Bukefalos 28 år!

Zizzy

Trådstartare
Jag vill skaffa mig afrikanska dvärggetter!
finns ju till salu lite här och där, vet att jag måste skaffa mig nåt såntdär tillstånd och nummer för att få ha dem och vet skötsel o så i stora drag.
Men, det jag filurar på, är, har getter stamtavla?
jag vill ju avla (ja avelsnööörd) så, ??
 
Sv: Getter!

Grattis ett kommande händelserikt liv! Varför inte köpa en svensk getlantras istället :) Jag har ju blivit lite en genbanksnörd. Mig vetterligen har jag inte sett någon stamtavla på afrikanska dvärggetter men det kanske ngn annan kan svara på här! Göingegetter är trevliga :)
 
Sv: Getter!

Jag vill inte ha just sådana getter, är eg rädd för getter:o, eller ah, sånna getter som har den looken. :o Fick stryk varje morgon av en get på väg till bussen när jag var liten på ett ställe där jag bodde.. tog många år innan jag ens kunnat gå in till getter och vara avslappnad..
därav att jag vill ha små, de har inte samma utseende samt är jag större och har en chans om de stångas. :angel: och de små afrikanska är ju sååå söta:o

var hos en kund och hälsade på getter med snurr horn, glömde dock rasnamnet, jätte trevliga! en bock stod och njöööt när jag kliade mellan hornen.
Eller, var det kanske ett får? *brainmelt*
 
Sv: Getter!

efter ha tänkt, äh kan la inte vara så svårt o hitta vad det var för sort på nätet, sitter jag :eek: oj vad många får och get raser det finns!
vad är det för skillnad på får och getter egentligen?
många ser ju nästan likadana ut.. :o
 
Sv: Getter!

Du vet att det är en get när den står på din bil eller barnvagn OCH alla dina krukväxter i tv-rummet är uppätna. Jag har haft afrikanska dvärggetter...
 
Sv: Getter!

Krukväxterna i tv-rummet var faktiskt inte dvärggetterna. Det var Fia som var en lantrasget - Fia ville inte bo hos de andra getterna så hon rymde och gick in. Fia kunde hoppa över en boxvägg på 1.40 och stånga upp en stalldörr.
Fruktträd är dyra - speciellt grannens om dina getter äter upp dom...grannen blir också rätt så sur även om han får nya träd.
 
Sv: Getter!

Blir nog Får tror jag :p

Kundens får hette nåt på auinångting, var där i dag och kliade.
Får googla senare o se om jag hittar rasen. :D
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 410
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 214
Senast: Sel
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 320
Senast: Dentaku
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp