Går snett i vagn

MoaEriksson

Trådstartare
Hej!
Har ett tvåårigt kallblod som är i träning sen någon månad. Hon går tidvis lite snett i vagnen. Mestadels när hon travar så går hon snett. Hon sätter nämligen vänster bakben utanför vänster framben men springer precis rakt på höger. När hon skrittar så går hon rakt. Är skodd med ridhästskor runt om för tillfället.

Är det någon som har någon idé om varför hon går snett på det här viset? Är hon svag i den sidan, är det balanseringen som behöver åtgärdas eller är det för att hon är ung ännu? Hon slår sig inte när hon kommer upp i fart men var på sig en del förut i lägre farter.
 
Kolla si leden. Så travade en utav våra hopphästar utan ryttare, asymmetrisk i vänster bak och fick sprutas i leden + kiropraktor för att låsa upp spänningarna
 
Hej!
Har ett tvåårigt kallblod som är i träning sen någon månad. Hon går tidvis lite snett i vagnen. Mestadels när hon travar så går hon snett. Hon sätter nämligen vänster bakben utanför vänster framben men springer precis rakt på höger. När hon skrittar så går hon rakt. Är skodd med ridhästskor runt om för tillfället.

Är det någon som har någon idé om varför hon går snett på det här viset? Är hon svag i den sidan, är det balanseringen som behöver åtgärdas eller är det för att hon är ung ännu? Hon slår sig inte när hon kommer upp i fart men var på sig en del förut i lägre farter.
Hur går det med henne? Tips om hon fortfarande skickar ut vänster bak är å sätta på en tyngre sko där ☺️
 
Prata med hovslagaren.
Kan vara sådan häst som får kompenseras något i hovvinkeln för att gå rakare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 196
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 399
Senast: Zuzzi
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 847
Senast: Vogue
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 033
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp