Genomskinlig tischa

BernT

Trådstartare
Har köpt flera vita T-shirtar nu och alla är ju genomskinliga!! Har vit bh under och den syns, tydligt. Jag går helst utan bh, men går jag utan bh så ser man tydligt hur mina bröstvårtor ser ut (alltså inte bara att helljusen är på utan man kan se allt i detalj, så genomskinliga är de). Är vita T-shirtar så numera? En är från Busnel, en från Tommy Hilfiger och en från Boss. Alla kostar över 500 st så jag hade väntat mig mer faktiskt.

Har jag fått måndagsexemplar (inte så troligt med alla 3) eller är vita T-shirtar såhär? Har 4-5 identiska vita från Gina men de är inte lika genomskinliga och de kostade 99kr st.

Eller ska jag inte ha vit bh under? Funkar beige bättre? Rosa funkade inte :idea:
 
Jag har aldrig vit BH under vita tröjor. Syns för tydligt. Hudfärgad BH är bäst i det läget. Men jo, många vita t-shirtar/tröjor är onödigt genomskinliga tycker jag.

Ska testa en hudfärgad, ser det lika illa ut får jag returnera alla tre. De känns så tunna, inte ens tischor från HM är såhär tunna.
 
Det är nog ett val de gjort. Har köpt en fantastiskt snygg från Filippa K när jag hade bråttom vid ett tillfälle. Transparent och handtvätt :meh:
 
Jag tycker det är ett strålande exempel på att dyrt inte betyder kvalité.

Skicka tillbaka dom och köp nya på HM

Himla dåligt, jag vill inte ha 100 % polyester eller akryl annars kunde jag köpt på Hm. Ska returnera de senare idag och ev byta till något annat, gör ett försök till.

@Amanda_F kuuul, fattar inte hur de tänker? Det ser inte ens bra ut, det ser ut som att jag vill flasha allt jag har. Haha på tal om handtvätt, jag köpte en jättefin blus, läste inte tvättråden så körde den i 30. Ut kom en pytteblus. Men jag fick faktiskt reklamera den då det stod 30-grader tvätt på hemsidan.
 
Himla dåligt, jag vill inte ha 100 % polyester eller akryl annars kunde jag köpt på Hm. Ska returnera de senare idag och ev byta till något annat, gör ett försök till.

@Amanda_F kuuul, fattar inte hur de tänker? Det ser inte ens bra ut, det ser ut som att jag vill flasha allt jag har. Haha på tal om handtvätt, jag köpte en jättefin blus, läste inte tvättråden så körde den i 30. Ut kom en pytteblus. Men jag fick faktiskt reklamera den då det stod 30-grader tvätt på hemsidan.

HM har flera vita t-shirts i bomull så du kan nog ta en titt där ändå. Beror ju lite på hur modellen ska vara men är det bara basic så finns det.
 
HM har flera vita t-shirts i bomull så du kan nog ta en titt där ändå. Beror ju lite på hur modellen ska vara men är det bara basic så finns det.

De jag köpte nu har knappar på axeln (Busnel) och knyt på ärmen (Boss och Hilfiger) och det var just de detaljerna jag gillade. Testade ha ett linne under och herregud vad fult det var ihop :(
 
De jag köpte nu har knappar på axeln (Busnel) och knyt på ärmen (Boss och Hilfiger) och det var just de detaljerna jag gillade. Testade ha ett linne under och herregud vad fult det var ihop :(

Ja, ska det vara sådana detaljer på så är HM inte rätt ställe att leta på. Kollat Odd Molly? De brukar ju gilla detaljer på sina kläder men en helt vit t-shirt är kanske inte det lättaste att hitta men du kanske hittar något passande alternativ.
 
Min favorit-BH råkar vara beige-färgad och det är ju en ren befrielse numera att slippa oroa sig över att BHn ska lysa igenom! Hade alltid linne under innan, no more.
 
Förlåt, men är inte ”nude” en vedertagen färgnyans? Dvs inte samma sak som ”hudfärgad”?

Jag har alltid trott att nude och hudfärgad är samma sak, alltså beige-aktigt. Är man mörkare i huden är såklart inte nude särskilt lik ens riktiga hudfärg.

+ @FrauleinLeo ska köpa en beige bh imorgon och testa, har ingen beige som passar längre nu när jag opererat mig. Värt ett försök iaf.
 
Senast ändrad:
(...sen passar jag på att påpeka att färgen är beige. Inte "nude" eller "hudfärgad". Finns trots allt hud som inte är beige/ljus.) :)
Men... Om en person har mörkare hudfärg, vill ha en vit t-shirt och inte vill att en bh ska synas, är det då bättre med beige bh istället för en bh som är så lik den egna hudfärgen som möjligt? Jag har hela tiden trott att det ska vara just det sistnämnda, vilket också är anledningen till att jag tänker "hudfärgad bh" och inte beige.
 
Men... Om en person har mörkare hudfärg, vill ha en vit t-shirt och inte vill att en bh ska synas, är det då bättre med beige bh istället för en bh som är så lik den egna hudfärgen som möjligt? Jag har hela tiden trott att det ska vara just det sistnämnda, vilket också är anledningen till att jag tänker "hudfärgad bh" och inte beige.

Nu missförstod du. Vad jag menar är att man i princip alltid refererar till just den beiga färgen som "nude" och "hudfärgad". Mycket vanligt inom t ex make-up, men tack vare att språkproblematiken lyfts har det börjat ändras.
 
Nu missförstod du. Vad jag menar är att man i princip alltid refererar till just den beiga färgen som "nude" och "hudfärgad". Mycket vanligt inom t ex make-up, men tack vare att språkproblematiken lyfts har det börjat ändras.
Hudfärgad är ju rätt benämning då man ska ha en bh som är nära ens egen hudfärg. Genom att säga beige så antar du ju direkt att det är en vit person det handlar om.
 

Liknande trådar

Äldre Ja, ni ser rubriken :D Jag testade en hudfärgad slät bh med bygel idag under en vit t-shirt (varför är dom så genomskinliga!!) och det...
2
Svar
34
· Visningar
6 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp