Gel-pad för ryttaren

Blandrastik

Trådstartare
Nu när det har varit varmare än vanligt så får jag ridsår stora som Gottland.
Har provat; cykelbyxor, vasselin, talk och inget av detta hjälper.
Är nu inne på att köpa en gel-pad för min rumpa.

Har någon provat detta, hjälpte det?

På hästkiosken här i Jönköping kostade en rid-pad 700:-, det måste väl finnas billigare?
Tips någon.
 
Sv: Gel-pad för ryttaren

H**ks har en för 399:- och B*rjes har en för 245:-

Kanske känns lite bättre i plånboken?
 
Sv: Gel-pad för ryttaren

Jag har en akton gelpadd att ha ovanpå sadeln, men är tveksam till att den skulle hjälpa mot ridsår (den är ganska "sträv" i ytan). Stötdämpningen är däremot fenomenal.
Hööks och börjes versioner har sämre stötdämpning, men en glatt yta. Kan tänka mig att de skulle fungera bättre.
 
Sv: Gel-pad för ryttaren

Om det har med värmen att göra kanske du ska leta efter en äkta fårskinns-pad eller rumpvärmare att ha på sadeln, för att få "bra klimat i sadeln". En gelpad borde ju minska luften och öka instängdheten mellan rumpa och sadel, tycker väl jag.
 
Sv: Gel-pad för ryttaren

Jag får skav AV gelsitsen... fårskinnsrumpvärmare fungerar mycket bättre! (fast inte i början, då får man skav också, men när ullen sits ner blir det mycket bättre) Dessutom är det svalt med fårskinn när det är varmt =) (och värmer när det är kallt)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 123
Senast: JennyLz
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp