Gifta vid första ögonkastet 2021

Och appropå henne ? Det skeppet ser väl ändå ut att redan ha seglat utan henne va ?
"oj jag har insett att jag nog betett mej illa mot dej, varit rent elak" "hoppsan" "Du är ju faktiskt en kanon kille som jag vill lära känna"
Sorry men för mej hade det skeppet redan gått iaf. Inte en chans att hon kunnat reparera skadan så mkt att man blir "kär" i en sån... Vänner ja - par nej...

Och Lars ???? Nä tommare skal får man leta efter... Stackars Ellinor. Men som i Johans fall.. Hon kommer inte ha gjort bort sej iaf. Bor i Sthlm och har nu gjort levande reklam för vem hon är.

Ja, det skeppet har redan gått. Johan var svag när han inte klarade av att stå upp för sig själv och sina åsikter. Susanna har redan förlorat respekten för honom och kommer att placera honom i vänskapsfacket.

Ellinor verkar vara en grym kvinna. Jag hade gått all in på henne om jag hade varit singel.
 
Senast ändrad:
En låt definierar inte en människa men Antons beteende i deras diskussion var omogen. Han provocerade genom att läsa texten fast fler runt bordet sa att det räckte. Han hade ju bara kunnat säga ”det är bara en låt för mig” och på så sätt tagit avstånd från textens innehåll.

Gällande Susanna, vad skönt att hon har kommit till insikt med sitt sätt att vara mot Johan. När han tog på sig kilten skrattade hon för att det var charmigt av honom. Det är väl så det ska vara? Inte hålla på och hitta fel att pika och kommentera.

Lars och Ellinor är så olika. Hon vill verkligen prata, prata och prata medan han vill ”vara”. Det krockar för dom. Vad är det som gör det så svårt för Lars att prata? Och inte bara svara ”vad fint”, ”vad bra”? Men samtidigt, vad är det som gör att Ellinor inte bara kan vara? Det känns som att hon har ett väldigt stort behov av att prata - reflektera och analysera.
 
Jag tror Lars väldigt gärna vill ha en relation och han verkar ärligt förtjust i Ellinor. Dock verkar han ha stängt in sig själv så pass att det kommer krävas nåt rejält för att han ska öppna upp sig. Frågan är väl om det faktum att Ellinor har sånt behov av att analysera hjälper eller stjälper.

Kul Susanna kommit på hon betett sig otrevligt! Jag är tveksam om det verkligen kommer hålla i längden dock, även om hon bett om ursäkt och de vill jobba framåt så verkar hon ha ett stort behov av att ha kontroll och visa att hon kan.

Anton och Sofia tycker jag är fina ihop, hoppas de kan komma över bråket. Anton var ju utan tvekan lite väl påstridig angående låten.
 
Är det bara jag som tycker att Ellinor är alldeles fööör djup? Hon vill nästan analysera sönder saker och inte på ett positivt sätt av det jag sett hittills. Varför inte bara vara lite glad och leva livet?
 
Är det bara jag som tycker att Ellinor är alldeles fööör djup? Hon vill nästan analysera sönder saker och inte på ett positivt sätt av det jag sett hittills. Varför inte bara vara lite glad och leva livet?
Nja, jag föredrar den typen av människor som har substans framför glättiga personer. Sedan gör det väl sitt att vara IVA-sköterska i Stockholm under pandemin, så det är kanske lite extra nu? Själv blev jag istället lite chockad över att hon var kristen och troende.
 
Är det bara jag som tycker att Ellinor är alldeles fööör djup? Hon vill nästan analysera sönder saker och inte på ett positivt sätt av det jag sett hittills. Varför inte bara vara lite glad och leva livet?
Jag tänker lite lika. Jag läste en lite ironisk recension av programmet där författaren skrev i stuk med ”chilla och titta på TV istället” och tyckte att hen hade en poäng där. Upplever att Ellinor lägger väldigt stor vikt och energi på att analysera och mer åt det negativa hållet. Hon kanske behöver någon utomstående att vädra sådana tankar och känslor med?
Min partner hade förmodligen blivit smått galen om jag hade ett sådant forcerande sätt att prata och analysera..
 
Jag tänker lite lika. Jag läste en lite ironisk recension av programmet där författaren skrev i stuk med ”chilla och titta på TV istället” och tyckte att hen hade en poäng där. Upplever att Ellinor lägger väldigt stor vikt och energi på att analysera och mer åt det negativa hållet. Hon kanske behöver någon utomstående att vädra sådana tankar och känslor med?
Min partner hade förmodligen blivit smått galen om jag hade ett sådant forcerande sätt att prata och analysera..
Ja, jag fick nästan lite deppigvibbar av henne. Mycket negativ energi i känslorna och sånt hade i alla fall inte jag velat prata om stup i kvarten. Livet är för kort för att fokusera på det mörka i livet när det finns minst lika mycket ljuspunkter och ljusa sidor av livet.
 
Ja, jag fick nästan lite deppigvibbar av henne. Mycket negativ energi i känslorna och sånt hade i alla fall inte jag velat prata om stup i kvarten. Livet är för kort för att fokusera på det mörka i livet när det finns minst lika mycket ljuspunkter och ljusa sidor av livet.
Men alltså, finns det ingen förståelse för att hon nog behövde hantera patienter som dött i ganska stor utsträckning under sommaren? Nu hör det väl till arbetet annars också, men det måste varit/är tungt som fan att jobba på IVA senaste året.
 
Men alltså, finns det ingen förståelse för att hon nog behövde hantera patienter som dött i ganska stor utsträckning under sommaren? Nu hör det väl till arbetet annars också, men det måste varit/är tungt som fan att jobba på IVA senaste året.
Ja och då kan jag förstå att man som ny i en relation tycker att det blir lite väl tungt att tackla. Sånt kanske man kan ta med någon annan som man haft en längre relation med istället.
 
Ja och då kan jag förstå att man som ny i en relation tycker att det blir lite väl tungt att tackla. Sånt kanske man kan ta med någon annan som man haft en längre relation med istället.
Jo, det är klart att det skulle vara en klok grundregel annars, men när man plötsligt gifter sig och lever med någon samtidigt som man kanske inte hinner ha så mycket fritid som annars pga. krävande jobb under pandemin så blir det lite av ett undantagstillstånd känner jag.

Jag själv skulle inte stå ut med att ha en partner som tar livet för mycket med en klackspark/ser det från den ljusa sidan, men inser att gemene man skulle tycka att det är lite väl mörkt.
 
Är det bara jag som tycker att Ellinor är alldeles fööör djup? Hon vill nästan analysera sönder saker och inte på ett positivt sätt av det jag sett hittills. Varför inte bara vara lite glad och leva livet?

Jag håller inte med alls och jag är inte ett dugg djup själv.
Jag pratar om döden nästan varje dag och tycker det är mer märkligt med folk som inte kan göra det. Är inte det minsta deppig.
Jag upplever henne som väldigt öppen med sina tankar och känslor, befriande enligt mig.
 
Är det bara jag som tycker att Ellinor är alldeles fööör djup? Hon vill nästan analysera sönder saker och inte på ett positivt sätt av det jag sett hittills. Varför inte bara vara lite glad och leva livet?

För djup ? För att hon pratar med den hon tycker om ? Hon vill berätta hur hennes dag har varit. Hon vill att hennes man ska vara henens bästa vän, den hon berättar allt för. Den som ska känna henne bäst och kunna ta hand om henne och se på henne hur hon mår för hon har berättat hur hon mår innan när hon ser ut på ett visst sätt...

Som svar på denna "hej lär känna mej" får hon ett BRETT (platt) leende och ett "vad fint" ...
Nej hon är inte för djup... Han är däremot sjukligt "inte där" ...
 
För djup ? För att hon pratar med den hon tycker om ? Hon vill berätta hur hennes dag har varit. Hon vill att hennes man ska vara henens bästa vän, den hon berättar allt för. Den som ska känna henne bäst och kunna ta hand om henne och se på henne hur hon mår för hon har berättat hur hon mår innan när hon ser ut på ett visst sätt...

Som svar på denna "hej lär känna mej" får hon ett BRETT (platt) leende och ett "vad fint" ...
Nej hon är inte för djup... Han är däremot sjukligt "inte där" ...
Vi upplever väl saker olika. Jag skulle nog inte gå in på så djupa och analyserande samtal varje gång med en person som uppenbarligen backar av och dessutom inte är bekväm med att ta dom samtalen så här tidigt i en relation. Om hon då är redo för samtalen så kanske man inte kan kräva att den andra personen ska vara lika redo lika fort. Men det är jag det. Sen är jag även en person som gärna tänker positivt och fokuserar på det som faktiskt är bra och lätt och roligt i livet.
Jag har en person i min närhet som också gärna lägger fokus på det dåliga, det orättvisa och det tunga, och det tar på ens psyke att ständigt behöva tackla såna tankar och frågor. Speciellt om jag själv kanske har haft en väldigt bra dag och varit glad från första början. Jag blir oerhört påverkad av andras sinnesstämning så det skulle inte vara så trevligt för mig att ständigt behöva tänka djupt och analysera alla känslor och händelser.

Sen kanske det är så att Lars inte riktigt vet vad han känner för henne just nu och därför inte heller har lust att öppna upp allt och blotta sig innan han verkligen vet att det är henne han vill ha i sitt liv.
 
Herregud, en full Lars..
Katastrof.

Just nu tror jag Johan och Ellinor hade varit bättre matchningar :p

Stör mig också på tacoparet för jag tycker att hon är alldeles för bra för honom och att det finns risk för att hon kommer släppa för mycket på sina principer för att pleasa honom. Jag tycker inte att han har gett ett bra intryck alls i serien, osympatisk typ i alla fall i hur de har fått det att framstå med klippning osv. I verkligheten hoppas jag att han är bättre.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
29 748
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 374
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 622
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp