Går du till affären i mjukisbyxor?

HELT ÄRLIGT, medan jag var i den här tråden så dök det upp en annons från en webshop som jag gillar. Men det var något som drog till sig min blick i den där annonsen ....
328686a-emp.jpg

:laugh:
Oerhört passande med tanke på trädens ämne :D
Från 699 kr
328686d-emp.jpg

:up:
O_o
 
Det har bara hänt ett par gånger :angel: Jag har hjälpt till med nödavlivning tex, och glömt det och så stannat på mataffären på väg hem...

Några gånger är inga gånger? :angel:

De stirrade konstigt på mig när jag var in på ICA här i byhåla vid ett tillfälle... japp, jag hade svart klet i ansiktet konstaterade jag senare :D Jag hade loggat kärnor och när jag tänker har jag gärna ena handen på kinden och kärnorna är inte så rena... :rofl:
 
Några gånger är inga gånger? :angel:

De stirrade konstigt på mig när jag var in på ICA här i byhåla vid ett tillfälle... japp, jag hade svart klet i ansiktet konstaterade jag senare :D Jag hade loggat kärnor och när jag tänker har jag gärna ena handen på kinden och kärnorna är inte så rena... :rofl:
Själv åkte jag inom macken efter hjälpt till med utsläpp med hästarna en morgon. Det var bara det att det hade öst ner, så jag tog en handduk som låg i bilen och virade in håret i. Kom i shorts och varseljacka, vad jag inte visste var att jag hade bruna prickar från leran i hela ansiktet. :o
 
För att svara på TS så ja, jag går absolut till affären i mjukisbyxor. Jag går till affären i vad som helst så länge det täcker tuttarna, bilringarna och fiffi. Jag orkar inte bry mig när jag ska handla. I ärlighetens namn bryr jag mig oftast inte oavsett vad jag ska göra.

Däremot klär jag mig efter sammanhang om det är något officiellt eller om jag är bortbjuden. Trots allt är det kul att ha något annat än camokläder ibland...
 
Kan också tala om att det där med rena underkläder ifall man dör plötsligt är applicerbart också om man totaldemolerar en bil och blir transporterad medelst ambulans till lasarettet... det var lite pinsamt vid undersökningen eftersom jag "went commando" sas, pga inga rena trosor. Det var lite jobbigt att ligga där och låtsas som om det regnade när de började knäppa upp kläderna (jag fick INTE röra på mig pga befarad nackskada) :D
 
Om man tänker på damkläder så förstår inte jag riktigt var gränsen mellan dessa omtalade mjukisar och andra byxor i trikåtyg med resårmidja går. Det finns ju en sådan massa tights, vida viskosbyxor och alla varianter däremellan. Tycker det är flytande gränser mellan vilka som fungerar som olika mycket "klädda" beroende på tygkvalitet, modell och vad man har till.

Jag har mjukisbyxor i siden...
 
Nu har jag inte ofta mjukisbyxor ... daremot anvander jag garna tights nar jag inte jobbar varesig med andras hundar eller mina. Och det skulle inte falla mig in att kora igenom sta'n hem for att byta om sa jag kan kora tillbaka for att handla efter en dags traning av andras hundar. Efter att ha jobbat med hundar en dag har jag ofta stora leriga tassavtryck pa byxor och jacka men det hindrar mig inte att ga in i affaren pa vagen hem ... vare sig det ar den dyrare och "finare" affaren med bara organiskt och nastan uteslutande farska produkter eller de vanliga affarerna, typ ICA Maxi.

Jag handlade alltid i stallkläder när jag jobbade i stall i fem år, däremot lämnade jag min extremt skitiga jacka för det kändes inte trevligt. :)
 
Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
Men nu har vi fått en minister med dreads...
Jag funderar på om hon är cool som står för sin egen image oavsett vilken miljö hon kommer till, eller om hon är en som inte har fattat vilken social kod hon borde anpassa sig efter. Men så gör hon prydliga uppsättningar av dem och då är de en sorts kombination av båda två som kan passera som både anpassat följsam och med bibehållande av egna identiteten.
Lite OT men visst är frågan om man kan gå på EU-ministermöte med dreads bara en annan version av samma fråga som om man kan gå på ica i mjukisar.
 
Men nu har vi fått en minister med dreads...
Jag funderar på om hon är cool som står för sin egen image oavsett vilken miljö hon kommer till, eller om hon är en som inte har fattat vilken social kod hon borde anpassa sig efter. Men så gör hon prydliga uppsättningar av dem och då är de en sorts kombination av båda två som kan passera som både anpassat följsam och med bibehållande av egna identiteten.
Lite OT men visst är frågan om man kan gå på EU-ministermöte med dreads bara en annan version av samma fråga som om man kan gå på ica i mjukisar.
Underbart med en person som inte ser ut som dom andra. De har ju så tråkiga kläder allihop i regeringen, det roligaste är väl när moderatledaren har en röd slips typ.
 
Osminkad har jag (numera) inga problem med, däremot går jag aldrig ut utan örhängen. Helt stört.
Jag fick hål i öronen som 5 åring och fram tills för några år sedan bar jag alltid örhänge varje dag dygnet runt, jag kände mig naken utan. Nu har jag inte haft det i på flera år och de få gånger jag satt i så har det känts obehagligt så jag har tagit av dem igen på kvällen, kan inte ens sova med dem i. Jag bestämde mig i början av detta året att jag skulle börja använda mina örhängen igen och tog fram dem... men de ligger här bredvid mig och jag har använt dem två dagar. Det här är helt stört för mig, jag som tidigare var så van, vad har hänt? Jag VILL ju använda! :D
 
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.
Typ som personen iklädd prydliga kläder men utan dojor på centralen i sthlm? Den var lite udda.
 
Kan också tala om att det där med rena underkläder ifall man dör plötsligt är applicerbart också om man totaldemolerar en bil och blir transporterad medelst ambulans till lasarettet... det var lite pinsamt vid undersökningen eftersom jag "went commando" sas, pga inga rena trosor. Det var lite jobbigt att ligga där och låtsas som om det regnade när de började knäppa upp kläderna (jag fick INTE röra på mig pga befarad nackskada) :D
Jag tror de har sett det mesta och inte bryr sig om man har rena kläder eller inte. Säkert varit med om både folk som kissat på sig, blod och avföring.
 
Underbart med en person som inte ser ut som dom andra. De har ju så tråkiga kläder allihop i regeringen, det roligaste är väl när moderatledaren har en röd slips typ.
Jag tycker dreads är bland det absolut fulaste som finns, på vita. Men visst är det kul med nån som sticker ut!
 
Typ som personen iklädd prydliga kläder men utan dojor på centralen i sthlm? Den var lite udda.
Det är ju nåt som sticker ut:D Vi har en sådan person i byn där jag är uppväxt. Han går alltid barfota, dock inte så prydlig i övrigt utan påminner mer om en indian korsat med pudelrockare:rofl:
 
Kan också tala om att det där med rena underkläder ifall man dör plötsligt är applicerbart också om man totaldemolerar en bil och blir transporterad medelst ambulans till lasarettet... det var lite pinsamt vid undersökningen eftersom jag "went commando" sas, pga inga rena trosor. Det var lite jobbigt att ligga där och låtsas som om det regnade när de började knäppa upp kläderna (jag fick INTE röra på mig pga befarad nackskada) :D
Är det inte så att när en dör så tömmer tarmarna sig? Så oavsett vilka underkläder man har eller inte har så är de ändå inte rena :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605
Fordon Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp