Bukefalos 28 år!

Gasig i magen av metacam farligt?

Toudi

Trådstartare
Vår ena hund äter just nu en kombination av Tradolan och Metacam. Man har ju hört en hel del negativt om Metacam så vart lite orolig att han inte ska tåla det. Han är i princip som vanligt. Möjligen lite dåsig som man kan bli av morfin. Han har god aptit, inga kräkningar och avföringen är mer eller mindre normal för att vara han. Han har ingen diarré men möjligen att "korvarna" är lite mjukare i konsistensen än vanligt. Han är även ganska gasig i magen. Är detta någon av dom allvarliga biverkningarna av Metacam? För när jag hör allvarliga biverkningar då tänker jag kräkningar och blodiga diarrér och det har han absolut inte. Kan det inte vara ganska naturligt att han blir gasig av medicinen rent allmänt?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 500
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: hoppsann
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 606
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa Vår hund blev insatt på Metacam vilket vi efter två dygn fick sluta med då magen reagerat med diarre andra dygnet. Vi fick då istället...
Svar
3
· Visningar
6 424
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp