Bukefalos 28 år!

Gengångare (serien)

Sv: Gengångare (serien)

Ja! Jag gör det! Det är inget man slötittar på precis! Och snyggt gjord serie. Otäck men harmlös. Spännande utan action!
 
Sv: Gengångare (serien)

Den allmänt(?) förhatliga SVT kör den på torsdagar, men du kan titta ikapp alla avsnitt på play. Jag tycker som honung, välgjord och bra serie.
 
Sv: Gengångare (serien)

*Delvis knapplån*

Vad roligt! :bump:
Fraggel_Tess, du får titta och komma tillbaka! :D


***SPOILER***

Varför var det vatten i kistan tror ni? Vad har dammen med allt att göra? Eller är den bara en falsk ledtråd?

****Slut spoiler****
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag gissar att alla kistor innehåller vatten, men undrar över de som var i skogen, är de döda? Vad fick djuren att dränka sig? Vad är såret på Lenas rygg och vad händer med Victor?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tror de var döda. De kan ju varit de som fick djuren att dränka sig. Vi har väl inte fått se hur djur reagerar på de som kommer tillbaka, men var det inte en död katt i soptunnan strax efter Camille kom tillbaka?

Jag tänkte att samma sak som händer med Lenas rygg händer med Viktors arm. Lena och Camille verkar ju ha något slags fysiskt band eftersom de kunde känna vad den andre gjorde. Så Lena kanske fick Camilles sår?

Gubben som hoppade ner för dammkanten eldade ju upp foton på typ alla återkommande i början, jag undrar vad han hade för finger med i spelet?
Och Viktor ritade vad som skulle hända (eller vad som hade hänt)?

Vem var den andra som sköt Viktors familj? Jag gillar inte polisen (minns inte vad han heter), han känns väldigt obehaglig.
 
Sv: Gengångare (serien)

Gubben som hoppade i dammen var gift med en av de som kom tillbaka, kvinnan som var med Victor på hjälpcentret, hon var ju på kyrkogården när gubben begravdes och man såg hennes bild på gravstenen.

Katten kommer jag inte ihåg, men vargen blev ju levande igen hemma hos barägaren/konservatorn?

Undrar vem det var som mördade Victors familj och varför?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tror de var döda. De kan ju varit de som fick djuren att dränka sig. Vi har väl inte fått se hur djur reagerar på de som kommer tillbaka, men var det inte en död katt i soptunnan strax efter Camille kom tillbaka?

Jag tolkade det som att djuren kommit tillbaka till byn, där dom dog, och eftersom dammen brustit sen dom dog och byn lagts under vatten så därför drunknade dom direkt när dom kommit tillbaka......? Nu blev det invecklat:crazy: men jag tror min teori går att förstå. ;)

I övrigt så längtar jag till varje torsdag när ett nytt avsnitt släpps på svtplay. :bump::banana:
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tolkade det som att djuren kommit tillbaka till byn, där dom dog, och eftersom dammen brustit sen dom dog och byn lagts under vatten så därför drunknade dom direkt när dom kommit tillbaka......? Nu blev det invecklat:crazy: men jag tror min teori går att förstå. ;)

I övrigt så längtar jag till varje torsdag när ett nytt avsnitt släpps på svtplay. :bump::banana:

Ja så tror jag också! Jag tror den här byn under dammen har en central roll i vad som händer. Någonstans i mitt bakhuvud har jag en gammal saga, en sägen eller en berättelse om en by som försvann under en damm och bara kyrktornet stack upp över ytan när vattennivån var låg i dammen. Fasen att jag inte kan komma ihåg den - den ligger ankrad långt bak i mitt upplevelseminne, det måste vara en berättelse jag hört när jag var barn. Det centrala i den berättelsen var just att människorna i byn kom tillbaka, men den var inte så explicit och så 'otäck' som denna serie. Men jag skulle tro att den bygger på samma berättelse. Jag måste ta ett hjärnpiller och grubbla lite i minnenas korridorer var jag har hittat igenkänningen från.

Svtplay är guldguld. Värd varje licenskrona!
 
Sv: Gengångare (serien)

Men när de drog upp dem och obducerade så hade ju alla drunknat och de trodde de flytt ut i vattnet? Den dränkta byn är gammal, alla de som återvänt kommer ju från staden, bortsett från han som är sjuk i huvudet som bodde med sin mor och bror på gården?

Serien är sjukt spännande och jag stör mig som bara den att jag måste vänta till torsdag och att det bara är två avsnitt kvar. :crazy:
 
Sv: Gengångare (serien)

Och är det Lucy som är fén? Nymfoman verkar hon vara. Vilka är alla människorna i skogen runt elden som vände sig mot Léna?

Sjuuuukt spännande! Den här serien är någon slags korsning mellan twin peaks och the walking dead.

Jag har inte hunnit kolla efter fakta, men visst är Léna och Camillé otrooooligt lika? De måste vara syskon? Kusiner? Klonade?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tolkade det som att djuren kommit tillbaka till byn, där dom dog, och eftersom dammen brustit sen dom dog och byn lagts under vatten så därför drunknade dom direkt när dom kommit tillbaka......?

Jaa, så kan det såklart vara! Och då kanske alla människorna i skogen är människorna som bodde i byn? Hade glömt bort kyrktornet.

Mia_R: Vargen glömde jag bort, och fjärilen i början. Undrar vad det är som "väljer ut" vilka som kommer tillbaka?

Var det Viktor som dödade grannen? Eller var det bara som de fick det att se ut? Är han ett barn eller är han någonting annat?
 
Sv: Gengångare (serien)

Fast hade dammen brustit? Jag förstod det som att de helt enkelt bara dämt över den gamla byn och lämnat den under vatten, ngt man gjorde förr även här i Sverige innan de kom på att träd och byggnader efter ett tag kom ner till kraftverken och ställer till problem. Sedan länge avverkas allt som kommer hamna under vatten och byggnaderna rivs och forslas bort innan de dämmer.

Lucys sår läkte ju väldigt fort, är det för att det var Serge som högg henne? Hur kunde Simon vakna till liv igen efter att han blev skjuten? Varför hängde sig föräldrarna istället för att se om deras son också återvände som Camillé?
 
Sv: Gengångare (serien)

Hur kunde Simon vakna till liv igen efter att han blev skjuten?

:D Jag har lika många frågor som du, egentligen. Men denna torde ju vara ett cirkelresonemang a'la "Om A så B, och om B så A. Alltså A och B"...:D Han var ju redan död. Jag undrar istället varför han blev likstel, varför 'dog' han alls vid skottet i hjärtat? :confused:
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 718
Senast: Habina
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 454
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 244
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Här kan vi dela med oss av våra serietips. Berätta även var man kan se serien.
2 3
Svar
42
· Visningar
1 702
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp