Gekås - Ullareds stora BILDTRÅD 2015!

Magica

Trådstartare
Hehe var nog först detta året också ;):angel:

Yes en ny tråd där alla fynd skall in och självklart bilder på fynden! Prisfrågor tar vi i PM om man inte skriver ut priserna självmant (vilket kan underlätta lite)

:bump:
 
Nu fick jag lust att åka till Gekås fast jag inte egentligen behöver :p
Får väl spara lite och se med tiden om man hittar något i tråden som någon köpt och som man MÅSTE ha ;)
 
Jag funderar på back on track till ponnyn.

Har någon koll på vilket utbud av täcken dom har av det märket? Storlekar? Handlar det om kronor eller hundralappar man tjänar på att köpa där än i annan butik?
 
Here it is:D
P1000040_zpsf106306f.jpg
 
Undrar omgången varit där nyligen och sett om de har vattenhinkar med platt baksida, upphängningsring till hink och fodertunnor? Var där själv strax innan jul men tittade inte efter dessa saker då
 
Jag funderar på back on track till ponnyn.

Har någon koll på vilket utbud av täcken dom har av det märket? Storlekar? Handlar det om kronor eller hundralappar man tjänar på att köpa där än i annan butik?

När vi var där (1 1/2 månad sedan) så sålde dom BoT fleecetäcken från strl 125 cm, ca 300 kr billigare än på nätet. Dock blev jag grymt besviken på kvalitén när jag kom hem och jämförde täcket mot stallkamratens, jag sålde täcket nästan omgående. Täckena på Ullared har silver BoT medans täcket som stallkamraten har samt mina BoT till hunden har guldtext (ej köpt där). Upplevde även att fleecen var tunnare från Ullared. En annan stallkamrat handlade även ett BoT fleece, fodret i svanslappen lossnade första dagen hästen använde det.
 
Undrar omgången varit där nyligen och sett om de har vattenhinkar med platt baksida, upphängningsring till hink och fodertunnor? Var där själv strax innan jul men tittade inte efter dessa saker då

Jag var där igår. De hade vanliga stora vattenbaljor men inga sådana du efterfrågar (jag såg iaf inga). Det fanns däremot fodertunnor i olika modeller och storlekar. :)
 
Eftersom jag blev med häst för första gången i mitt nästan 32-åriga liv den 2 december så tog jag mig en runda till Ullared för att göra en del nödvändiga inköp. Så bilderna är från början av december men mycket av grejerna är sådant de har inne nästan jämt...


En del borstar på den här bilden (ej Borstiq-borstarna till vänster och magic-brushen) samt ryktväskan är från Ge-Kås


Två grimmor, två grimskaft, kedja


En salig blandning med lädervård, sadelklister (höhö), apoteksgrejer, nummerlappar, schampo, svettskrapa (varför heter det så egentligen? jag har då aldrig skrapat nån svett med den, bara vatten!) reflexer, longerlina, svampar, slickstenar, kalender, silvertejp, pälsglans, vitaminer... osv!


Catago-benskydd och bandageunderlägg


Euro-star fleecetäcke


Och sist men inte minst, ett schabrak. Det första jag sa när vi kom in på hästavdelningen var att schabrak behövde jag åtminstone inte köpa några till min häst för det hade jag redan flera stycken. 3 minuter senare låg detta i vagnen :D
 
Är det någon här som har koll på om det finns sadelöverdrag, bruna stigläder och brun sadelgjord i läder på Gekås?

Har köpt sadel till ungponnyn och behöver lite tillbehör.
 
Är det någon här som har koll på om det finns sadelöverdrag, bruna stigläder och brun sadelgjord i läder på Gekås?

Har köpt sadel till ungponnyn och behöver lite tillbehör.

Sadelöverdrag fanns det den 23:e dec när jag var där. Både i fleece och i svart galon (?).
Även bruna stigläder. Gjord minns jag inte säkert. :)
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 435
Senast: zassoo
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 329
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 306
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp