Gifta vid första ögonkastet 2021

Lars och Ellinor är väldigt olika, det märks nu och jag tycker väl båda har en poäng i deras synsätt. Ellinor vill vara djup och tas med himlastormande känslor direkt medan Lars vill ta det lååååångsamt och verkligen känna efter innan eventuella känslor visas. Tror det kan bli svårt att mötas på mitten för dem, tyvärr.

Tråkigt att Ellinor blev arg i sängen för att han hade ett annat sätt att se på saker, hur ska man våga vara djup om det man blir djup om inte är "godkänt" av den andra? Tror Ellinor blev avundsjuk på tacoparets lätthet, hon trodde nog hon och Lars hade kommit längst.

Tacoparet tycker jag löste sina oenigheter bra, han verkar vilja förstå hennes synsätt (som jag tycker är det rätta :D).

Susanna och Johan kommer inte vara ihop, inte en chans. När de pratade med de andra paren verkar de ju inte ha något gemensamt alls.

Jag uppfattade inte Ellinor som arg, däremot blev hon uppenbart ledsen och Lars hade verkligen noll känsla för det och skövlade vidare som en skogsmaskin.
Inte så himla slugt att prata om kärlek på det viset när de precis gift sig och är med i ett program som handlar just om att gifta sig med en okänd 😅
Jag hade också tagit väldigt illa vid mig av hans sätt att ta upp det.
 
Jag uppfattade inte Ellinor som arg, däremot blev hon uppenbart ledsen och Lars hade verkligen noll känsla för det och skövlade vidare som en skogsmaskin.
Inte så himla slugt att prata om kärlek på det viset när de precis gift sig och är med i ett program som handlar just om att gifta sig med en okänd 😅
Jag hade också tagit väldigt illa vid mig av hans sätt att ta upp det.
Håller med! Förstod verkligen hur Ellinor kände sig i situationen och det var tydligt att Lars inte alls fattade hur det lät :grin:
 
När jag är arg kan jag behöva samla ihop mina tankar och låta känslorna "landa" innan jag kan prata om vad som hände. Känns som Sofia var lite samma i situationen på bänken. Om det var så hon kände så kunde hon dock ha varit tydligare med att hon inte ville prata just där och då utan lite senare.

ÄLSKADE scenen när Ellinor + Lars och Susanna + Johan stod i sina utstyrslar och kallpratade lite stelt och Sofia + Anton plötsligt kommer gåendes över bron i sina tacodräkter :laugh:

Sen reagerade jag på scenen när Ellinor och Lars stod och pratade om vad de kunde lära de andra paren. Jättemärkligt samtal ju? Och också att Lars sa något i stil med att det de andra paren kunde lära sig av deras relation var att de är så himla öppna mot varandra. Är det inte exakt det som deras relation har problem med - att Lars inte vill öppna sig? :angel:🤷‍♀️
 
Jag uppfattade inte Ellinor som arg, däremot blev hon uppenbart ledsen och Lars hade verkligen noll känsla för det och skövlade vidare som en skogsmaskin.

Jag tyckte precis tvärtom. :laugh: Jag hade blivit tokig om någon hade sagt till mig hur man måste känna och inte godkänner min syn på känslor.

Jag fattar att hon blev ledsen eftersom de är så olika men jag tycker inte hon hanterade det bra, alls.
 
Jag tyckte precis tvärtom. :laugh: Jag hade blivit tokig om någon hade sagt till mig hur man måste känna och inte godkänner min syn på känslor.

Jag fattar att hon blev ledsen eftersom de är så olika men jag tycker inte hon hanterade det bra, alls.

Fast det handlade inte alls om att han inte fick känna eller att hon inte godkände.
Det var hur han tog upp det och hur han uttryckte sig som var totalt jävla kaos 😅
Det finns smidiga sätt och så finns det Lars 🙄
 
Fast det handlade inte alls om att han inte fick känna eller att hon inte godkände.
Det var hur han tog upp det och hur han uttryckte sig som var totalt jävla kaos 😅
Det finns smidiga sätt och så finns det Lars 🙄

Precis, det var hans sätt att bara fortsätta som en ångvält med sin utläggning trots att det var väldigt tydligt att hon reagerade negativt på det. Om han inte vill fortsätta vara gift med henne så får han väl säga det rätt ut istället för att håla på så där.

Hade jag börjat dejta någon som sa att hen inte kunde älska någon förrän efter tidigast ett år tillsammans så hade jag faktiskt lämnat där och då.
 
Precis, det var hans sätt att bara fortsätta som en ångvält med sin utläggning trots att det var väldigt tydligt att hon reagerade negativt på det. Om han inte vill fortsätta vara gift med henne så får han väl säga det rätt ut istället för att håla på så där.

Hade jag börjat dejta någon som sa att hen inte kunde älska någon förrän efter tidigast ett år tillsammans så hade jag faktiskt lämnat där och då.
Håller med. Det finns ju olika nivåer av att älska någon.
Det låter märkligt att inte nå någon nivå av förälskelsekänslor på ett helt år. Vad går man då på? Lust?
Jag insåg snabbt att jag älskade min partners humor, kommunikation och transparans vilket ledde vidare till nästa nivå.
Hade jag inte kännt att dessa känslor och känt dem öka med tiden hade jag struntat i det hela.
 
@Bison @Lingon @Fetaost Jag tolkade inte scenen riktigt som ni, jag tolkade honom som att han inte slänger iväg ord hit och dit (som tonåringar som ÄLSKAR alla efter en vecka typ) utan känner in mer först och det tar då tid innan ett "jag älskar dig" kommer. Sen tycker jag med att 1 år låter som en lång tid men jag fattar var han kommer ifrån.

Jag förstår hennes sida med men jag tycker hon var osmidig hon med.
 
@Bison @Lingon @Fetaost Jag tolkade inte scenen riktigt som ni, jag tolkade honom som att han inte slänger iväg ord hit och dit (som tonåringar som ÄLSKAR alla efter en vecka typ) utan känner in mer först och det tar då tid innan ett "jag älskar dig" kommer. Sen tycker jag med att 1 år låter som en lång tid men jag fattar var han kommer ifrån.

Jag förstår hennes sida med men jag tycker hon var osmidig hon med.

Jag reagerade inte just på älskabiten utan hela hans långa utlägg 😅
Det var bara totalt helt fel tillfälle och noll fingertoppskänsla. Han läste henne inte för fem öre och sen det påklistrade leendet.
Alltså nej, bara nej.
Min sambo satt bredvid i soffan och bara ville att han skulle sluta prata innan han gjorde bort sig fullständigt 😂
 
Jag reagerade inte just på älskabiten utan hela hans långa utlägg 😅
Det var bara totalt helt fel tillfälle och noll fingertoppskänsla. Han läste henne inte för fem öre och sen det påklistrade leendet.
Alltså nej, bara nej.
Min sambo satt bredvid i soffan och bara ville att han skulle sluta prata innan han gjorde bort sig fullständigt 😂
Min sambo satt och sa "Tyst, Lars. Tyst!" av precis samma anledning.

Klart man kan uttrycka känslor utan att dra det djupaste "jag älskar dig-kortet". Men han dizzade all form av känslouttryck som om det bara fanns ett sätt uttrycka sig på.
 
Hur pedantisk är egentligen killen i tacoparet? Tycker inte alls att det ser stökigt ut i hennes lägenhet? Men det är tur att hon kan skratta åt honom och att diskussionen får lite distans med humor.

Alltså, Johan. Det känns som ett omöjligt uppdrag, att vara tillräcklig. Varför är hon så statisk i sitt tyckande kring humor? Vem avgör vad som inte får skämtas om? Varför ska humor begränsad när det handlar om vissa ord. Har svårt att relatera..

Lars och Ellinor känns verkligen olika och de har svårt att mötas. Hon vill vara spontan och han vill planera. Hon vill prata allvar och känslor medan han strävar efter det lustfyllda i livet. Kommer de kunna kompromissa så att båda känner tillfredsställande i sitt sätt att vara?
 
Alltså, Johan. Det känns som ett omöjligt uppdrag, att vara tillräcklig. Varför är hon så statisk i sitt tyckande kring humor? Vem avgör vad som inte får skämtas om? Varför ska humor begränsad när det handlar om vissa ord. Har svårt att relatera..

Om man inte vill bli kallad kärring så är det väl självklart att ens partner ska respektera det. Eller får man kalla sin partner vad som helst så länge man själv tycker det är roligt?
 
Om man inte vill bli kallad kärring så är det väl självklart att ens partner ska respektera det. Eller får man kalla sin partner vad som helst så länge man själv tycker det är roligt?
Det är nog inte ordet i sig som är det som stör henne utan mer jargongen. De har inte samma typ av humor. Det kan bli problematiskt att begränsa någons humor på grund av vissa värderingar.
 
Om man inte vill bli kallad kärring så är det väl självklart att ens partner ska respektera det. Eller får man kalla sin partner vad som helst så länge man själv tycker det är roligt?
Just ordet kärring är nog lite olika laddat beroende på var ifrån man kommer.
För mig som är norr ifrån är det lika normalt som att bli kallad frugan eller liknande eftersom det kommer ifrån ordet kärling. Ordet i sig är inte negativt.

I just Johan och Susannas fall så är jag övertygad om att han hade kunnat möta henne på just den punkten vilket han ju även sa. Men han tyckte nog att hon hittar ju 500 andra fel på hur han uttrycker sig och skämtar så det var ändå meningslöst att gå henne till mötes.
 
Alltså Johan verkar ha ganska svårt att uttrycka sig rent allmänt, det blir svårt att förstå exakt hur han menar och det blir ganska svepande formuleringar. Så det är nog inte bara hans humor utan också att han inte helt förstår hur hon menar och inte heller kan förklara hur han menar på ett sätt som är rimligt. Jag tror helt enkelt att de språkliga förmågorna är ivägen för Johan och Susanna.

Jag tycker också att tacokillen verkar helt läskigt pedantisk, kan nog bli jobbigt att leva med i längden....

Och åh ,Ellinor, vad jag känner med henne och önskar henne nåt bättre än den här avstängda killen med så himla mycket stängda rum i sig själv som han tydligen inte ens kan dela med sina kärleksfulla föräldrar.
 
Det är nog inte ordet i sig som är det som stör henne utan mer jargongen. De har inte samma typ av humor. Det kan bli problematiskt att begränsa någons humor på grund av vissa värderingar.

Tänkte också att det är hela jargongen som skär sig.
Kärring är bara ett exempel.

Alltså Johan verkar ha ganska svårt att uttrycka sig rent allmänt, det blir svårt att förstå exakt hur han menar och det blir ganska svepande formuleringar. Så det är nog inte bara hans humor utan också att han inte helt förstår hur hon menar och inte heller kan förklara hur han menar på ett sätt som är rimligt. Jag tror helt enkelt att de språkliga förmågorna är ivägen för Johan och Susanna.

Jag tycker också att tacokillen verkar helt läskigt pedantisk, kan nog bli jobbigt att leva med i längden....

Och åh ,Ellinor, vad jag känner med henne och önskar henne nåt bättre än den här avstängda killen med så himla mycket stängda rum i sig själv som han tydligen inte ens kan dela med sina kärleksfulla föräldrar.

Anton är fullt rimlig i sin ordning hemma 😍
Mer pedanter åt folket!

Jag fick pausa programmet pga filtarna på soffans divaner var vikta åt två olika håll 🙄
 
Alltså Johan verkar ha ganska svårt att uttrycka sig rent allmänt, det blir svårt att förstå exakt hur han menar och det blir ganska svepande formuleringar. Så det är nog inte bara hans humor utan också att han inte helt förstår hur hon menar och inte heller kan förklara hur han menar på ett sätt som är rimligt. Jag tror helt enkelt att de språkliga förmågorna är ivägen för Johan och Susanna.

Jag tycker också att tacokillen verkar helt läskigt pedantisk, kan nog bli jobbigt att leva med i längden....

Och åh ,Ellinor, vad jag känner med henne och önskar henne nåt bättre än den här avstängda killen med så himla mycket stängda rum i sig själv som han tydligen inte ens kan dela med sina kärleksfulla föräldrar.

Håller med apropå Ellinor... Alltså till viss del förstår jag också verkligen Lars, att allt inte ska vara allvar hela tiden. Men det känns som att han bär på mycket inom sig (är det tyngre än han ger sken av, eller har han verkligen förstorat upp "banala saker" såhär mycket i sitt inre?), och hur ska det gå om det bara trycks ner och allt är lajbans?

Tacoparet kanske kan växa tillsammans, om han är villig att öppna upp. Och hon är villig att lägga jobbet på att få honom att göra det. Känns som att han kan behöva mycket stöd i det, och att hon behöver en annan nivå av öppenhet och vad som är okej att prata om i ett förhållande 🤔
T.ex. att sex ska vara något enkelt och kul att både ha och prata om.

Sitter nu och ska titta på säsong 8 av Married at first sight Australia :D Helt annorlunda upplägg, mycket mer bachelor/bachelorette, så kommer nog vara underhållande på ett helt annorlunda sätt.
 
Håller med apropå Ellinor... Alltså till viss del förstår jag också verkligen Lars, att allt inte ska vara allvar hela tiden. Men det känns som att han bär på mycket inom sig (är det tyngre än han ger sken av, eller har han verkligen förstorat upp "banala saker" såhär mycket i sitt inre?), och hur ska det gå om det bara trycks ner och allt är lajbans?

Tacoparet kanske kan växa tillsammans, om han är villig att öppna upp. Och hon är villig att lägga jobbet på att få honom att göra det. Känns som att han kan behöva mycket stöd i det, och att hon behöver en annan nivå av öppenhet och vad som är okej att prata om i ett förhållande 🤔
T.ex. att sex ska vara något enkelt och kul att både ha och prata om.

Sitter nu och ska titta på säsong 8 av Married at first sight Australia :D Helt annorlunda upplägg, mycket mer bachelor/bachelorette, så kommer nog vara underhållande på ett helt annorlunda sätt.

Jag får känslan av att Ellinor fastnar i det djupa just för att det inte går. Lars skrattar bort allt varje gång hon försöker och då försöker hon ännu mer och det blir en ond cirkel av det.
Jag förstår hennes frustration och tror att det skulle bli mycket enklare, öppnare och gladare och Lars bjöd in henne.

Så fungerar jag, känner jag att vi kan prata om allt och inga dörrar är stängda så är det mycket enklare att vara glad och ha den lättsamma vardagen. Men är dörrarna stängda vill jag gärna gå dit och rycka i dem.
 
Min känsla av att Ellinor är deprimerad förstärktes faktiskt efter det senaste avsnittet. Hon känns ganska negativ i det stora hela och jag förstår inte hur Lars orkar försöka få henne på bättre humör hela tiden. Jag hade inte orkat med henne om jag vore Lars.
 
Min känsla av att Ellinor är deprimerad förstärktes faktiskt efter det senaste avsnittet. Hon känns ganska negativ i det stora hela och jag förstår inte hur Lars orkar försöka få henne på bättre humör hela tiden. Jag hade inte orkat med henne om jag vore Lars.
Jag håller med dig helt. Jag förstår att hennes mående kan påverkas av pandemin i och med hennes yrke, men då kanske det är fel tillfälle i livet att göra det här?
Jag upplever att hon ”går ner sig” under negativa.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
29 747
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 622
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp