Fillifjonkan

Trådstartare
Gaaah beslutsångest!!!
Min 17 åriga dotter ska få biljetter till GHS i present och vi ska tillsammans åka dit. De dagar som är aktuella är fre-sön. Förut när vi varit där har vi haft biljetter till tävlingarna hela dagarna men funderar nu på att vara på mässan halva dagarna och tävlingar resten av tiden. Dottern är mer för hoppning och jag mer för dressyr. Vi är inte så intresserad av mounted games, c ponny tävlingen och en massa snack.

vad är era bästa tips utifrån våra intressen?
 
Gaaah beslutsångest!!!
Min 17 åriga dotter ska få biljetter till GHS i present och vi ska tillsammans åka dit. De dagar som är aktuella är fre-sön. Förut när vi varit där har vi haft biljetter till tävlingarna hela dagarna men funderar nu på att vara på mässan halva dagarna och tävlingar resten av tiden. Dottern är mer för hoppning och jag mer för dressyr. Vi är inte så intresserad av mounted games, c ponny tävlingen och en massa snack.

vad är era bästa tips utifrån våra intressen?

Kör också alltid bara kvällspass. Både lördagkvällen och söndagkvällen brukar vara bra men om man lutar åt hoppning är ju söndagen definitivt roligast. Fast Göteborg trophy på lördagen är också kul. Och küren är ju på lördagkvällen så då kanske det är mer något för båda. Tror inte det är någon dressyr på söndagen?
 
Gaaah beslutsångest!!!
Min 17 åriga dotter ska få biljetter till GHS i present och vi ska tillsammans åka dit. De dagar som är aktuella är fre-sön. Förut när vi varit där har vi haft biljetter till tävlingarna hela dagarna men funderar nu på att vara på mässan halva dagarna och tävlingar resten av tiden. Dottern är mer för hoppning och jag mer för dressyr. Vi är inte så intresserad av mounted games, c ponny tävlingen och en massa snack.

vad är era bästa tips utifrån våra intressen?

Då hade jag valt lördag kväll med mässan på förmiddagen. Jag gillar Gothenburg Trophy och det är ju även dressyr på kvällen där. Till söndagen kan man enbart köpa heldagsbiljetter tror jag, så var det iallafall förra året. Sen brukar det ju också vara en längre paus mellan hoppning och dressyr eftersom det tar ett tag att bygga bana efter dressyren. Stannar man på prisutdelningen så brukar de efter det tala om när nästa klass börjar. Fredag kväll är det ju två hoppklasser den brukar vara lite billigare än lördag kväll om det har någon betydelse.
 
Då hade jag valt lördag kväll med mässan på förmiddagen. Jag gillar Gothenburg Trophy och det är ju även dressyr på kvällen där. Till söndagen kan man enbart köpa heldagsbiljetter tror jag, så var det iallafall förra året. Sen brukar det ju också vara en längre paus mellan hoppning och dressyr eftersom det tar ett tag att bygga bana efter dressyren. Stannar man på prisutdelningen så brukar de efter det tala om när nästa klass börjar. Fredag kväll är det ju två hoppklasser den brukar vara lite billigare än lördag kväll om det har någon betydelse.

Jag valde till slut att köpa biljett till fredag och lördagkväll så vi kan gå på mässan på förmiddagarna och så har vi söndagen kvar till hemresan.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 153
Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Yrja
·
L
Övr. Barn Nu vill jag ha ärliga kommentarer och vettiga synpunkter från er, kloka bukemänniskor :bow: Ni som är trötta på gnälliga inlägg kan...
2
Svar
36
· Visningar
3 421
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp