Bukefalos 28 år!

Gårdagens lektion: markarbete återigen

Status
Stängd för vidare inlägg.
haha, vad är oddsen att det skulle vara markarbete bägge lektionerna denna vecka :D

Vi red red en övning som kan liknas vid ett Y

En bom på meddelinjen och så tre bommar ut mot spåret antingen till höger eller till vänster.

När den övningen gjorts i trav delades gruppen upp och vi fick rida upp på meddelinjen i galopp och hålla rakt spår från A till C. Skitsvårt, Petter drog som en galning åt höger i vänstervarv, så jag fick trycka som en galning med höger skänkel och ett rejält ledande tygeltag med vänster. Men jag höll spåret.
Det märkliga var att när vi bytte var trängde han inte alls trots att vi två av tre ggr fick vänster istället för höger galopp. Konstig häst det där

Sist fick vi rida in på diagonalen och byta galopp över bom. Vår instruktör la dessutom bommar före och efter för att vi skulle hålla ett rakt spår. Det var inget brett "fönster" vi hade hålla oss inom.
Kände mig lite osäker så jag tog första rundan i trav och fattade över bommen. Det gick väldigt bra. Däremot lyckades vi inte byta då vi kom i galopp.

Allt som allt är jag väldigt nöjd, jag satte som mål att rida varje övning och det gjorde jag. Nästa vecka är det hoppning med samma Y som övning. Det kommer bli spännande och se om han hoppar eller springer på sidan om igen som sist
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 579
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 262
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 216
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp