Garantidagarna

Mynta2

Trådstartare
Om man jag har 240 dagar och min sambo 240 dagar med f-penning, är det 90 garantidagar för var och en eller är det tillsammans ? Läser på f-kassans sida, men där har dom bara slagit i hop allt till ett. Har jag 45 garantidagar och min sambo 45, eller har vi 90 dagar var. När var det man fick utnytttja dagarna, var det efter 120 eller 180 dagar ? Om det är 90 dagar tillsammans, kvittar det vem utav oss som plockar ut dom då ?
 
Sv: Garantidagarna

På Fk inloggning står det totala dagarna för Rasmus, sen står det dagar kvar för barnet med lägstanivå: 90 men hittar inte hur det är uppdelat eller om det ens är uppdelat vem som ska ta ut dem.
 
Sv: Garantidagarna

Du som mamma har som sagt 240 dgr och 45 av dom är lägstanivådgr, likaså för pappan.

Tror det är då man tagit ut 180 "vanliga" dgr som man kan börja ta av lägstanivådagarna.

Den ena föräldern kan överlåta alla sina dgr utom 60 "vanliga" till den andra föräldern.
 
Sv: Garantidagarna

Ok, tack så mycket för svaret. Undrar varför F-kassan ska vara så krånglig när dom ska berätta en sak via en text ;).
 
Sv: Garantidagarna

Får jag kapa lite och slänga in en fråga? ;)

De här 240 dagarna man har. Har man 240 dagar tillsammans eller 240 dagar var?
 
Sv: Garantidagarna

240 dagar var, men den ena föräldern kan överlåta 180 dagar till den andra föräldern.

Så den ena har 60dagar och den andra 420 dagar.
 
Sv: Garantidagarna

Ok, tack så mycket för svaret. Undrar varför F-kassan ska vara så krånglig när dom ska berätta en sak via en text ;).

Håller mer.:mad: Tycker de är synd att de inte på deras sida kan stå hur många dagar var förälder har utan man måste gissa eller försöka räkna ut de själv.
 
Sv: Garantidagarna

Ja, visst är det B ? Detsamma gäller regler ang bostadsbidrag. Man läser å läser å läser om bostadsyta max/min, lägsta/högsta hyra, man räknar å räknar och funderar på hur hög hyra/bostadyta mm man rimligen kan ta och få bostadsbidrag osv osv osv...också mitt i ingenstans när man räknat sig blå, står att man som samanboende (familj) INTE får ha en årsinkomst över det eller det för att överhuvudtaget få något biddrag :(...Kunde inte detta stått redan från början tycker man ?!
 
Sv: Garantidagarna

Måste ta upp denna tråd igen. Pratade nyss med FK, och dom sa att: Mamman har 90 garantidagar och pappan 90 garantidagar, alltså INTE 45 dagar var. Detta sa dom var en vanlig missuppfattning att de 90 dagarna delades lika.
 
Sv: Garantidagarna

Måste ta upp denna tråd igen. Pratade nyss med FK, och dom sa att: Mamman har 90 garantidagar och pappan 90 garantidagar, alltså INTE 45 dagar var. Detta sa dom var en vanlig missuppfattning att de 90 dagarna delades lika.

Hur funkar hennes matte?

Totalt antal dagar för barnet : 480 dagar
Totalt antal dagar med sjukpenningnivå för barnet: 390 dagar
Dagar kvar för lägsta nivå för barnet: 90 dagar
 
Sv: Garantidagarna

Ja säg det. Och ändå frågade jag 3 gånger eftersom jag inte fick i hop det. Jag skrev samtidigt upp på ett papper när hon snackade. Jag mins jag sa: jamen ska det inte vara totalt 90 dagar, 45 för mig och 45 för sambon. Nej, nej sa hon, en vanlig missuppfattning. Jaha sa jag, ska min sambo ha 90 dagar och jag 90 dagar ? Presis sa hon :crazy::confused:

Trallalllaaaaa, hejja försäkringskassan ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 745
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 620
Senast: Trott
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 041
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp