Går du till affären i mjukisbyxor?

Haha oja! Jag försöker se mig i spegeln så jag inte bara har underställsbyxor på mig. Eller hö i håret. Ungefär så mycket bryr jag mig om hur jag ser ut på Ica :rofl:

:o
Förut när jag brukade åka och fodra på lösdriften före jobbet upptäckte jag en gång när jag satt på ett möte att jag hade ett skitlångt halmstrå i håret :o försökte lite diskret dra bort det och gömma under bordet men såg i ögonvrån att min kollega hade svårt att hålla sig för skratt.

KL
Jag har inga mysbyxor men går jämt omkring med leggings hemma och japp jag åker utan att blinka och handlar i det :) skulle åka i mjukisbyxor också om jag skulle ha det :up:
 
Titta dig omkring på stan en helt vanlig dag. Jag har sett folk gå i långkalsonger gående i cowboyboots, jag har sett gråhårig tant i hudfärgad BH och jeans på stan. Om man går till affären i mjukisbyxor, idag 2019 känns som en märklig fråga. Jag har nog själv inget i min garderob jag inte skulle kunna visa mig för folk i, och jag klär inte upp mig för att gå till affären.

Tycker du verkligen att mjukisbyxor är en fråga ens idag?

Däremot blir jag irriterad av att se folk gå med skitiga typ varselkläder som kan stå upp själva, i mataffären, eller folk med ridkläder direkt från stallet, eller grisbonden i blåstället som bara är inne och köper några dosor med snus att ha medan han kör tanken på gärdet bredvid köpcentrumet. Där kan man diskutera borden eller inte.
När jag jobbade i butik kom det ofta in en gubbe som jobbade i skogen. Han luktade alltid diesel och sågspån. Jag tycker ändå det är lite charmigt :p men luktar man "allergener", typ kobonde så kanske man kan tänka till. Jag tycker ryttare är relativt luktfria, så det skulle jag inte reagera på. Likaså arbetare i skitiga varselkläder, dom ska ju bara handla?
 
Ja det var lite stört :D. Jag har lärt mig på senare tid att gå ut osminkad. Helt stört befriande faktiskt.
Ja det är det verkligen. Om man ändå bara är hemma, ska man verkligen lägga energi på att sminka sig bara för att gå och handla?

För ett par år sen glömde jag ta på örhängen när jag gick till jobbet! :eek: Jag fick springa ut på lunchen till närmaste ställe som var Designtorget, köpte ett par designerörhängen som var skitfula och som jag aldrig använt efter den dagen. :meh:
 
:o
Förut när jag brukade åka och fodra på lösdriften före jobbet upptäckte jag en gång när jag satt på ett möte att jag hade ett skitlångt halmstrå i håret :o försökte lite diskret dra bort det och gömma under bordet men såg i ögonvrån att min kollega hade svårt att hålla sig för skratt.

KL
Jag har inga mysbyxor men går jämt omkring med leggings hemma och japp jag åker utan att blinka och handlar i det :) skulle åka i mjukisbyxor också om jag skulle ha det :up:
:rofl::rofl::rofl: jag har det exakt så, lösdrift hemma.. ibland råkar man fodra i fel kläder :laugh:
 
Jag hade aldrig reflekterat förrän jag var och hälsade på pappa på sjukhus i min hemstad för ett par år sen. Andra besökare på sjukhuset gick i mjukisbyxor! Jaha, nu är jag i småstan tänkte jag :D
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.
 
Oftast har jag åtminstone bytt byxor men visst har det hänt ibland. Smink och hår tänker jag aldrig på att jag borde fixa för att visa mig ute bland folk, så intressant tror jag inte att jag är :D
 
Ja det var lite stört :D. Jag har lärt mig på senare tid att gå ut osminkad. Helt stört befriande faktiskt.
Jag sminkade mig på gymnasiet men när jag sedan tog studenten så blev helt tvärtemot och nu sminkar jag mig aldrig :angel: Det tar tiiiid, tid som man kan spendera i sängen :D
Andra tycker kanske att jag ser ovårdad ut med mjukiskläder och inget smink osv, men äsch det är skönt. Och jag vet att jag kan göra mig finare plus det blir nästan roligare att man faktiskt ser finare ut än på vardagen när man vill det till speciella tillfällen.

Får dock erkänna att jag har lekt med tanken att färga ögonfransarna, jag har nya glasögon där de syns mera. Målar dem aldrig annars.
 
När jag jobbade i butik kom det ofta in en gubbe som jobbade i skogen. Han luktade alltid diesel och sågspån. Jag tycker ändå det är lite charmigt :p men luktar man "allergener", typ kobonde så kanske man kan tänka till. Jag tycker ryttare är relativt luktfria, så det skulle jag inte reagera på. Likaså arbetare i skitiga varselkläder, dom ska ju bara handla?
Jag ser det som en hygienfråga. Jag handlar min mat där också. Det har hänt att jag lagt tillbaka varor och gått ut om jag ser någon snuskis gå och klämma på tomaterna typ . :o
 
Jag ser det som en hygienfråga. Jag handlar min mat där också. Det har hänt att jag lagt tillbaka varor och gått ut om jag ser någon snuskis gå och klämma på tomaterna typ . :o
Men smutsiga byxor behöver ju inte betyda smutsiga händer? Men det är okej att tycka olika, jag skulle inte handla lösviktsgodis efter att ha jobbat i butik. Där är folk gärna med fingrarna och snoriga barn osv. Och godis tvättar man ju inte innan man äter :cautious:
 
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.
Nej, inte vet jag, blev bara full i skratt över min spontana tanke.
 
Absolut! Kan gå i mjukisbyxor likväl som långklänning, det kvittar mig liksom lika :) .

Jag har faktiskt sen ungefär ett år tillbaka även gjort mig av med allt "artificiellt utseendehöjande" såsom hårfärgning (hade färgat håret konstant i 18 år) och smink. Jag använde inte gigantiskt mycket smink förut (vardagssminkning var ögonbrynspenna, eyeliner och mascara) och tycker fortfarande det är kul att sminka mig, både simpelt och rejält med foundation och skuggor och läppstift (typ en gång om året), men jag har avdresserat mig själv att känna att jag MÅSTE sminka mig för att kunna gå utanför dörren, och har anammat och omfamnat mitt gråa/råttfärgade hår :D . Det tog faktiskt ett bra tag innan jag slutade skämmas över min naturliga hårfärg som kom fram, och där kände jag hur utseendefixerat och självhatande stört beteende jag vant in mig själv med under åren...

Det enda jag inte klarat av ansiktsmässigt är att sluta plocka/noppra/vaxa bort oönskad ansiktsbehåring (har PCOS och där är ökad ansiktsbehåring/manlig behåring ett av symptomen), den samhällsnormen sitter tyvärr för djupt rotat i mig att det är skamligt/äckligt/onaturligt att ha manlig behåring i ansiktet som kvinna.... vilket är lite ledsamt för mig, eftersom jag hatar att tycka att sånt som är JAG naturligt, är "äckligt, onaturligt och skämmigt" och som måste döljas.
 
Men smutsiga byxor behöver ju inte betyda smutsiga händer? Men det är okej att tycka olika, jag skulle inte handla lösviktsgodis efter att ha jobbat i butik. Där är folk gärna med fingrarna och snoriga barn osv. Och godis tvättar man ju inte innan man äter :cautious:
:cautious: Du påminner mig om att man inte ska jobba med det man älskar ... om man inte vill tappa lusten för det :D
 
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.

Jag har flyttat från Stockholm och hunnit med ett par mindre städer och nu mer en by. Jag tycker det är vädlig skillnad i hur folk klär sig faktiskt mot Stockholm.
På ett sätt upplever jag det befriande mot den där ängsligheten som jag upplevt hos många i Stockholm. Men för någon som är förtjust i estetik och vackra outfits etc så är det ju ingen direkt inspirerande miljö.:laugh:
 
Jag har inte åkt till affären i mjukisbyxor sedan gymnasiet. Jag använder nog inte mjukisbyxor så mycket överlag, så det beror nog mest på det.
Osminkad och i fritidskläder, ridkläder eller jaktkläder händer dock varje vecka :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 486
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 472
Senast: verser
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
727
Fordon Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp