Går inte att lägga in bilder.

Red_Chili

Trådstartare
Jag försökte precis lägga upp en bild i en tråd. Fick då meddelande om att filen måste vara i jpeg eller ett gäng olika filformat. Bilden jag försöker lägga upp är just en jpeg... brukar aldrig ha problem i vanliga fall.
 
Inget bör ha ändrats, är det någon annan som har problem?

En förklaring kan vara att bilden inte är en jpeg-bild även om den har filändelsen .jpg eller .jpeg
Är det egentagen bild eller kanske en halvskum bild från nätet någonstans :)
 
Jag försökte precis lägga upp en bild i en tråd. Fick då meddelande om att filen måste vara i jpeg eller ett gäng olika filformat. Bilden jag försöker lägga upp är just en jpeg... brukar aldrig ha problem i vanliga fall.

Jag har samma problem om jag t.ex bytt filter på en bild i instagram stories och sparat ner.
 
Kan det möjligen vara så att bilden blir extremt stor på grund av filtret?
Eller vet någon om filtret ställer till något med bilden?
 
Ett annat problem med bilder uppstod vid en uppdatering av en serverprogramvara. Det är nu åtgärdat och i samband med det ökade vi även på storleken på bilder som tillåts laddas upp på servern.
Återkom gärna om det kanske även har löst detta problem med bilder.
 
Jag har senaste veckan inte kunnat ladda upp bilder. Väljer en bild och den hamnar i inlägget men laddas aldrig upp. (Där det tidigare stod en procent vid uppladdning finns ingenting.) Det händer alltså inget.

Har provat flera olika gånger och med olika bilder.
 
Jag har senaste veckan inte kunnat ladda upp bilder. Väljer en bild och den hamnar i inlägget men laddas aldrig upp. (Där det tidigare stod en procent vid uppladdning finns ingenting.) Det händer alltså inget.

Har provat flera olika gånger och med olika bilder.
Har ditt också löst sig? Annars undrar jag om bildstorlek, webbläsare och enhet.
 
Bilden jag provade idag: 6,72 MB 2976*3968. Chrome. Android.
Det borde rimligen inte innebära några problem, om den är i ett tillåtet bildformat. Om den är mindre än 24MB borde den kunna laddas upp för att sedan skalas om till en mer hanterlig storlek.

Någon annan med liknande som har problem eller som det fungerar för?

Att logga ut, rensa cookies har jag svårt att tro skulle hjälpa, men kanske skulle provas.
 
Det borde rimligen inte innebära några problem, om den är i ett tillåtet bildformat. Om den är mindre än 24MB borde den kunna laddas upp för att sedan skalas om till en mer hanterlig storlek.

Någon annan med liknande som har problem eller som det fungerar för?

Att logga ut, rensa cookies har jag svårt att tro skulle hjälpa, men kanske skulle provas.

Bilden är tagen av telefonen ifråga och jag har laddat upp bilder från den många gånger tidigare.
Jag har inte rensat cookies men nu har jag provat att logga ut.
Funkade inte. Det kom inte upp någon uppladdningsprocent och när jag ändå valde att trycka på Svara så kom det upp en ruta där det stod ungefär "Bilden är inte uppladdad än, vill du fortsätta?"
 
Konstigt, framförallt om det fungerat från samma mobil tidigare.
En variant kan vara att installera ex.vis firefox och se om det fungerar från den webbläsaren.

Efterfrågar fortfarande om någon annan har liknande problem?
 
Konstigt, framförallt om det fungerat från samma mobil tidigare.
En variant kan vara att installera ex.vis firefox och se om det fungerar från den webbläsaren.

Efterfrågar fortfarande om någon annan har liknande problem?

Jag provar i telefonens egen webbläsare.
Då säger den direkt Image file type is invalid.
 

Liknande trådar

Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Time Lord
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 855
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
F
Bukefalos Jag får upp detta felmeddelande när jag försöker ladda upp en bild i en tråd. Helt vanlig jpeg-bild. Fler med samma bekymmer? Det går...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp