Går inte att lägga in bilder.

Originalbilder funkar att ladda upp, men bilder som lagts upp på instagram och finns i den mappen funkar inte. Fel filformat säger buke, fast det är jpg, så jag löser det med att gå in i rätt mapp och ladda upp originalbilden.
 
Det funkade visst nu :D sorry!
Och tack!

Nu funkar det inte igen...
Screenshot_20211105-145518_Chrome.jpg
 
@pepp Om du tittar på @Gnist inlägg ovanför ditt tror jag problemet är att instagram (numera) gör något med bilderna som får dem att inte längre ses som jpg-bilder.
Om någon vet vad instagram gjort får ni gärna tipsa mig.
 
Originalbilder funkar att ladda upp, men bilder som lagts upp på instagram och finns i den mappen funkar inte. Fel filformat säger buke, fast det är jpg, så jag löser det med att gå in i rätt mapp och ladda upp originalbilden.

I mitt fall har det handlat om originalbilder.
 
I mitt fall har det handlat om originalbilder.
Utifrån felmeddelandet du fick handlar väl det också om att bilden på något sätt inte ses som varande av rätt typ.

Om det fungerar för de flesta får jag känslan av att det är något speciellt med just dessa bilder som ställer till det. Om jag visste vad, kanske det skulle vara lättare att lösa.

Kanske ni kan prova någon tjänst för konvertering/storleksändring av bilder på nätet, de kanske ger ett bättre felmeddelande eller ger en bild som går att ladda upp?

Jag vill gärna lösa detta, men vet inte riktigt hur just nu.
 
Utifrån felmeddelandet du fick handlar väl det också om att bilden på något sätt inte ses som varande av rätt typ.

Om det fungerar för de flesta får jag känslan av att det är något speciellt med just dessa bilder som ställer till det. Om jag visste vad, kanske det skulle vara lättare att lösa.

Kanske ni kan prova någon tjänst för konvertering/storleksändring av bilder på nätet, de kanske ger ett bättre felmeddelande eller ger en bild som går att ladda upp?

Jag vill gärna lösa detta, men vet inte riktigt hur just nu.

Jag fick ju bara felmeddelande i telefonens egen webbläsare. I Chrome hände det bara ingenting alls. Telefonen är densamma som de senaste tre åren så det verkar märkligt att den helt plötsligt ändrat bildformat.
Min lösning är definitivt inte att klydda med någon bildtjänst utan helt enkelt strunta i att lägga upp bilder. Tråkigt men sant.
 
Jag fick ju bara felmeddelande i telefonens egen webbläsare. I Chrome hände det bara ingenting alls. Telefonen är densamma som de senaste tre åren så det verkar märkligt att den helt plötsligt ändrat bildformat.
Min lösning är definitivt inte att klydda med någon bildtjänst utan helt enkelt strunta i att lägga upp bilder. Tråkigt men sant.
Att du i en webbläsare får ett specifikt felmeddelande om någon typ av fel i bilden och i den andra inte får något felmeddelande tyder enligt mig på att det troligaste är att det faktiskt är något med bilden som ställer till det och att den ena webbläsaren av någon anledning inte rapporterar felet men ändå vägrar att ladda upp bilden.

Jag säger inte att felet inte ligger hos bukefalos utan att jag inte vet varför det inträffar.

Min tanke var att bildtjänsten kanske kunde tala om vilken typ av bild det är du har eller ge ett felmeddelande som också det kunde hjälpa mig att försöka reda ut varför just du råkar ut för detta.

Jag har inte så mycket annat att gå på just nu, då alla inte verkar drabbas av detta och jag inte är helt säker på att det är samma problem som med de instagram-manipulerade bilderna.

Det är möjligt att det löser sig själv med någon forumprogramvarauppdatering längre fram eller om jag hittar något som ändrats i serverinställningarna, men det kanske kan gå lite fortare om jag får lite mer info om vad jag möjligen skall leta efter.
 
jag inte är helt säker på att det är samma problem som med de instagram-manipulerade bilderna.

De är inte ens manipulerade, bara upplagda på instagram och "kopian" som då hamnar i instagrammappen på tfn går inte att lägga upp här. Det var inga problem tidigare att lägga upp såna bilder utan startade för några veckor sedan för min del. För min del är problemet lättlöst, då originalbilderna fortfarande går att lägga upp utan problem.
 
De är inte ens manipulerade, bara upplagda på instagram och "kopian" som då hamnar i instagrammappen på tfn går inte att lägga upp här. Det var inga problem tidigare att lägga upp såna bilder utan startade för några veckor sedan för min del. För min del är problemet lättlöst, då originalbilderna fortfarande går att lägga upp utan problem.
Tack för info, jag har dålig koll på instagram. Vet du att bilderna är exakt lika eller skulle instagram kunna lägga in någon typ av info i bilden?
Kanske det kan vara något problem med själva instagram-mappen, att bukefalos på något sätt inte har tillgång till den. Men det känns aningens mindre troligt.

Detta kan ha att göra med uppdateringen av forumet att göra eller med serveruppgraderingen, men det är inte helt lätt att veta vad då det skett flera sådana den senaste tiden.
Det kan också bero på ändringar i instagram-appen eller något annat som ändrats på mobilen.

När det gäller instagram-problemen verkar alla som skrivit ha problem, så det är väl aningen lättare att hitta en lösning. Men om det finns andra problem som bara visar sig för en eller ett fåtal användare blir det betydligt svårare.
 
Tack för info, jag har dålig koll på instagram. Vet du att bilderna är exakt lika eller skulle instagram kunna lägga in någon typ av info i bilden?
Kanske det kan vara något problem med själva instagram-mappen, att bukefalos på något sätt inte har tillgång till den. Men det känns aningens mindre troligt.

Vad jag kan se så finns inget konstigt/tillagt/ändrat med bilderna, namn och filändelsen ser också ut som det ska osv och jag tror inte att mappen och därmed bilderna är otillgängliga för buke, gör då hade de inte synts som valbara.
 
Vad jag kan se så finns inget konstigt/tillagt/ändrat med bilderna, namn och filändelsen ser också ut som det ska osv och jag tror inte att mappen och därmed bilderna är otillgängliga för buke, gör då hade de inte synts som valbara.
Du lär inte se skillnaden, utan att låta något program jämföra de båda filerna.
Möjligen om du kan kontrollerna storleken ner på sista siffran, kanske det kan visa sig att de inte är exakt lika stora.
Någon skillnad bör det rimligen finnas annars borde båda fungera?!
 
Du lär inte se skillnaden, utan att låta något program jämföra de båda filerna.
Möjligen om du kan kontrollerna storleken ner på sista siffran, kanske det kan visa sig att de inte är exakt lika stora.
Någon skillnad bör det rimligen finnas annars borde båda fungera?!
Jag googlade lite och hittade en sida ni kanske kan använda för att kolla upp bilderna lite:
https://jimpl.com/
 
Du lär inte se skillnaden, utan att låta något program jämföra de båda filerna.
Möjligen om du kan kontrollerna storleken ner på sista siffran, kanske det kan visa sig att de inte är exakt lika stora.
Någon skillnad bör det rimligen finnas annars borde båda fungera?!
Möjligt det att det på mikroskopisk nivå blivit någon skillnad, men jag kan ändå tycka att när filformatet faktiskt är ett tillåtet (jpeg) så är det märkligt att de bilderna enligt buke är i ett otillåtet filformat 😉
 
Jag är dålig på att förklara.
Hur bilderna ser ut är det säkert ingen som helst skillnad på.
En bildfil innehåller, text/information som inte syns i bilden. Denna information skulle kunna påverka möjligheten att ladda upp en bild.
En filändelse behöver inte stämma med innehållet. Om jag tar en textfil och byter filändelsen till .jpg är det fortfarande en textfil.

Någon med instagram som det inte fungerar för får gärna skicka de två bildfilerna till mig, ex.vis via mail. Märk gärna den i instagram-mappen så jag vet vilken det är.
Min e-postadress finns under mitt namn längst ned på sidan.
 
Jag har ändrat en inställning när det gäller storleken på uppladdade bilder, det borde inte påverka, men ni får gärna testa om det gjort någon skillnad.
 

Liknande trådar

Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Time Lord
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Bukefalos Jag får upp detta felmeddelande när jag försöker ladda upp en bild i en tråd. Helt vanlig jpeg-bild. Fler med samma bekymmer? Det går...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp