Giftig växt?

gammalek

Trådstartare
32541


Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. IMG_20190704_180857.jpg
 
Visa bifogad fil 32541

Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. Visa bifogad fil 32541
Visa bifogad fil 32541

Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. Visa bifogad fil 32541

Det är i varje fall inte odört eller sprängört. Liknar palsternacka. Kanske det ev. är det. Jag minns inte exakt hur bladen på palsternacka ser ut.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
990
Senast: starcraft
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
652
Trädgård & Växter Men hjälp, min hjärna har checkat ut. Vad heter den ettåring som växer på rak stjälk, dillaktiga blad och en rosa krage högst upp. VET...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: RedQueen
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp