Monifa

Trådstartare
:D:D:D

Liksom det är ju typ ganska exakt en månad kvar. VAD SKA NI LETA EFTER? :banana:
Och vilka dagar ska ni vara där? Så man kan spana lite hehe. Är där 1-2 mars om jag inte missminner mig.

Jag ska titta efter:
Ridstövlar
Spooksväst/jacka
Schabrak
Lindor
BoT snabb-bandage
HW täcken
Hjälm
Ridkläder som är billiga :sneaky:
 
Sv: Ghs 2014

Jag känner en lätt ångest över årets besök. Jag behöver nämligen Ingenting! :arghh: Och jag har svårt att försvara spontanköp för mig själv iår då jag redan investerat lite i "onödiga" prylar...

Men jag måste ha strumpor till jobbet, så jag skall köpa...

-Strumpor ( yeay! :D)

Men skulle jag snubbla på bra kläder till väldigt bra pris så köper jag. Sonnenreiter ridbyxor eller N66-kläder på rejäl rea kan jag aldrig motstå! O iår är det nog dags för ny ridhjälm kom jag på! :banana:
 
Sv: Ghs 2014

Samma här; vi behöver egentligen ingenting. :)
Och skulle vi behöva något så är det inom western, och utbudet där brukar vara rätt så... begränsat. (Av förklarliga skäl iofs, eftersom monterytan kostar fläsk och det helt enkelt inte går att räkna hem om man inte säljer volymprylar eller dyra sällanköpsvaror.)

Men paddockprogrammet ser vi mycket fram mot! :)
 
Sv: Ghs 2014

Jag ska dit för fösta gången i mitt liv EVER och jag behöver INGET *ångest*

Men, det kommer säkert bli en del shoppande ändå :P
 
Sv: Ghs 2014

Jobbar på GHS varje år så har lyxen att kunna kolla in allt på mässan både en och sju ggr för att jämföra produkter och priser alla dagar.
Många sänker ju priserna i slutet av helgen, men ibland måste man vara snabb och köpa de första dagarna.

Jag har kommit på att jag har inte ett enda par helskodda ridbyxor som inte har hål nånstans. Så det står högst på listan. Jag ska köa utanför Börjes så fort de öppnar på torsdagen.
Sen nått snyggt färgglatt schabrak kanske
 
Sv: Ghs 2014

Lite OT fråga kanske
Men måste man köpa biljetter till mässon om man har köpt läktarbiljetter? eller ingår mässbiljetten i läktarbiljetten?
 
Sv: Ghs 2014

Jag med kompis är där 1-2 mars. Dock inte omöjligt att jag går en sväng på mässan även på fredageftermiddagen. Jag anländer nämligen några timmar tidigare än sällskapet och vi bor som vanligt på hotell Onyxen tvärs över gatan :)

Precis som förra året letar jag efter bruna, höga, smala ridstövlar och möjligen också en brun ridhjälm. Ankelsockar brukar vi båda köpa så det blir det säkert. Ska dessutom försöka hitta ridskor, ridbyxor och ridhjälm åt 2,5-åriga dottern. Köpte ridbyxor förra året men de börjar bli för korta. Inte omöjligt att jag slår till på ett par ridbyxor även till mig själv.
Annars lär jag inte behöva något. Har både för många hästar och för mycket prylar :o
 
Sv: Ghs 2014

Jag ska inhandla ett Rambo Sweetitch Hoody och ett Mio Fleece.

Är sugen på ett skrittäcke i ylle från Krafft med. Syrran har ett och det är grymt bra, hoppas kunna hitta ett sådant med! :) :)
 
Sv: Ghs 2014

Du kan handla åt mig istället vet ja :)
Sambon ska dumt nog åka Vasaloppet just den helgen och egentligen borde jag följa med och hjälpa honom..

Annars är min lilla önskelista:
  • Dressyrdamasker
  • Ländtäcke i fleece eller ull
  • Något snyggt pannband med stenar kanske
  • Kläder i mängder till mig, behöver allt!
  • Snyggt schabrak med matchande lindor
  • Ny sadelgjord, stl 65 som är svängd
  • Ny varseljacka
 
Sv: Ghs 2014

Det är för övrigt min stora sorg. Jag älskar all vintersport och att tvingas spela in Vasaloppet, undvika alla nyheter (inklusive FB) hela söndagen och sen se det på kvällen ger ett ordentligt hugg i mitt hjärta.
 
Sv: Ghs 2014

Wiie nu äre nära!

Jag ska leta efter:

- Ridstövlar- måttbeställa
- Mias RS lindor Schabrak
- Mias RS lindor
- Ny dressyrgjord om jag hittar den jag vill ha :p
- Stigläder i kalvskinn

och sedan blir det ju alltid en massa som man inte hade tänkt från början :D
 
Sv: Ghs 2014

jag har inte bestämt mig för om jag vill åka eller inte (vill inte åka själv :(), men fick en biljett(ej köpt ännu dock) i födelsedags present av föräldrarna.


åker jag dit så är det antagligen ett par terrängbenskydd från eskadron som ska inköpas (ja de är tunga men de skyddar runt om och inte bara fram, tränar bara lite smått på p80 hinder). om de inte är alldeles för dyra.

stigläder behövs(nuvarande hänger bokstavligt i några trådar nu)
bred sadelgjord till dressyrsadeln str 75 eller 80 behövs (lite rund häst och onödigt korta stroppar)
hjälm
ridstrumpor
har köpförbud på schabrak.

dvs kommer köpa ridstrumpor och ett dressyr schabrak..... är dålig att hålla mig till listor och är snål.
 
Sv: Ghs 2014

Jag ska också dit för första gången! Ska dock bara på mässan..

På min lista står
-PS träns
-schabrak, lindor
-tävlingskavaj
-transportskydd
-och om jag hittar något snyggt täcke att ha i transporten
Och självklart något till mig själv också!

:)
 
Senast ändrad:
Sv: Ghs 2014

Jag ska jobba där hela veckan :D Så jag har inga planer på vad jag ska shoppa ;) Får se vad som faller mig in :D
 
Sv: Ghs 2014

Jag skulle vilja påstå att det är väldigt ovanligt. Jag kan faktiskt inte minnas att det hänt tidigare. GHS brukar ligga sista helgen i februari alternativt i april. Vasaloppet körs alltid första söndagen i mars. Att nu det råkar vara sista helgen i februari (om vi räknar på när GHS börjar) och första söndagen i mars samma helg är väldigt mycket osis :(
 
Sv: Ghs 2014

Jag har tänkt köpa ett par Hunter stövlar om de säljer ut dem billigt som de brukar. Annars har jag inget som jag egentligen behöver men det lär bli endel ändå ;)
 
Sv: Ghs 2014

ETt "vill ha" har dykt upp.
Skulle gärna vilja ha fatt i ett snyggt blingpandband med en rad stora stenar :)
 
Sv: Ghs 2014

Ska dit på torsdagen. Och för första gången på nästan 15 år ska jag in och titta på själva showen! Wow!

Köpa grejer vill man ju alltid göra, men rider western och sysslar med körning så där har man inte mycket att välja på.
Ska ändå kolla efter
*
  • Bra skydd + ballistic boots (vad heter det på svenska?)
  • Ny pad
  • En sadelgjord till engelska sadeln
  • Anatomisk brösta till selen
  • Snygg lädergrimma, gärna med tillhörande kedja
  • Magic brush (till katterna :p)
  • Furminator
  • Godis!
  • Jeans
  • Strumpor :D
  • Putsgrejer
  • Något fint täcke, både fleece med hals och ett övergångstäcke

Jaa, det var nog allt. Av det kommer jag köpa hälften, plus dubbelt så många andra saker som jag inte behöver.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad har hänt inom ridsporten på mindre än 10 år? Jag tävlade ponny för kanske 10 år sedan, då var jag 13 år gammal. Då hade man med...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 284
Senast: Nisse liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp