Get med kramp?

jag får inte igång filmen?
kunde se den med katterna, men inte denna?

mysko.. :confused:
 
Någon har skrivit i inläggen under filmen

"det är faktiskt inte kramp, utan det är fårets försvars instinkter som gör att dom blir stela i hela kroppen... och lägger sig på rygg, allså dom gör det när dom blir rädda, men bara den rasen av får...sett det på tv..=)"

Tyvärr kunde jag inte se filmen :(
 
Ärligt talat så vet jag inte, men jag tycker inte att det spelar någon roll exakt vad det var som hände. Filmen är rolig och geten söt :)
 
Det ser snarare ut som om den självmant bromsar upp, stannar och sedan slänger sig på rygg. Att den skulle ramla så pga kramp är helt otänkbart, då hade den snarare stupat och gjort en kullerbytta framåt, eller bara drösat omkull på sidan. Att lägga sig helt på rygg med alla fyra benen rätt upp som den här geten gör tillhör inte det normala. Jag undrar nästan om inte detta är ett inlärt trick som just denna geten kan. Jag hade en amerikansk dvärgget en gång och han var grymt lättlärd, nästan lättare än en hund.

Ett djur med kramp kommer inte galopperande, för att sedan kraftigt bromsa in några steg och slutligen slänga sig på rygg som om någon tagit nacksving på det! Det är inte normalt ens för en påhittig get!

/TIGERHEART
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I säsong fyra av Ponnyakuten som nyligen publicerades på SVT Play igen var Filippa Kramp med tillsammans med ponnyn Ludde. Deras problem...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: Murphy
·
Kropp & Själ Har under en period fått konstig värk eller som mindre kramp/spänningar i halsen, tungan, käken. Svårt att beskriva känslan, men började...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Mot bättre vetande gick jag på ett yogapass idag eftersom det skulle vara "yin" och det skulle vara bra för att förbättra rörligheten...
Svar
16
· Visningar
1 111
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp