Bukefalos 28 år!

Gerbiler i terrarie?

Sv: Gerbiler i terrarie?

Om terrarium är samma som jag tänker på, dvs med skjutdörrar på framsidan, så är det inte så lämpligt.. Det går ju helt enkelt inte att få tillräcklig djup på spånet så att de kan gräva då - och ofta är beteendestörningarna ett faktum då tyvärr. Ett akvarium, eller en maxiduna är mycket bättre :)
 
Sv: Gerbiler i terrarie?

Om terrarium är samma som jag tänker på, dvs med skjutdörrar på framsidan, så är det inte så lämpligt.. Det går ju helt enkelt inte att få tillräcklig djup på spånet så att de kan gräva då - och ofta är beteendestörningarna ett faktum då tyvärr. Ett akvarium, eller en maxiduna är mycket bättre :)

Det terrariet jag har är väldigt djupt, och skulle jag se att det inte funkar så tar jag bort henne, har koll hela tiden i princip.

// S
 
Sv: Gerbiler i terrarie?

Då tror jag att det funkar alldeles utmärkt! :)

Bara en liten följdfråga.. tyckte du uttryckte dig som om det bara är en gerbil du har/ska skaffa? De är flockdjur, och ska enligt lag hållas minst två :)
 
Sv: Gerbiler i terrarie?

Då tror jag att det funkar alldeles utmärkt! :)

Bara en liten följdfråga.. tyckte du uttryckte dig som om det bara är en gerbil du har/ska skaffa? De är flockdjur, och ska enligt lag hållas minst två :)

Tänkte precis detsamma faktiskt, minst 2!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Mitt barn har länge önskat sig en hamster men vi har ju haft katt så det har känts som en rätt dålig idé. Nu bor vi i lägenhet och...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: lil-sis
·
Däggdjur Hej tar sig en gerbil genom ferplast rör på ett säkert sätt?
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Halcyon
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
289
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
11
· Visningar
511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp