Gifta vid första ögonkastet 2021

Jag tror att tacoparet var väldigt nervösa och att det gjorde att det blev lite stelt och obekvämt på bröllopet. Jag hoppas att de vågar ta sig förbi det där så de vågar vara fysiska med varandra, annars kommer de nog hamna i kompisfacket.

Det kändes bra att de andra två paren vågade ta för sig lite mer även om jag känner en viss oro fortfarande för läkarparet. Kommer de ha tiden för varann?
 
Jag tror att tacoparet var väldigt nervösa och att det gjorde att det blev lite stelt och obekvämt på bröllopet. Jag hoppas att de vågar ta sig förbi det där så de vågar vara fysiska med varandra, annars kommer de nog hamna i kompisfacket.

Det kändes bra att de andra två paren vågade ta för sig lite mer även om jag känner en viss oro fortfarande för läkarparet. Kommer de ha tiden för varann?

Precis min tanke också!
 
Helt ot men ögondoktorn var sjukt bekant! 😳
Jag är övertygad om att jag stött på honom i ett vårdsamanhang.

Alltså jag tycker också han är sjukt bekant och jag har aldrig varit hos någon ögonläkare. Knappt någon läkare. Kan liksom inte sätta fingret på varifrån jag känner igen honom heller. Han påminner lite om min bror, men det är definitivt inte därför han är så bekant heller.
 
Sedan så sa han väl något i still med att personer som han tyckt varit attraktiva innan kanske inte är bra för honom i det långa loppet i första avsnittet. Jag skulle inte tycka att det vore jättekul att vara det kanske inte så attraktiv men ett tryggt och långsiktigt val-alternativet.
Det tolkade jag som att han menade att det var insidan som avgjorde om en person var attraktiv. Att när man lärt känna den så var den inte "så vacker trots allt" eller tvärt om, att skönheten växer.
 
Sedan så sa han väl något i still med att personer som han tyckt varit attraktiva innan kanske inte är bra för honom i det långa loppet i första avsnittet. Jag skulle inte tycka att det vore jättekul att vara det kanske inte så attraktiv men ett tryggt och långsiktigt val-alternativet.

Jag tolkade det som att han menade att han tidigare fallit för fel personer.
 
Nu har vi sett ikapp här.
Vi blev lite bekymrade över tacoparet. De känns så hämmade och fast i idealet. Hoppas det släpper bakom kamrorna.

Läkarparet verkade ha kemi och jag tyckte det var positivt att kalles kaviar fick torka en tår flera gånger. Det finns nog mer bakom hans intensiva yta än man tror. Hoppas de inte bränner ljuset i båda ändar med sin intensivitet.

Naturparet....love them. Så glada och känns inpulsiva och lättsamma. Jag tror de har störst chans OM det inte sitter en liten normnisse på deras axlar som hämmar dem efter ett tag.
 
Spontant så känns dessa matchningar mycket bättre än tidigare säsongers.

Tacoparet tror jag har en bra chans, de är bara lite unga och nervösa och försiktiga så det tar nog lite längre tid innan de blir bekväma liksom.

Naturparet är ju skithärliga! Hoppas det fortsätter så!

Sjuksköterska/läkarparet känns som att det kan funka med, första avsnittet tyckte jag han verkade lite dryg men jag tror det kan finnas en finare person bakom, tjejen verkar skön!
 
Nu har jag tittat på andra avsnittet och jag tror på det här. Sen att JAG aldrig skulle falla för Lars, det är en annan grej. Jag tycker de har lyckats ovanligt bra i år, måste jag säga.
 
Spontant så känns dessa matchningar mycket bättre än tidigare säsongers.

Tacoparet tror jag har en bra chans, de är bara lite unga och nervösa och försiktiga så det tar nog lite längre tid innan de blir bekväma liksom.

Naturparet är ju skithärliga! Hoppas det fortsätter så!

Sjuksköterska/läkarparet känns som att det kan funka med, första avsnittet tyckte jag han verkade lite dryg men jag tror det kan finnas en finare person bakom, tjejen verkar skön!

Håller med! De verkar, vid första anblick i alla fall, ha lyckats bättre med attraktionen än tidigare?
 
Håller med! De verkar, vid första anblick i alla fall, ha lyckats bättre med attraktionen än tidigare?

Ja, och jag tror att de denna gången faktiskt mer gått på om personer är kompatibla och gillar liknande saker i stället för att de ska "komplettera varandra" som tidigare säsonger.

Tidigare känns det som att experterna försökt få till nån "hon är framåt och gillar att göra saker, då kan hon få den här skittråkiga killen och så kan dom mötas på mitten-grej." Tror det sällan funkar så för par som håller ihop en längre period.

Det känns som att de tidigare även skitit i om folk har dealbreakers typ. Det var ju nån som avskydde rökning och så parade de ihop honom med en rökare? Samma med nån kvinna som inte ville ha en kortare man och fick en kortare man.
 
Ja, och jag tror att de denna gången faktiskt mer gått på om personer är kompatibla och gillar liknande saker i stället för att de ska "komplettera varandra" som tidigare säsonger.

Tidigare känns det som att experterna försökt få till nån "hon är framåt och gillar att göra saker, då kan hon få den här skittråkiga killen och så kan dom mötas på mitten-grej." Tror det sällan funkar så för par som håller ihop en längre period.

Det känns som att de tidigare även skitit i om folk har dealbreakers typ. Det var ju nån som avskydde rökning och så parade de ihop honom med en rökare? Samma med nån kvinna som inte ville ha en kortare man och fick en kortare man.

Jamen faktiskt, det är nog mindre "kompletteringstänk" i år. Minns också paret med rökningen. Så himla onödigt! Gjorde bara att man fick känslan av att det inte fanns några andra att välja på. :confused:
 
Tacoparets bröllop gav mig sånt ångespåslag att jag fick fly tv:n 😅 Läkarparet förtjänar varandra, herregud vilka enerverande typer, naturparet tror jag kan bli bra om det finns någon riktig attraktion under flamset.
Är peppad på säsongen och redan starkt hatisk mot en del deltagare, som det ska vara med andra ord :p
 
Ja, och jag tror att de denna gången faktiskt mer gått på om personer är kompatibla och gillar liknande saker i stället för att de ska "komplettera varandra" som tidigare säsonger.

Tidigare känns det som att experterna försökt få till nån "hon är framåt och gillar att göra saker, då kan hon få den här skittråkiga killen och så kan dom mötas på mitten-grej." Tror det sällan funkar så för par som håller ihop en längre period.

Det känns som att de tidigare även skitit i om folk har dealbreakers typ. Det var ju nån som avskydde rökning och så parade de ihop honom med en rökare? Samma med nån kvinna som inte ville ha en kortare man och fick en kortare man.
Jag hade blivit vansinnig om jag var med i programmet och blivit ihopparad med en rökare när jag uttryckligen sagt att jag avskyr rökning.
Minns någon säsong där de parade ihop en kattägare med en pälsallergiker, det kändes också så förbannat respektlöst mot båda parter.
 
Jag försökte verkligen att inte vara fördomsfull och hävda att grävmaskinisten inte har tillräckligt med personligt djup för att matcha socionomstudenten. Men efter det senaste avsnittet så känns det inte direkt lovande i det fallet. Känns som att han tycker det funkar att bara skämta bort det mesta a la teflon? Jag blir själv irriterad över den tvångsmässiga "spexa till det"-stilen från honom i nästan varje samtal, men får väl hoppas att han taggar ner och att det finns lite mer att plocka fram innan det är läge att ge upp om dem.

Jag instagramstalkade däremot lite av förra säsongens deltagare och såg att Maxine och Emil fortfarande ser lyckliga ut tillsammans, det var roligt! Och att snäll-Albin träffat någon som verkar uppskatta honom för den han är, och att de är förlovade. Också glädjande.
 
Håller med om grävmaskinisten @Lillgrådis.. jag blev irriterad.
Känns som att hon fick lite mycket av den manliga stereotypen hos honom.
Svårt detta med att man inte är så politiskt intresserad. Jag tycker det är mer än bara politik att man är feminist. Det är ju livet, en självklarhet! Lika rättigheter.

Kalles kaviar och sköterskan fick man en helt ny bild av nu i senaste avsnittet! Så fina tillsammans :) Han mjuknade men det tar nog ett tag innan han öppnar sig helt.

Blyga paret var söta med, de kändes mer avslappnade :) sen tycker jag han låter väldigt praktisk i sitt tänkande? Han skulle behöva gå mer på känslor o slappna av lite.

Älskar tjejerna överlag i denna säsong :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
29 752
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 388
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp