Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

garnnens katt..

Z

zillyme

..tog en kaninunge.. eller harunge.. brukar era katter fånga djur ofta?Tur att jag har en sån feg klumpeduns :) till katt som inte kan/vill fånga djur..

D

Dean

Min katt som bor hos mina föräldrar har börjat fånga stora råttor. Det äckligaste är att hon äter upp dem. Hela råttorna och även näbbmössen slinker ner :crazy: bara gallblåsan kvar när hon varit i farten...

A

adore

en vår så hittade våra katter ett kaninbo och länsade det. de stackars ungarna var inte gamla och våra avsyvärda katter slängde med dem som bollar i luften. jag hatade mina katter då!!! en unge lyckades överleva så den hade vi inne en natt men den hade ett köttsår och vägrade äta så vi fick slå ihäl den.
blir så arg när jag tänker på det men jag vet att katter är jägare tyvärr.

C

Catinca

Tja, katten är ju av naturen ett rovdjur. Inte mycket att göra åt. Det trista är ju att tamkatter egentligen inte behöver jaga för att få mat, men det är ju inte riktigt så att vi kan tala om det för dem. Instinkt är instinkt.

Tycker absolut inte att man skall straffa sin katt när den kommer hem med en mus och stolt visar upp den för att få beröm. Vet en katt som lämnade en död mus på mattes huvudkudde som present... :crazy:

Många honkatter som i vanliga fall aldrig jagar gör det när de vill visa sina ungar hur man beter sig. Det är ett led i uppfostran, liksom.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6502 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag är undrande över en av våra katter som fyller femton iår. Hon nyser lite då och då, är inte helt rumsren och väldigt stillsam. Har...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Vi upplever att en av våra katter (som båda är över 10 år) har börjat kräkas lite oftare än vad som kan anses "normalt". Den är i övrigt...
2
Svar
21
· Visningar
1 356
Övr.Katt Som några kanske läst i min andra tråd blir jag med ny katt i sommar. Första tiden ska vi ju såklart bara mysa hemma och i trädgården...
2
Svar
36
· Visningar
1 060
Övr.Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Vibrationer hästtransport

Omröstningar