Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästägarna till de tre hopphästarna jag ska passa i januari hörde av sig i veckan och undrade om jag kunde ta deras morgonpass den här helgen.

Det var inga problem. Kanske ville de passa på att ta en sovmorgon samtidigt som jag fick ett genrep inför januari. Jag menar, de känner ju inte mig alls. Vi har bara haft kontakt via telefon och sms och så har jag träffat dem båda vid ett tillfälle och den andra av dem en gång till.

Morgonsysslorna i deras stall gick utmärkt och jag tror nog att jag fattade tycke för den suraste hästen, som bakom fasaden egentligen är riktigt trevlig och social.

Sedan åkte jag hem en sväng innan jag knallade över till grannen för att rida A. Grannen tycker det är så roligt att jag kommer dit och rider :D .

Det var ett riktigt busväder ute med rejäl blåst och när jag kommit halvvägs mötte jag stallägaren och en annan granne då de gick hundpromenad tillsammans. De avrådde mig för att rida den vägen jag tänkte ta för träden stod som sprättbågar där och det var risk för att de kunde börja falla. Så det blev lite ändrade planer men det gjorde inget.

A kändes positiv och jag red en del övergångar mellan skritt och trav med halter ibland men jag måste försöka bli lite kvickare med övergångarna och be om en avsaktning efter färre steg. Han blir ju gärna stark tyvärr när han kommer igång i traven. Men halterna funkar bra i alla fall. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min sjukskrivning går ut om en månad. Sen vet jag inte alls vad som händer. I september ska jag ju göra NP-utredningen. Vad det kommer...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 850
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Började ridkvällen med dressyr på fina Dunja långöra. Men jag kan inte låta bli att känna att det är något som är konstigt. Hon är så...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp