Gifta vid första ögonkastet 2021

Man får se så lite av det som händer så jag vill inte döma så hårt.
Han var rätt dragen och verkade mest bli rätt överrumplad av att det blev så stark reaktion. Kändes som han försökte lösa det på ett kul vis som istället blev fel.
På något vis så tycker jag dessvärre att det här gifter sig lite för väl med att han också utryckte sig så nedvärderande om Stockholm, kaffepressar och tacos som inte var hans standard och så vidare. En enskild grej hade inte varit så stor grej, men det känns lite som att han har sin syn på hur saker och ting ska vara och inte är öppen för att vidga sina lite inskränkta vyer.
 
Ja, hade också tänkt spara kommenterandet men nu har det ju redan skrivits en del på detta tema så utan att dra alla detaljer är det ju snabba svängningar här.

Integritet i all ära, men IG för Anton i kategorin fingerspitzengefühl i bemötandet med "textanalys" och efterföljande hantering. Hoppas han nyktrar till och inser det också.

Tyckte han skötte sig bra för honom, Sofia och deras äktenskap. Så typiskt att alla snälla killar som försökt att stryka damerna medhårs blivit ratade. Samtidigt som Anton sjunger sexistiska låtar, snackar skit om hennes stad, ser ner på hennes lägenhet och hon faller handlöst för honom.

Bara ytterligare ett bevis på att man måste ha viss hårdhet men framförallt integritet för att få kvinnor och att snälla killar alltid hamnar i vänskapsfacket.
 
Tyckte han skötte sig bra för honom, Sofia och deras äktenskap. Så typiskt att alla snälla killar som försökt att stryka damerna medhårs blivit ratade. Samtidigt som Anton sjunger sexistiska låtar, snackar skit om hennes stad, ser ner på hennes lägenhet och hon faller handlöst för honom.

Bara ytterligare ett bevis på att man måste ha viss hårdhet men framförallt integritet för att få kvinnor och att snälla killar alltid hamnar i vänskapsfacket.
Så resonerar en äkta incel.
 
Vad har du för belägg för din ”analys”?

Att Anton beter sig allmänt osmidigt och småarrogant och fångade Sofia samtidigt som vi gång efter annan i den här programserien sett snälla killar bli nobbade.

Hur många mesar har Sofia inte ratat på lärarutbildningen innan hon sökte till Gift i sista ögonkastet i desperation över att hon inte hittade en man?
 
Att Anton beter sig allmänt osmidigt och småarrogant och fångade Sofia samtidigt som vi gång efter annan i den här programserien sett snälla killar bli nobbade.

Hur många mesar har Sofia inte ratat på lärarutbildningen innan hon sökte till Gift i sista ögonkastet i desperation över att hon inte hittade en man?
Det var allt du behövde för att dra slutsatsen att ”snälla killar alltid hamnar i vänskapsfacket”?

Ja hur många ”mesar” har hon ratat? You tell me.
 
På något vis så tycker jag dessvärre att det här gifter sig lite för väl med att han också utryckte sig så nedvärderande om Stockholm, kaffepressar och tacos som inte var hans standard och så vidare. En enskild grej hade inte varit så stor grej, men det känns lite som att han har sin syn på hur saker och ting ska vara och inte är öppen för att vidga sina lite inskränkta vyer.

Fascinerande att man tolkar allt så olika 😁
Jag uppfattar honom mer som omogen och lite i sin egen bubbla.
 
Tyckte han skötte sig bra för honom, Sofia och deras äktenskap. Så typiskt att alla snälla killar som försökt att stryka damerna medhårs blivit ratade. Samtidigt som Anton sjunger sexistiska låtar, snackar skit om hennes stad, ser ner på hennes lägenhet och hon faller handlöst för honom.

Bara ytterligare ett bevis på att man måste ha viss hårdhet men framförallt integritet för att få kvinnor och att snälla killar alltid hamnar i vänskapsfacket.

Som sagt, inget ont i integritet. Det finns dock inget motsatsförhållande mellan integritet och att känna av + visa respekt i en situation när någon annan uppenbart tar illa upp.

Det är heller inte liktydigt med integritet och att vara en tölp, eller hävda sin rätt att vara det.
 
För övrigt så irriterar jag mig mer och mer på teflon-Lars. Som jag annars hade goda förhoppningar på från början. Ok att han är obekväm att prata om känslor, det må väl vara hänt, men han framstår ju som att det inte är någon hemma bakom det där påklistrade fasadsmajlet. Det är det antagligen, någonstans, men han är verkligen orimligt sluten och teflonig i det man får se. Tycker Elinor beskrev det exakt och förstår hennes frustration.

Man känner liksom aldrig någon bekräftelse från honom i något samtal mellan dem utan bara att han klipper av allt som har någon substans från Elinor med någon helt platt floskel eller oneliner, men sedan ska han kramas stup i kvarten och vara fysisk som att de är så himla tighta. Det känns inte alls äkta.
 
För övrigt så irriterar jag mig mer och mer på teflon-Lars. Som jag annars hade goda förhoppningar på från början. Ok att han är obekväm att prata om känslor, det må väl vara hänt, men han framstår ju som att det inte är någon hemma bakom det där påklistrade fasadsmajlet. Det är det antagligen, någonstans, men han är verkligen orimligt sluten och teflonig i det man får se. Tycker Elinor beskrev det exakt och förstår hennes frustration.

Man känner liksom aldrig någon bekräftelse från honom i något samtal mellan dem utan bara att han klipper av allt som har någon substans från Elinor med någon helt platt floskel eller oneliner, men sedan ska han kramas stup i kvarten och vara fysisk som att de är så himla tighta. Det känns inte alls äkta.

jag undrar vad sjutton han varit med om i sin barndom, han känns traumatiserad. Hade fått en bild av att han var iaf medelklass men idag lät det som han växt upp i rännstenen. Och han har inte riktigt nån dialekt, vartifrån är han egentligen?
Egendomlig människa.

anton och Sofia visade hur unga de är och hur lyckat det är med bråk på fyllan.
 
Som sagt, inget ont i integritet. Det finns dock inget motsatsförhållande mellan integritet och att känna av + visa respekt i en situation när någon annan uppenbart tar illa upp.

Det är heller inte liktydigt med integritet och att vara en tölp, eller hävda sin rätt att vara det.

Att känna av och dylikt tar honom ingenstans till skillnad från integriteten. Många unga män känner av alldeles för mycket och oroar sig för att såra folk vilket gör dem svaga och ointressanta som partners. Bättre att köra på och sedan kommer fingertoppskänslan med åldern.

Nej, jag säger inte att man ska såra folk. Jag säger att man ska vara trygg i sig själv, tro på sig själv och att vara öppen med vem man är. Och när man gör det kommer alltid någon att känna sig sårad eller stött men det är deras ansvar och inte ditt. Det kan t.o.m. vara bra eftersom andra då får en möjlighet att bedöma om man är en person de vill dela sitt liv med. Om man istället inte visar sig själv riskerar man att binda personer till sig som man inte alls passar med egentligen.

I serien har vi en motsats till Anton i Lars som går runt och ler hela tiden och spelar upp en fin fasad. Jag tror inte alls att han är ointressant men han låter inte Ellinor eller någon annan för den delen heller få veta vem han är. Detsamma gäller i hög utsträckning Johan som ger ett oerhört platt intryck även han.

Med det sagt ger Samuel och delvis även Johan intryck av att vara i desperat behov av att utveckla sig själva. De behöver utsätta sig för obehagliga upplevelser som gör dem starkare som personer. Samuel kan börja med att prata om döden.
 
Senast ändrad:
Alltså jag förstår att Sofia som läser till lärare (kanske i framtiden ser sej själv som lågstadielärare till underbara 7-9 åringar (i min värld helt obegriplig framtid men iaf) och då tydligen ger andra åsikter om hur man ska reagera på sångtexter.
Här går då Anton helt sonika emot henne. Han har "jönsat med" och tagit hennes Dragomirskämt och "rosa klänning på sonen" med "ja ja". Men här går en gräns även för honom... Att han inte ska kunna få lyssna på vilken musik han vill ? VA ?
För det innebär att han är en sån som tafsar på tjejer på krogen iom det ?
Syrran och jag går gladeligen än i dag på Björn Rosenström om han kommer till lokala "haket" och spelar. Det är nostalgi och jättekul. Och hans texter ÄR överdrivna men i mångt och mkt så finns det självklart personer som beter sej som hans texter. Ragnar, Gunilla, lurad mfl.
Som tur är, är Björn Rosenström lika mycket en del nostalgi hos min sambo. Jag sjunger nog minst en gång om dagen "du är så heeeet, så het" till min sambo :heart Det är vår "sång"...

Nej han ser inte hennes problem, när han då vill prata om det så "orkar hon inte", han ska bara gå på hennes linje utan diskussion ?

Äh de kommer över det... Kan Sussanna kovända kan Sofia komma över musikvalet.

Och appropå henne ? Det skeppet ser väl ändå ut att redan ha seglat utan henne va ?
"oj jag har insett att jag nog betett mej illa mot dej, varit rent elak" "hoppsan" "Du är ju faktiskt en kanon kille som jag vill lära känna"
Sorry men för mej hade det skeppet redan gått iaf. Inte en chans att hon kunnat reparera skadan så mkt att man blir "kär" i en sån... Vänner ja - par nej...

Och Lars ???? Nä tommare skal får man leta efter... Stackars Ellinor. Men som i Johans fall.. Hon kommer inte ha gjort bort sej iaf. Bor i Sthlm och har nu gjort levande reklam för vem hon är.
 
Men Anton FÅR ju lyssna på vilken musik han vill, men för den sakens skull måste man inte trycka upp den i ansiktet på någon som uppenbart hellre vill slippa. Allra minst en kväll när den andre är på besök i tidigt skede av relationen och planen är/borde vara att ha en trevlig kväll - för alla närvarande.

Vill jag äta surströmming eller daggmaskar så får jag göra det så mycket jag vill (nu vill jag ju inte det, men strikt teoretiskt). Men om det sitter en människa alldeles intill som tydligt äcklas av det, så väljer jag ju att konsumera min surströmming ensam eller tillsammans med människor som uppskattar det eller på något annat sätt som gör det mindre obehagligt för andra, dvs det är inte nödvändigt att tvångsäta det just framför en äcklad partner när vi är tillsammans. Och sedan tvinga partnern att beskriva exakt varför den äcklas medan man håller upp surströmmingen en centimeter framför ansiktet.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 508
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 300
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 674
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp