Ge hela ben

squarepants

Trådstartare
Är det någon idé att ge hundarna hela älgben/rådjursben att tugga på eller kommer de bara spy upp en massa päls? :p

Jag har nämligen ett 30-tal älgben och rådjursben i frysen, och de tar lite mycket plats samtidigt som åtgången inte är superstor på dem just nu.

Så, hela ben med päls och klöv kvar som tuggben - bu eller bä? :)
 
Sv: Ge hela ben

Hej!
om de är frusta i över 3 dagar så är ju parasiterna döda i alla fall och det är ju bra, har en jägare som ger en och annan hare till sina hundar, jag själv tror att det är en bra sysselsättning för hunden och hundens mage har nog inga problem med att smälta den päls som råkar komma med ner, jag fodrade mina hundar enligt Bones and Raw food dieaten, gav både klövar, kycklinghuvuden, plockade kalkonben och annat och hunden föredrog allt där han fick tugga, slita, krossa och ha sig. :d
 
Sv: Ge hela ben

Mina hundar hade fått benen, här får mina skinn och innanmäte av kanin, som jag får av en kompis som är jägare, och de älskar sina skinn, ingen har spytt upp någon päls.
 
Sv: Ge hela ben

Min tax smäller iaf i sig ett rådjursben snabbt som tusan och spyr sedan upp klövarna +hår på något olämpligt ställe (som min säng eller på någon matta). Jag ger henne inte klövar o äta pga detta, de som hon har ätit har hon varit snabb o få tag i i samband med slakt eller efter spårträning.

Men jag tror inte att det är farligt om de inte sätter i halsen då, men normalt har man väll uppsikt på hunden när den äter.
 
Sv: Ge hela ben

Vad jag har hört så dör de flesta av våra parasiter i sverige efter frysning? Kan ju självklart ha fel också
 
Sv: Ge hela ben

Ingen aning faktiskt! :p Borde kanske lägga till ett EVENTUELLA parasiter i texten över.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 348
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 575
Senast: Ajda
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 410
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp