Bukefalos 28 år!

GHS Shopping 2014

Lillelorden

Trådstartare
Nu är mässan (strax) igång och eftersom jag inte kan/får shoppa någonting själv så vill jag frossa i era fynd!

Kom ihåg: Bilder!

:)
 
Sv: GHS Shopping 2014

Ska åka om 10 minuter, heja vad kul det ska bli! Vi får väl se om den planerade shoppinglistan stämmer överens med verkligheten när jag kommer hem igen :p
 
Sv: GHS Shopping 2014

usch, jag har sämsta månaden ekonomiskt sett på jag vet inte hur länge. ALLA stora kostnader kom denna månaden (sånt där skoj som bilförsäkring, skoningar, köpa strö, vaccination osv), utöver de vanliga... :meh:

Så kommer inte bli så mycket shopping, men nåt blir det allt. En kompis som är nere ska köpa ett schabrak åt mig som jag haft span på ända sen i höstas men har inte hittat det i NÅN webshop -och så skrev hon på FB förut att hon hittat det :D Själv ska jag ner på lördag och ja, nåt litet blir det säkert.
 
Sv: GHS Shopping 2014

Jag är just hemkommen från mässan, många kassar men desto lättare plånbok! Ganska mycket lättare... Nog det dyraste året för mig nånsin!

Bilder kan komma imorgon, just nu har jag ingen möjlighet att fota.

Ridhjälm Viper, ser ut som Lamicells blinghjälm men mycket mer diskret!
Rambo Icelandic 100gr halvhalstäcke
Vinterjacka Wellensteyn Cosmo (helt underbar!)
Sportjacka Topreiter Salka
Professional choise Cerise boots
Djävulsklo-rot från broogarden

Inte så många saker men desto dyrare...
 
Sv: GHS Shopping 2014

jag ska dit på söndag :) behöver egentligen inte köpa ngt men ska hålla utkik efter chaps som vanligt och en hjälm. är dock för snål och kräsen för att köpa ngt ..
 
Sv: GHS Shopping 2014

Jag köpte knappt något alls tycker jag men några saker blev det.

* HW Amigo täcke 520kr
* stallboken 50kr
* magicbrush 45kr
* pälsglans 70kr
* furminator ?kr

Bilder kommer i morgon!
 
Sv: GHS Shopping 2014

Pärlade pannband,skärp och armband från marys hund. Välgjorda med lagom blingkänsla.
Görs dessutom i kenya i typ av hjälpprojekt.
 
Sv: GHS Shopping 2014

Jag råkade gå loss lite idag.. Blev ridstövlar från Horze, i svart läder för 990kr, gummistövlar från HV Polo för 300kr, ett svart Glen Gordon pullarträns för 350kr, set med mörkblå horseguard benskydd 150kr, samt ett par rullar vet-flex. :) Vi ska tillbaka imorgon för rond två med sikte på hackamore och shettisbenskydd. Försöker fixa bilder imorn!
 
Sv: GHS Shopping 2014

Jag gick också loss idag hehe, men schbraken och kavajen ska inte jag betala utan sponsorn.

Spookskavaj
Cwdträns
Equiline schabrak 2st
Kingsland ridbrallor
Kingsland fleece

Ska klämma lite på en samshield hjälm också och ett pannband :) :) :)
 
Sv: GHS Shopping 2014

Vart hittade du furminatorn!?! Letade igår!! Men hittade ingen. Jag jobbar så jag är där varje dag
 
Sv: GHS Shopping 2014

Oj det kommer jag inte ihåg. Dock var det inte en äkta. Men det känns som att jag var runt eskadron montern när jag hittade den. Låg i en liten gömd korg. Hoppas du hittar den, den såg ut som den äkta men jag betalade inga 300kr för den iaf :)
 
Sv: GHS Shopping 2014

Varför inte köpa den som h**ks säljer. Har den till hundarna och den är verkligen kanon
 
Sv: GHS Shopping 2014

Bilder, hörrni, bilder!

Själv var jag inne en sväng igår och är faktiskt ganska besviken på mässan. Dels kändes den mindre än vanligt och dels tyckte jag att alla utställare hade med sig nästan exakt samma prylar. Kanske är det bara jag som börjar bli gammal och grinig, men jag kom på mig själv med att säga att "jag tyckte det var bättre förr" :angel:.

Köpte ingenting, faktiskt. Stod läääänge och klämde på ett supermjukt Treadstoneträns, men insåg till slut orimligheten i att köpa det när jag inte har häst.

Vann i alla fall ett par muggar hos agria :D
 
Sv: GHS Shopping 2014

Det blev inte mycket handlat här heller. Jag kan ju skylla på att jag rider western, så man har inte så mycket utrustning att botanisera bland :D Men håller med om att mässan kändes.. tråkig.

Men lite prylar blev det, mest från Börjes. Några grimmor, nån borste, en sadelgjord till min engelska sadel, ett par chaps, hästgodis, en curb chain.



Och mitt absolut bästa köp:

Hårspännen! Köpte tre stycken, det gröna, ett lila och ett brunt

Det lila ska jag ha till vårens tävlingar tänkte jag, kommer nog matcha snyggt :d Så nu ska jag lära mig göra lite andra uppsättningar tills jag hittar något som blir perfekt under hatten :d
 
Sv: GHS Shopping 2014

Och mitt absolut bästa köp:

Hårspännen! Köpte tre stycken, det gröna, ett lila och ett brunt

Det lila ska jag ha till vårens tävlingar tänkte jag, kommer nog matcha snyggt :d Så nu ska jag lära mig göra lite andra uppsättningar tills jag hittar något som blir perfekt under hatten :d

Jag köpte oxå ett sådant brunt :love: Älskar det!
 
Sv: GHS Shopping 2014

Jag delar upp mina bilder lite eftersom jag inte skrivit om allt i bloggen än...

Först ut mitt Rambo Icelandic 100gr och Professionals Choice boots
wpid-dsc_1837_20140228122313126.jpg


Är duktigt missnöjd med täcket! Det skall vara speciellt designat för islandshästar, men det vete sjutton hur de hästar designerna sett ser ut? Det här är mer eller mindre som en klänning, maggjordarna har jag fått knyta knutar på så hon inte skall galoppera fast i dom... O i bogen gick det ju inte att justera? Känns som att avsaknaden av bogveck kommer leda till nya skav (jag köpte det enbart då hästen fått skav vid vanliga spännenas fästen, tänkte att med detta blir trycket annorlunda).

Bootsen har jag suktat efter i flera år! Är de inte underbara säg?!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 707
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 948
Senast: Madalitso
·
Samhälle Jag provade testet Odd One Out, länk nedan, där man ska identifiera vilken av fyra bilder som är AI genererad. Tydligen är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 507
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har autism, diagnos i vuxen ålder, och har återkommande depressioner sedan 12 års ålder. Efter att jag fått mitt första barn 2014...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp