkring på stan en helt vanlig dag. Jag har sett folk gå i långkalsonger gående i cowboyboots, jag har sett gråhårig tant i hudfärgad BH och jeans på stan. Om man går till affären i mjukisbyxor, idag 2019 känns som en märklig fråga. Jag har nog själv inget i min garderob jag inte skulle kunna visa mig för folk i, och jag klär inte upp mig för att gå till affären.

Tycker du verkligen att mjukisbyxor är en fråga ens idag?

Däremot blir jag irriterad av att se folk gå med skitiga typ varselkläder som kan stå upp själva, i mataffären, eller folk med ridkläder direkt från stallet, eller grisbonden i blåstället som bara är inne och köper några dosor med snus att ha medan han kör tanken på gärdet bredvid köpcentrumet. Där kan man diskutera borden eller inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602
Fordon Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp