Gifta vid första ögonkastet 2021

Katastrof.

Just nu tror jag Johan och Ellinor hade varit bättre matchningar :p

Stör mig också på tacoparet för jag tycker att hon är alldeles för bra för honom och att det finns risk för att hon kommer släppa för mycket på sina principer för att pleasa honom. Jag tycker inte att han har gett ett bra intryck alls i serien, osympatisk typ i alla fall i hur de har fått det att framstå med klippning osv. I verkligheten hoppas jag att han är bättre.
Jag tror tacomannen är bättre i verkligheten, annars hade hon nog inte stått ut. Tror hon är en sån som kan bli jäkligt tvär och avbryta om hon känner att det inte går längre.
 
Jag tror tacomannen är bättre i verkligheten, annars hade hon nog inte stått ut. Tror hon är en sån som kan bli jäkligt tvär och avbryta om hon känner att det inte går längre.
Jag tror hon tyvärr är en sån som kan tjura ihop lätt och starta tjaffs som hon sen inte vill ta ansvar för.
Jag tyckte man kunde se det under deras bråk. När Herr Taco ville prata om det så upprepade hon bara om och om igen "jag vill inte prata om det". Så löser man inga problem eller ger sin partner en chans att göra om och göra rätt om det nu verkligen ÄR en viktig fråga.
 
Katastrof.

Just nu tror jag Johan och Ellinor hade varit bättre matchningar :p

Stör mig också på tacoparet för jag tycker att hon är alldeles för bra för honom och att det finns risk för att hon kommer släppa för mycket på sina principer för att pleasa honom. Jag tycker inte att han har gett ett bra intryck alls i serien, osympatisk typ i alla fall i hur de har fått det att framstå med klippning osv. I verkligheten hoppas jag att han är bättre.
Haha, det där om Johan och Ellionor sa vi här hemma också :p
De har samma varma, lyhörda och omtänksamma personlighet.

Lars begriper jag mig verkligen inte på! Han har ju inte ens en personlighet :confused:
Susannas osköna sidor kom tillbaka så fort Johan inte var i närheten.
 
Jag tror hon tyvärr är en sån som kan tjura ihop lätt och starta tjaffs som hon sen inte vill ta ansvar för.
Jag tyckte man kunde se det under deras bråk. När Herr Taco ville prata om det så upprepade hon bara om och om igen "jag vill inte prata om det". Så löser man inga problem eller ger sin partner en chans att göra om och göra rätt om det nu verkligen ÄR en viktig fråga.
Haha, jo såklart löser man inga konflikter genom att säga så. Men... enligt min erfarenhet så tenderar ganska många att säga "jag vill inte prata om det" för att någon sekund senare öppna upp och prata, som en del av ritualen liksom. Ser det snarare som att han stängde ner just den konflikten när han drog.

Sedan ska jag kanske nämna att jag tycker att han betedde sig över förväntan när de pratade med terapeuten om konflikten, så jag inte bara dissar!
 
Haha, jo såklart löser man inga konflikter genom att säga så. Men... enligt min erfarenhet så tenderar ganska många att säga "jag vill inte prata om det" för att någon sekund senare öppna upp och prata, som en del av ritualen liksom. Ser det snarare som att han stängde ner just den konflikten när han drog.

Sedan ska jag kanske nämna att jag tycker att han betedde sig över förväntan när de pratade med terapeuten om konflikten, så jag inte bara dissar!
Han drog efter att flera gånger bett henne förklara men hon ville inte. Tillslut sa han till och med att de i så fall inte skulle komma vidare eftersom han inte förstod och ändå sa hin inget. Så jag förstod att han drog. Jag hade också lackat ur om jag fått truga och be om vad jag gjort för fel och min partner hade vägrat möta upp mig.
 
Haha, jo såklart löser man inga konflikter genom att säga så. Men... enligt min erfarenhet så tenderar ganska många att säga "jag vill inte prata om det" för att någon sekund senare öppna upp och prata, som en del av ritualen liksom. Ser det snarare som att han stängde ner just den konflikten när han drog.

Sedan ska jag kanske nämna att jag tycker att han betedde sig över förväntan när de pratade med terapeuten om konflikten, så jag inte bara dissar!

Hade något svarat att den inte vill prata om det hade jag också lämnat det och gått iväg.
Raka människor utan ritualer där man måste tjata fram svar är min grej.
 
Alltså Lars, VAD PYSSLAR han med?? Ellinor har ju gång på gång förklarat vad problemet är, ändå blir det typ: Ellinor: ”Nu delar jag med mig av mina innersta tankar.” Lars: ”Det är soligt idag.” Och när hon blir irriterad ska han typ tvångskramas och ignorerar att hon verkar totalt ointresserad av någon som helst närkontakt.

Jag tvivlar på att något av paren kommer hålla ihop i år faktiskt.
 
Alltså Lars, VAD PYSSLAR han med?? Ellinor har ju gång på gång förklarat vad problemet är, ändå blir det typ: Ellinor: ”Nu delar jag med mig av mina innersta tankar.” Lars: ”Det är soligt idag.” Och när hon blir irriterad ska han typ tvångskramas och ignorerar att hon verkar totalt ointresserad av någon som helst närkontakt.

Jag tvivlar på att något av paren kommer hålla ihop i år faktiskt.

Ja, och sen kläcker han ur sig att han möjligtvis skulle kunna säga att han älskar någon när de varit ihop i ett år... det samtalet lät verkligen som om han försökte hålla henne på avstånd!
 
Han drog efter att flera gånger bett henne förklara men hon ville inte. Tillslut sa han till och med att de i så fall inte skulle komma vidare eftersom han inte förstod och ändå sa hin inget. Så jag förstod att han drog. Jag hade också lackat ur om jag fått truga och be om vad jag gjort för fel och min partner hade vägrat möta upp mig.
Samtidigt kan det vara en poäng att inte prata om det just när man är som mest förbannad. Får man en chans att lugna ner sig så kan man lättare ta till sig den andres perspektiv. Tycker de verkar lösa det nån/några dagar senare.
 
Ja, och sen kläcker han ur sig att han möjligtvis skulle kunna säga att han älskar någon när de varit ihop i ett år... det samtalet lät verkligen som om han försökte hålla henne på avstånd!
Jag tror att det är lite där problemet ligger. Han är nog inte så säker på att Ellinor är hans typ av tjej.
 
Lars och Ellinor är väldigt olika, det märks nu och jag tycker väl båda har en poäng i deras synsätt. Ellinor vill vara djup och tas med himlastormande känslor direkt medan Lars vill ta det lååååångsamt och verkligen känna efter innan eventuella känslor visas. Tror det kan bli svårt att mötas på mitten för dem, tyvärr.

Tråkigt att Ellinor blev arg i sängen för att han hade ett annat sätt att se på saker, hur ska man våga vara djup om det man blir djup om inte är "godkänt" av den andra? Tror Ellinor blev avundsjuk på tacoparets lätthet, hon trodde nog hon och Lars hade kommit längst.

Tacoparet tycker jag löste sina oenigheter bra, han verkar vilja förstå hennes synsätt (som jag tycker är det rätta :D).

Susanna och Johan kommer inte vara ihop, inte en chans. När de pratade med de andra paren verkar de ju inte ha något gemensamt alls.
 
Lars och Ellinor är väldigt olika, det märks nu och jag tycker väl båda har en poäng i deras synsätt. Ellinor vill vara djup och tas med himlastormande känslor direkt medan Lars vill ta det lååååångsamt och verkligen känna efter innan eventuella känslor visas. Tror det kan bli svårt att mötas på mitten för dem, tyvärr.

Tråkigt att Ellinor blev arg i sängen för att han hade ett annat sätt att se på saker, hur ska man våga vara djup om det man blir djup om inte är "godkänt" av den andra? Tror Ellinor blev avundsjuk på tacoparets lätthet, hon trodde nog hon och Lars hade kommit längst.

Tacoparet tycker jag löste sina oenigheter bra, han verkar vilja förstå hennes synsätt (som jag tycker är det rätta :D).

Susanna och Johan kommer inte vara ihop, inte en chans. När de pratade med de andra paren verkar de ju inte ha något gemensamt alls.
Jag tyckte först som du att tacokillen verkade vilja förstå Sofia. Men sen när han pratade med Johan fick jag en annan känsla. Johan verkar på riktigt begripa vad som triggar Susanna och är trygg i sig medans tacokillen inte riktigt fattar och mest anpassar sig utan att mena eller förstå det han själv säger.

Jag tror Johan och Susanna gemensamt kommer fram till att de är fel för varandra och förstår varför.
Tacoparet kan mycket väl fortsätta ett tag till bara pga att de vill vara i ett par och kommer därför att försöka passa in i rollerna.
 
Jag tycker att det är väldigt intressant att inga experter ens andas pyttelite om alkoholens roll i konflikterna som varit i de senaste avsnitten.
Ja och man kan liksom se den osynliga tv-makar-handen som puttar fram vinflaskorna som står precis utanför bild. Så att de får lite mer konflikter
 
Tråkigt att Ellinor blev arg i sängen för att han hade ett annat sätt att se på saker, hur ska man våga vara djup om det man blir djup om inte är "godkänt" av den andra? Tror Ellinor blev avundsjuk på tacoparets lätthet, hon trodde nog hon och Lars hade kommit längst.

Jag håller med om att det verkar vara en krock mellan två i grunden väldigt olika personer, men vilken smäll ändå - speciellt som en motsatt person - att få höra att han håller så fruktansvärt hårt på ord och känslor, med tanke på den situation de gett sig in i och hur känslomässigt öppen hon i sin tur försöker vara. Jag förstår om hon kände det som om han praktiskt taget smällde igen dörren rakt framför näsan på henne.

Men sedan tycker jag också att det är intressant det här med alkoholen. Programmen känns som en stilstudie i hur lyckat det är att försöka lösa knutar och konflikter under påverkan av alkohol. Och väldigt utsatt som @mamman skriver.

För övrigt känner jag väldigt mycket med Sofia. Hoppas att hon inte hamnar i att anpassa sig så att hon körs över.
 
Reagerade också på hur utsatta de medverkande blir när de filmas när de dricker mycket alkohol. Blev lite svårt att titta på senaste avsnittet.

De drack ju allt helt frivilligt. De vet ju att de filmas. Jag hade inte minsta svårt att se på det. Själv hade jag aldrig satt mig i den situationen. Det är ju helt frivilligt att välja att vara med i ett sånt program och helt frivilligt att dricka när kamerorna är igång.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
29 747
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 622
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp