Bukefalos 28 år!

ger snart upp..

P

Partylaxen

Vet inte om det är rätt kategori, men postar här iallafall, ni får väl flyta den om det skulle vara att det är i fel.

Hur som helst, jag har hållit på med hästar i ca 15 år. Har haft medryttarhästar och rider för instruktör 2 gånger i veckan.

Men hur jag än gör så gör jag fel. Jag kan inte rida längre. Förra medryttarhästen jag hade körde över mig totalt för att jag inte är tillräckligt hård osv. Jag misslyckas alltid och vad jag än gör blir det fel, för att jag inte är tillräckligt bra.

Kände att jag behövde skriva av mig nu. Snart skiter jag i detta. Gör säkert bort mig här också för att jag skriver detta också. whatever
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ger snart upp..

Skippa alla negativa tankar om dig själv, tro på dig själv istället, DU VET ATT DU KAN!

Vi har alla dåliga perioder där allt känns skit, men när man väl tagit sig igenom dem känns det så jäkla bra!
Jag hade en sådan period förra vintern, så jag vet hur det känns. Min medryttarhäst var väldigt elak, och vi skenade runt i samhället hela vintern, han gjorde verkligen allt för att få av mig. Till råga på allt gick han o blev svullen över manken, så barbacka blev det också. Jag grät nästan varje gång jag hade ridit honom, jag kände mig så kass och dålig som inte kunde kontrollera hästen. MEN..
Jag bet ihop, kämpade på, använde min frustation och omvandlade den till kämparglöd. Det lönade sig, och i slutet av vintern var vi som bästa vänner igen.

Så go girl, du klara det här! Ge inte upp vad du än gör, för när det går bättre igen kommer det kännas så himla bra. Jag tror på dig! :)
 
Sv: ger snart upp..

Tack för att du tror på mig.

Skämde ut mig och holländaren i LC:1 an idag, hoppade över staket, red för många serpentiner. Ville bara smälla av.. vet hur alla snackar.
 
Sv: ger snart upp..

Hoppsan, fast lätt hänt att man rider fel och hittar på ett och annat, men en dag kommer du skratta åt det ;)

Vad är det som går så dåligt för dig då? Något speciellt?
 
Senast ändrad:
Sv: ger snart upp..

Tack för att du tror på mig.

Skämde ut mig och holländaren i LC:1 an idag, hoppade över staket, red för många serpentiner. Ville bara smälla av.. vet hur alla snackar.
Det där händer lätt! Hästar gör misstag, det gör vi andra också, det är inte hela värden.
Om man tränar blir man bättre. Del träningen in i små delar så det blir enkelt och roligt att hålla på med, då får man framgång. Om man tränar något som är jobbigt, börjar hästen att vägra sig.
Man ska inte vara hård. Man ska kunna ha roligt tillsammans med hästen för att få framgång.
 
Sv: ger snart upp..

Iofs så är lilla Holländaren en ridskolehäst, å han ville nog tillbaka till sina kompisar som stod på andra sidan staketet. :S
 
Sv: ger snart upp..

Hmm, ger lätt efter då hästen inte vill antar jag.
 
Sv: ger snart upp..

Man ska inte vara hård. Man ska kunna ha roligt tillsammans med hästen för att få framgång.

:bow:

TS, det finns massor med snälla, väluppfostrade, lyhörda, samarbetsvilliga hästar. Hästar man inte behöver kämpa med varje dag, utan som gör det man ber den om. Det handlar "bara" om att hitta dem. Inte alltid så lätt dock...
 
Sv: ger snart upp..

Holländaren är allt det där, men det är jag som inte kan rida :S
 
Sv: ger snart upp..

Men vet du, alla hamnar i svackor emellanåt. Om du rider för instruktör två gånger i veckan kan du ju inte vara så dålig. ;) Och om du känner att du inte utvecklas i ridningen kanske du ska testa att rida för nån annan?
 
Sv: ger snart upp..

Har absolut inte dåliga instruktörer. Men känner att ja bara trampar runt i dessa eviga skänkelvikningar, blir såå less. Vågar inte ha en medryttarhäst heller, är så jävla rädd att göra fel.
 
Sv: ger snart upp..

Hmm, ger lätt efter då hästen inte vill antar jag.

Finns det inte någon häst som vill du kan rida? Jag menar, en riktig läromästare som gör allt du ber den om? Brukar kunna få upp självförtoendet när man har svakocr.


Holländaren är allt det där, men det är jag som inte kan rida :S

Inga negativa tankar sa vi ju? ;) Kom igen, klart du kan! Kan hjärnan så kan kroppen, ibalnd är det så enkelt!

Har absolut inte dåliga instruktörer. Men känner att ja bara trampar runt i dessa eviga skänkelvikningar, blir såå less. Vågar inte ha en medryttarhäst heller, är så jävla rädd att göra fel.

Be att få göra något du tycker är kul då? Vad tycker du är lite extra roligt att göra? Busa i skogen? Hoppa en liten bana? Busa barbacka? :)
Sen lär man sig av misstag och fel! Vi alla gör det, och vi alla lär oss av det, så du behöver inte vara rädd för att göra fel! Vi är mänskliga= gör fel, lär oss utav det ;)
 
Sv: ger snart upp..

Fast varenda häst jag rider ut i skogen sticker meme. :S De verkar vara så att dom tänker att " henne kan vi jävlas med, gärna backa ner i ett dike å snurra runt också. å sen sticker jag. JÄVLART hem"
 
Sv: ger snart upp..

Skämde ut mig och holländaren i LC:1 an idag, hoppade över staket, red för många serpentiner. Ville bara smälla av.. vet hur alla snackar.

Det är väl inget, jag och min ponny har hoppat över dressyrstaketet två gånger under mina ponnyår, varav den ena gången dessutom bestod i en rivning :angel: Gissa om jag skämdes då, men nu är det mest oerhört lustiga minnen :p

Jag tycker det är bra tips du har fått tidigare, försök hitta det som du verkligen tycker är roligt och där du känner att du verkligen KAN och försök utgå därifrån. Jag är övertygad om att du kan hitta upp ur den här svackan du råkat hamna i :)
 
Sv: ger snart upp..

Ja, det tycker jag med. :) däremot har jag ett litet problem då isåfall, har ju ingen egen häst.
 
Sv: ger snart upp..

Varför fortsätta rida då? Det finns ju så mycket annat roligt man kan göra med sin häst! :love:
 
Sv: ger snart upp..

Oj, innerst inne är jag nog tvättäkta hoppryttare. Men det kan man ju inte göra hela tiden heller...:S
 
Sv: ger snart upp..

Nej inte hela tiden. Men be din instruktör om en riktigt rolig hoppträning, utan krav eller höga höjder, bara på skoj liksom, med lite fart och fläkt, och att du känner dig säker. En bra gång på hästryggen brukar väga upp många dåliga ;)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 977
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 409
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: karl_h
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 876
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp