SkorpSmulan

Trådstartare
Har en sadel som både jag och hästen gillar förutom att den är hård i sitsen och svår för mig att rida längre stund i pga detta.
Har ett fårskinn ovanpå men det räcker inte riktigt så jag börjar fundera på en gel sits men undrar då om det blir mycket mjukare med en sån och ifall det är stor skillnad mellan de olika märkena som finns?

Tips?
 
kan rekommendera Acavallos gelsits. Funkar bra på stenhårda sadlar utan att bli bylsig eller halkig.
 
Kan inte bedöma, har inte provat andra än fårskinn, men fördelen (eller nackdelen) med en mocka-liknande yta är bättre grepp än de blanka.
 
Har en sadel som både jag och hästen gillar förutom att den är hård i sitsen och svår för mig att rida längre stund i pga detta.
Har ett fårskinn ovanpå men det räcker inte riktigt så jag börjar fundera på en gel sits men undrar då om det blir mycket mjukare med en sån och ifall det är stor skillnad mellan de olika märkena som finns?

Tips?
Har den från Börjes, den är guld för min knotiga rumpa. Kostar bara ca 300 kr också.
 
Kan inte bedöma, har inte provat andra än fårskinn, men fördelen (eller nackdelen) med en mocka-liknande yta är bättre grepp än de blanka.
Okej, så det är en mockayta på den. Tack, det är bra att tänka på.
Men du tycker att den ger en mjukare sits än fårskinn iallafall?
 
Har den från Börjes, den är guld för min knotiga rumpa. Kostar bara ca 300 kr också.
Tack.
Tittade på den och det är ju ganska rejäl prisskillnad från andra sorter.
Funderar bara på om kvaliteten och mjukheten också varierar.
Men det är topp att höra att du är nöjd.
 
Tack.
Tittade på den och det är ju ganska rejäl prisskillnad från andra sorter.
Funderar bara på om kvaliteten och mjukheten också varierar.
Men det är topp att höra att du är nöjd.
Jag har bara provat den.. Men jag har haft den i över två år och den är lika mjuk och skön fortfarande!
 
När jag köpte min häst hade hon en gelsits på sadeln som kom med. Jag tyckte den fungerade bra även fast den var blank, på den slitna och nersjunkna sadeln som följde med. Vet dock inte var det var för märke tyvär.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 035
Senast: JennyLz
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp