Jag har lyckats förvilla mig genom att kolla runt så mycket att jag har svårt att se åt vilket håll jag bör gå så tänkte se om andra hade tankar som kunna bryta låsningen.
Bakgrund
Uppväxt med och passar springer spanielar. Passat goldens och boxrar genom åren. Tagit hand om bortsprungen rottweiler (mycket snäll väluppfostrad hund, därav på listan. Gillar dem.).
Tittar på
Vilken kan passa av dessa? Och om inte dessa vilka andra raser kan jag titta på utifrån informationen?
Och om förslag tipsa gärna om kennel.
Bakgrund
- Jobbar hemma
- Har stort tålamod och är konsekvent
- Bor i lägenhet, ca 50 trappsteg upp. Inga problem att bära hundvalp och unghund.
- Finns stort skogsmotionsområde och lite grönytor som kan användas till träning iaf i långkoppel
Ute och går ca 2 timmar per dag, morgon, lunch, middag, kväll - Inga hundrastplatser på lämpligt avstånd
- Ingen bil
- Närhet till brukshundsklubb
- En del helger och somrar spenderas på ej inhägnad större skogstomt med en granne. Är mycket barn, bad och spring.
Uppväxt med och passar springer spanielar. Passat goldens och boxrar genom åren. Tagit hand om bortsprungen rottweiler (mycket snäll väluppfostrad hund, därav på listan. Gillar dem.).
Tittar på
- Labrador retriever, svart. (vit/gul känns lite för "slöa", spanielarna har lurat och sprungit häcken av de goldens och mitt intryck är att goldens och gula labbar är snarlika. Bruna verkar vara mer jaktinriktade i aveln än de svarta.)
- Springer spaniel (har extremt mycket energi, svårt att få till bra spårträning kanske i området)
- Rottweiler (trappor jobbiga?, kanske för mycket vakt?)
- Staffordshire bullterrier (lite små kanske, och också mycket energi.)
Vilken kan passa av dessa? Och om inte dessa vilka andra raser kan jag titta på utifrån informationen?
Och om förslag tipsa gärna om kennel.