Gifta vid första ögonkastet 2021

Min känsla av att Ellinor är deprimerad förstärktes faktiskt efter det senaste avsnittet. Hon känns ganska negativ i det stora hela och jag förstår inte hur Lars orkar försöka få henne på bättre humör hela tiden. Jag hade inte orkat med henne om jag vore Lars.
Fick också den känslan.
 
Jag får känslan av att Ellinor fastnar i det djupa just för att det inte går. Lars skrattar bort allt varje gång hon försöker och då försöker hon ännu mer och det blir en ond cirkel av det.
Jag förstår hennes frustration och tror att det skulle bli mycket enklare, öppnare och gladare och Lars bjöd in henne.

Så fungerar jag, känner jag att vi kan prata om allt och inga dörrar är stängda så är det mycket enklare att vara glad och ha den lättsamma vardagen. Men är dörrarna stängda vill jag gärna gå dit och rycka i dem.
Exakt så tänker jag också.

@Sporthorse @Sofie.S etc, låter det inte troligare att det är som inlägget jag svarade på nu av @Bison än klinisk depression....?
 
Exakt så tänker jag också.

@Sporthorse @Sofie.S etc, låter det inte troligare att det är som inlägget jag svarade på nu av @Bison än klinisk depression....?
Jag tycker det låter långsökt. Men det är bara den känslan jag fått av Ellinor och jag kan verkligen förstå att det är svårt att vara positiv när man har ett sånt tufft jobb som hon har. Men känns nästan omöjligt att då matcha med Lars som är på en helt annan nivå.
 
Jag tycker det låter långsökt. Men det är bara den känslan jag fått av Ellinor och jag kan verkligen förstå att det är svårt att vara positiv när man har ett sånt tufft jobb som hon har. Men känns nästan omöjligt att då matcha med Lars som är på en helt annan nivå.
Sedan tolkar vi nog Lars olika, själv ser jag inte Lars som positiv och levnadsglad bara. Snarare tvångsmässigt "positiv" och ganska rädd för både visa och känna annat än en välpolerad yta.
 
Sedan tolkar vi nog Lars olika, själv ser jag inte Lars som positiv och levnadsglad bara. Snarare tvångsmässigt "positiv" och ganska rädd för både visa och känna annat än en välpolerad yta.
Jag kände att han var lite kvar i studentlivet när han sa att livet skulle vara 80% lek och flirt och 20% allvar....
Känns som det blir svårt med en långvarig relation om man vill ha det så, jag hade iaf inte klarat av att få vardagen till 80% lek och flirt.
 
Jag kände att han var lite kvar i studentlivet när han sa att livet skulle vara 80% lek och flirt och 20% allvar....
Känns som det blir svårt med en långvarig relation om man vill ha det så, jag hade iaf inte klarat av att få vardagen till 80% lek och flirt.
Varför det? Man har olika strategier i livet helt enkelt. Jag och min sambo försöker ständigt att förgylla varandras vardag. Äta något gott, dricka ett gott vin, ha fina hästar, gå ut och äta när det går och bara vara gulliga mot varandra varje dag.
Vi pratar faktiskt väldigt sällan (nästan aldrig) död och annat tungt. Det tar man när det kommer.
 
Varför det? Man har olika strategier i livet helt enkelt. Jag och min sambo försöker ständigt att förgylla varandras vardag. Äta något gott, dricka ett gott vin, ha fina hästar, gå ut och äta när det går och bara vara gulliga mot varandra varje dag.
Vi pratar faktiskt väldigt sällan (nästan aldrig) död och annat tungt. Det tar man när det kommer.
Jag och maken försöker väl också det, men jag skulle ändå säga att det är mer få ihop vardagen med allt som måste göras än det är hitta på utflykter. Att vi äter godare på fredagen, eller köper ett lyxigare fika eller ser till att ha en stund tillsammans då man bara njuter av varandras sällskap tänker jag inte som "lek och flirt". Sen pratar vi inte heller död och sådant så ofta, men om någon av oss skulle behöva det så kan den andra bemöta det på ett bra sätt.
 
Jag tycker inte alls att Ellinor verkar deprimerad över huvudtaget? En deprimerad person hade sannolikt inte orkat vara med i programmet överhuvudtaget och inte heller valts ut som lämplig kandidat av psykologerna.
Att kunna prata om allt möjligt; både högt och lågt, är jätteviktigt för mig och jag skulle bli precis lika frustrerad som Ellinor om min partner bara visade upp en fasad hela tiden och försökte skämta bort allt. Jag är helt inne på @Bison linje där det verkar ha blivit en ond cirkel som uppstått av frustration hos Ellinor som inte kan få ut något av substans från Lars, och där Lars känner att det blir för jobbigt och inte orkar med.

Är det någon som inte borde sökt till programmet så är det Lars, han känns verkligen inte redo för ett seriöst kärleksförhållande. Jag tycker att det känns som att han behöver jobba med sina trauman först som uppenbarligen satt rejält djupa spår.
 
Är det någon som inte borde sökt till programmet så är det Lars, han känns verkligen inte redo för ett seriöst kärleksförhållande. Jag tycker att det känns som att han behöver jobba med sina trauman först som uppenbarligen satt rejält djupa spår.
Har också sett programmet nu och fattar ingenting när det gäller Lars. I senaste programmet lät det som att hans trauma var att han var uppvuxen i radhus? Fattar att man kanske inte berättar riktiga trauman framför kameran men det är ju jättemärkligt formulerat.
 
Har också sett programmet nu och fattar ingenting när det gäller Lars. I senaste programmet lät det som att hans trauma var att han var uppvuxen i radhus? Fattar att man kanske inte berättar riktiga trauman framför kameran men det är ju jättemärkligt formulerat.
Det enda man fått veta är att en flytt unde barndomen gjorde att han utvecklade ”kroppsliga problem” och att han var ett ”mycket skört barn”. Och jag förstod det som att det var jobbigt för honom att komma tillbaka till radhuset med Ellinor då minnen kom tillbaka. Men exakt vad det handlar om har vi inte fått veta.
Jag tycker det låter som att han aldrig någonsin fått möjlighet att bearbeta vad det nu var för trauma han var med om, då han ju knappt kunde prata om det med Ellinor utan att famla efter orden och se helt tårögd ut och själv sa att han helst inte vill tänka på det eller prata om det.
 
Det enda man fått veta är att en flytt unde barndomen gjorde att han utvecklade ”kroppsliga problem” och att han var ett ”mycket skört barn”. Och jag förstod det som att det var jobbigt för honom att komma tillbaka till radhuset med Ellinor då minnen kom tillbaka. Men exakt vad det handlar om har vi inte fått veta.
Jag tycker det låter som att han aldrig någonsin fått möjlighet att bearbeta vad det nu var för trauma han var med om, då han ju knappt kunde prata om det med Ellinor utan att famla efter orden och se helt tårögd ut och själv sa att han helst inte vill tänka på det eller prata om det.
Jo jag tänkte att det måste finnas nåt mer som inte kommit fram, men har för mig att han sa nåt om att han förstorat det och att det var ju inte så dumt att växa upp där.
 
Jag tycker det låter långsökt. Men det är bara den känslan jag fått av Ellinor och jag kan verkligen förstå att det är svårt att vara positiv när man har ett sånt tufft jobb som hon har. Men känns nästan omöjligt att då matcha med Lars som är på en helt annan nivå.

Tycker det är mer långsökt att hon är deprimerad.
Upplever henne inte som särskilt deppig eller negativ.
Mer frustrerad och less och vem hade inte blivit det av att mötas av ett tomt leende varje gång man vill prata om något 😅
Jag hade blivit galen!
 
Alltså, jag är så glad att de som satsade vågade fortsätta. Erkänner att jag grät lite glädjetårar, men jag är ju oerhört blödig. Gissar att Johan får en del mail sen från kvinnor som tycker att han verkar vara toppen..
 
Tacoparet: Det känns som om de har kommit någonstans tillsammans. Ffa så blev jag väldigt positivt överraskad av Antons personliga utveckling. Och han bemötte sin polare i telefonen riktigt bra. Han stod upp för Sofia och sin utveckling. Heja!
Hoppas de tar ett taget efternamn som Tacosson eller Tacosén.

Johan och Susanna: Johan överraskade men inte Susanna. Hennes svar var givet. Det är nog svårt att omvända en känsla för någon som man jobbat så hårt i 3 veckor för att cementera i ett fack.
Johan växte i mina ögon. Han verkar ödmjuk och godhjärtad. Den mannen blir inte singel länge.

Elinor och Lars: Överraskade mig! Men nä, jag tror inte på dem mer än ett par tre månader. De vill nog och tycker om varandra men de är för olika själar i grunden.
 
Tacoparet: Det känns som om de har kommit någonstans tillsammans. Ffa så blev jag väldigt positivt överraskad av Antons personliga utveckling. Och han bemötte sin polare i telefonen riktigt bra. Han stod upp för Sofia och sin utveckling. Heja!
Hoppas de tar ett taget efternamn som Tacosson eller Tacosén.

Johan och Susanna: Johan överraskade men inte Susanna. Hennes svar var givet. Det är nog svårt att omvända en känsla för någon som man jobbat så hårt i 3 veckor för att cementera i ett fack.
Johan växte i mina ögon. Han verkar ödmjuk och godhjärtad. Den mannen blir inte singel länge.

Elinor och Lars: Överraskade mig! Men nä, jag tror inte på dem mer än ett par tre månader. De vill nog och tycker om varandra men de är för olika själar i grunden.

Tacosarna bor ihop i Sthlm nu enligt ratsit 😍😁

/mvh nyfiken.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
29 752
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp