Går till anfall

B

**BORTTAGEN**

Finns det ngn som har någon seriös idé om vad man kan hitta på med en valack som "går till anfall" mot en hagkamrat. Det är inte lite gruff utan han tvingar ner den andre på marken..., öronen slickade bakåt och uppdragna läppar...(Med, tyvärr, skador till följd.) Ideér? (Bortsett fr olika hagar förstås osv) :confused:
 
finns väl inte så mycket att göra åt. hästarna verkar inte trivas tillsammans. är det bara de två i hagen? prova släpp in en annan häst?
 
säger detsamma, BYT Hage....det är ju hemskt att tvinga en stackars häst att vara tillsammans med nån som beter sig på det viset....
 
Jag skulle inte ha min häst tillsammans med en häst som betedde sig på detta sätt.. Speciellt inte under vintern då de är broddade..

Kan det ha att göra med att denna häst inte lärt sig hästspråk, dvs inte gått i flock förut?

Fungerar denna häst ihop med andra hästar, eller är det bara en speciell häst den gör så mot?

Är det två valacker? I sådant fall kanske du skulle fundera på att ha hästen tillsammans med ett sto istället.

Lycka till och hoppas att det löser sig utan skador.
 
Jag tycker att du ska byta hage!
Eller om ni har en hage brevid den hagen dom går
i nu så kan nån av hästarna få stå där en tid,
så att dom kan kolla på varandra,
o sen släppa ihop dom se om det går bätter då...
Men de bästa är om din häst kan stå i en annan
hage med kompisar han gillar bättre!

Vet inte riktigt hur jag skall förklara :crazy:
Iallafall LYCKA TILL :bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 954
Senast: Dopy
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 347
Senast: EmmaBovary
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 739
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 018
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp