Gemensamt sparkonto

sthu

Trådstartare
Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta.
De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill kunna komma åt det båda två.
Tips?

Vi har ica banken idag, men tydligen måste allting avslutad hos dem om jag inte vill ha kvar mitt betalkort.
 
Det blev SBAB. Gick superlätt och snabbt att öppna konto!
Enda nackdelen är att jag inte kan lägga in det i min huvudbank, just SBAB fanns inte med i listan på "kompatibla banker". Men det är ett litet problem.
 
Det blev SBAB. Gick superlätt och snabbt att öppna konto!
Enda nackdelen är att jag inte kan lägga in det i min huvudbank, just SBAB fanns inte med i listan på "kompatibla banker". Men det är ett litet problem.
Vad är det som gör att det blir en nackdel? Vad innebär det rent praktiskt?
 
Ah, helt överkomlig nackdel. Visste faktiskt inte ens att det var en möjlighet att se olika bankers saldo i samma app. 🤔 Hos mig står det nog tom typ tillgångar utanför banken kan ej visas.
Vissa banker går att koppla till Sparbankens app, så man kan se saldo. Det verkar smidigt!
Men som sagt, helt klart överkomlig nackdel.
 
Vi har lite mera långsiktigt sparande på sbab så jag tycker det är en fördel 🙈
Ja, vi sparar till barnets 18 årsdag (och han är inte född än) så det är långsiktigt för oss också.
Jag gillar att ha koll men är för lat för att logga in på flera ställen :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 823
Senast: Fazeem
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 154
Senast: Whoever
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 500
Senast: verser
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp