Bukefalos 28 år!

Ge råa rådjursben till hund?

Elegant machinery

Trådstartare
Vi har ett lass med rådjursben i frysen som vi i ett ambitiöst ögonblick tänkte koka buljong på. Nu inser vi att det kommer aldrig att ske, men kan vi ge dem till hunden istället eller är det bara att slänga?
Det är överarmsben och skenben med senor och lite muskler kvar på, men utan hud eller klöv.
 
Det är bara att ge. Man ska dock vara försiktig om hunden inte är van att äta ben sen innan. Det krävs en viss invänjning för att deras magar ska klara att smälta benen istället för att hunden spyr upp det. Man ska inte ge för mycket ben heller då det kan orsaka riktigt svår förstoppning om man har otur. Så ge inte alla benen på samma gång.
 
Mina brukar också få ben från rådjur. Det enda de inte kunnat smälta har varit just klövarna och de har kommit upp igen, men det problemet slipper ju du :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 890
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 531
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 938
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 213
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp