Går du till affären i mjukisbyxor?

I tisdags gick jag på distingsmarknad i mjukisbyxor. Har det på lokala Willys. Och över jeans när jag är ute med dottern eftersom jag är för fet för termobyxor. Skiter fullkomligt i om andra tycker det ser "deppigt" eller sunkigt ut, huvudsaken är att jag är bekväm.
 
Enda gångerna jag har handlat i hästkläder är när jag varit ute och åkt exvis till travet. Då passade vi på att handla på det lite större Ica innan vi åkte hem
Men då var kläderna nytvättade innan travet och inte så smutsiga då vi mockade när vi kom hem
 
Det är ju nåt som sticker ut:D Vi har en sådan person i byn där jag är uppväxt. Han går alltid barfota, dock inte så prydlig i övrigt utan påminner mer om en indian korsat med pudelrockare:rofl:
Haha! Ja det känner jag också igen men den hajar jag inte till på lika mycket i en by :)
 
Jag går absolut till affären i mjukisbyxor. Mjukisbyxor, en stor hoodie och foppatofflor är rätt standard om jag ska iväg till affären en dag när jag är hemma och inte åker inom efter jobbet. Är det kallt har jag raggsockor i foppatofflorna... Förstår inte varför man måste "klä sig" bara för att man ska till affären. Så länge man öht har kläder på sig skiter jag i hur folk ser ut.
 
För ett par år sen glömde jag ta på örhängen när jag gick till jobbet! :eek: Jag fick springa ut på lunchen till närmaste ställe som var Designtorget, köpte ett par designerörhängen som var skitfula och som jag aldrig använt efter den dagen. :meh:

Haha, slumpen, nu dök de där upp på en sida som annonserade på fb! Det är alltså ett gammalt laminatmönster, Virrvar. Jättekul, tyckte jag då, men de var jättefula på.
 

Bifogade filer

  • 7E9BC9CC-06B0-418E-BAFB-4A174BC5A7A3.jpeg
    7E9BC9CC-06B0-418E-BAFB-4A174BC5A7A3.jpeg
    17,2 KB · Visningar: 14
Gillar du den servicen? Mina föräldrar har alltid haft den (bröllopsgåva, tror jag) och jag är väldigt kluven till den.
Vilken jäkla service, tänkte jag, e-handeln? Men sedan kom jag på att du nog drabbades av ditt andra språk där :D

Jag har ingen särskild relation till den, inte mer än till andra serviser. Men jag går igång på allt blått, pga Grekland, och som örhängen tyckte jag den var jättefin. Gillade dessutom idén med återanvänt silver + porslin.
 
Vilken jäkla service, tänkte jag, e-handeln? Men sedan kom jag på att du nog drabbades av ditt andra språk där :D

Jag har ingen särskild relation till den, inte mer än till andra serviser. Men jag går igång på allt blått, pga Grekland, och som örhängen tyckte jag den var jättefin. Gillade dessutom idén med återanvänt silver + porslin.
Men sen undrar jag, borde den inte heta antingen Mon ami eller M’amie? Min skolfranska är rostig.
 
Men sen undrar jag, borde den inte heta antingen Mon ami eller M’amie? Min skolfranska är rostig.
Nä, börjar ordet på A är det mon som gäller, för att underlätta uttalet. Mon ami är maskulinum och mon amie femininum. Tror detsamma gäller alla vokaler för övrigt, inte bara A (och alla possessiva ord, dvs även ta/sa etc).
 
Nä, börjar ordet på A är det mon som gäller, för att underlätta uttalet. Mon ami är maskulinum och mon amie femininum. Tror detsamma gäller alla vokaler för övrigt, inte bara A (och alla possessiva ord, dvs även ta/sa etc).
Aha. Trodde man drog ihop Ma amie till m’amie.
Typiskt mig att tro att jag vet bättre än de som namngav en servis för tusen år sedan :rofl:
 
Vilken jäkla service, tänkte jag, e-handeln? Men sedan kom jag på att du nog drabbades av ditt andra språk där :D

Jag har ingen särskild relation till den, inte mer än till andra serviser. Men jag går igång på allt blått, pga Grekland, och som örhängen tyckte jag den var jättefin. Gillade dessutom idén med återanvänt silver + porslin.
Jag blandar INTE språk! Och stavar INTE fel! Du behöver nya läsglasögon!

Ja! Det ser jättefint ut med blått blankt porslin och silver!

Jag hade fö lätt kunnat falla för de där med Virrvarr, men de är kanske bättre som idé än som faktiska örhängen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602
Fordon Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp