Gick jag i sömnen...eller hjälp mig att lösa mysteriet

tott

Trådstartare
Jag bor ensam med min katt. I morse då jag vaknade tänkte jag "oj, idag är jag piggare än på länge", steg upp och skulle gå i duschen...men handduken var försvunnen. Kollade i sängen och lite runtom i huset - ingen handduk. Tänkte att jag måste väl ta en ny då, och gick in i förrådet där jag har handdukar. Där överst på hyllan, fint ihopvikt låg handduken som jag använt de senaste dagarna. Jättespooky!! Jag har ingen som helst aning om hur den kan ha hamnat där och när. Jag vet inte om att jag någonsin tidigare i mitt tidigare 50+ liv har gått i sömnen.
Vad hände?
 
Påminner mig om häromveckan när jag skulle sova. Katten lekte med sin plastboll med bjällra och jag var för trött för att gå upp och plocka undan den.
På morgonen låg bollen på hyllan i hallen, har inget minne alls att jag gått upp och lagt undan den, katten kan inte hoppa upp på hyllan.

Tror på ett hjälpsamt spöke 😁
 
Du gick i sömnen, eller fått påhälsning av ett busigt men väldigt städbenäget spöke alt fått hjärnsläpp. Oavsett, lite läskigt när man inte är med.
...men mitt spöke borde inse att man ska tvätta handdukarna innan man viker ihop dem och lägger på hyllan.

Lite läskigt känns det nog, och jag skulle göra vad som helst för att skylla händelsen på någon annan.
 
Påminner mig om häromveckan när jag skulle sova. Katten lekte med sin plastboll med bjällra och jag var för trött för att gå upp och plocka undan den.
På morgonen låg bollen på hyllan i hallen, har inget minne alls att jag gått upp och lagt undan den, katten kan inte hoppa upp på hyllan.

Tror på ett hjälpsamt spöke 😁
Hjälpsamma spöken är ok :)
 
Jag bor ensam med min katt. I morse då jag vaknade tänkte jag "oj, idag är jag piggare än på länge", steg upp och skulle gå i duschen...men handduken var försvunnen. Kollade i sängen och lite runtom i huset - ingen handduk. Tänkte att jag måste väl ta en ny då, och gick in i förrådet där jag har handdukar. Där överst på hyllan, fint ihopvikt låg handduken som jag använt de senaste dagarna. Jättespooky!! Jag har ingen som helst aning om hur den kan ha hamnat där och när. Jag vet inte om att jag någonsin tidigare i mitt tidigare 50+ liv har gått i sömnen.
Vad hände?
Jag har periodvis gått i sömnen. Mest som barn, men har skett i vuxen ålder med.
Har vaknat på de mest konstiga ställen.
Det bästa var, när vi hade ett låst rum hemma när jag var liten, TV-rummet.
Det var på den tiden för mycket tv-tittande var farligt. :D
Nyckeln förvarades av föräldrarna och vi barn hade inte en aning om var den fanns.
Vaknade upp i TV-rummet, TV:n var på och rummet låst från insidan. Nyckeln låg prydligt på bordet.
Ingen hade sett mig på natten, när jag har hämtat nyckeln. Jag vet fortfarande inte var den hölls gömd.

Så nej, inget konstigt med att du har vikt ihop din använda handduk och prydligt placerat den i hyllan! 😅
 
Jag har periodvis gått i sömnen. Mest som barn, men har skett i vuxen ålder med.
Har vaknat på de mest konstiga ställen.
Det bästa var, när vi hade ett låst rum hemma när jag var liten, TV-rummet.
Det var på den tiden för mycket tv-tittande var farligt. :D
Nyckeln förvarades av föräldrarna och vi barn hade inte en aning om var den fanns.
Vaknade upp i TV-rummet, TV:n var på och rummet låst från insidan. Nyckeln låg prydligt på bordet.
Ingen hade sett mig på natten, när jag har hämtat nyckeln. Jag vet fortfarande inte var den hölls gömd.

Så nej, inget konstigt med att du har vikt ihop din använda handduk och prydligt placerat den i hyllan! 😅
Skönt att höra :)
Sömngående lär gå i arv och frågade idag mamma och pappa och syrran om de någon gång har gått i sömnen. Alla tre har gjort det, men som barn.

@hoppsann när du gått i sömnen som vuxen, har du haft en stressig period då, eller något sådant? Finns det något mönster för dig?
 
Katten har börjat städa? :idea: :D

Nej men skämt åsido, förstår att det känns läskigt - det hade jag också tyckt!
 
Du har antagligen gjort det själv men hjärnan har inte registrerat det. Den registrerar inta alltid, i dens tycke, oviktiga saker. Inte sömngående och inte spöke. Bara du själv.
Hoppas du har rätt. Jäkligt korkat av mig själv att vika ihop en använd handduk och lägga den på rena handdukar. Varför gjorde jag så?
 
Skönt att höra :)
Sömngående lär gå i arv och frågade idag mamma och pappa och syrran om de någon gång har gått i sömnen. Alla tre har gjort det, men som barn.

@hoppsann när du gått i sömnen som vuxen, har du haft en stressig period då, eller något sådant? Finns det något mönster för dig?

Nej, inget sådant mönster.
Då är det en stress jag är helt omedveten om i så fall.
Jag har aldrig gått i sömnen när jag har sovit borta. Tacksam för det. 😊
Det kommer alltid som en blixt från en klar himmel. Blir lika förvånad varje gång.
 
Sedan en klasskompis gick i sömnen ut till vardagsrummet, drog ner byxorna och kissade bakom teven framför ganska häpna föräldrar och ett äldre syskon, har jag varit livrädd för att gå i sömnen. Ihopvikta handdukar känns helt ok i jämförelse. Om det nu var i sömnen du gick.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 620
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Att få gå och lägga sig är höjdpunkten på dagen! Få upplevelser slår känslan av välbehag när jag ätit, plockat undan, tagit en dusch...
2
Svar
35
· Visningar
2 863
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 259
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp