F

Farouk

Hade tänkt köpa en genomskinlig gelépadd igår, då vi åkte till Börjes i Tingsryd.
Det visade sig att den inte fanns, tyvärr :(

Någon som har erfarenhet av dom? Gelépaddarna alltå? :)
Hur pass mycket fungerar dom?
 
Har haft en stötdämpande pad under sadeln ett längre tag, men bara i "teddy".
Ville ha något "riktigt".

Ska snart byta sadel också, jaa... :smirk:
 
de "riktiga" gelépaddarna som är genomskinliga kommer från action, de är jättetunna och bra, mycket smidigare än de flesta andra. Men de kostar ju också, ligger en bit över 1000-lappen. Men det finns nog billigare kopior
 
Hej
Har en gelepad och den är bra. Hästen verkar också trivas med den. Köpte den för mellan 1-2 år sedan på börjes för runt 500kr. Den finns inte där längre den svarta börjes har rekomenderar jag nog inte för när jag köpte min så rekomenderade de den istället och har hört från flera håll att folk som har den svarta är inte nöjd med den. Den jag har är ca 0,5 cm tjock och ljusgul gelemassa och heter alfa gel master special terapeutic stabilizing pad by soyo. Yrbin
 
Och om du ändå ska köpa en padd så köp inte de svarta med turkos text; köpte en för många år sedan och den är det enbart klumpar i :crazy: Fruktansvärt dålig. Ska du nödvändigtvis ha en padd så är det den gula för 1'1ookr på t.ex. equinet som man ändå ska ha... OM man nu ska ha öht.
Är själv emot paddar osv, hra dock blivit tvungen att fylla ut med en padd i sadeln pga vi inte har råd att byta sadel varje gång hästen ändrar sig i ryggen = för ofta. Om h*n dock har musklat ur sadeln så kommer du bara göra utrymmet mindre för ryggen o musklerna kan komprimeras så att säga...
Tänk dig att gå i finskorna med dubbla raggsockar :p
 
Allt kommer nog lösa sig med raggsockor & gympaskor! ;) :)
Sadel är förhoppningsvis på väg... :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: WBanna
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
943
Hästvård Hej! Har en 13 årig valack som har utvecklat melanom vid huvudet, dessa växer konstant och är uppkollade hos vetrinär. Pågrund av att...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Nikan
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
813
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp