German 490

född 1970 i Västtyskland hos Herman Meier, Sudweyhe, Ziegelei, Kreis Grafschaft Hoya.
Importerad 1972 av och tillhörig svenska statens hingstdepå Flyinge. Exporterad och såld till Norge 1981.

German är far till 22 stamboksförda avelsston och 2 diplomston. German var stationerad åren 1973-75 på Flyinge, 1976 Runeberg, Grimeton, 1977-80 vid Tullstorp, Hjärnarp och 1981 vid Gröndal, Nättraby. I tävlingar deltog 29 German-ättlingar under 1984 med en totalsumma av 10 535 kr.

e.Dezember 4128 Han. (e.Duellant) u.Auerröschen Han.64373
 
När German godkändes gjorde han en jättefin uppvisning på Flyingedagarna och fick många ston, men hans avkommor uppfyllde inte förväntningarna :(

Så vitt jag vet har han inte lämnat några framstående tävlingshästar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 989
Senast: Fetaost
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 262
Senast: tuaphua
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
355
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt Skulle behöva ha någon eller några katter i stallet. Just nu är det ingen där och min egen (german Rex) är lite för fin i kanten så är...
Svar
10
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp