Jag har fått en blombukett idag eftersom jag fyller år, men kan inte riktigt glädja mig åt den. Numera tänker jag bara: är det giftigt? Den innehåller eukalyptus, krysantemum, nejlika, hortensia och något slags gräs. Får sätta mig och googla.
Grattis på födelsedagen! :love1:🥳
 
Det är så otroligt olika. Nikita åt öht aldrig på en blomma, förutom någon gång på dekorationsgräs. Däremot åt hon upp ampelliljor innan jag lyckades ta död på dem. Har alltid några stycken utplacerade strategiskt så Megara kan äta. Hon är däremot lite mer klåfingrig så jag är noggrann med att inte ha några blommor eller växter inne som är farliga. Det är lite som Jackson Galaxy (kattolog) brukar säga, inget nej utan erbjud bättre alternativ.

Skillnaden med utekatter är att de får sitt betande beteende tillfredsställt genom att de kan äta gräs medan innekatter äter på det som finns att äta på (som sagt mycket annorlunda från katt till katt) men jag vill undvika att åka in akut med Megara så då har jag anpassat mitt hem till henne.
Det är ju inte så svårt att odla kattgräs heller. Mina älskar det på vintern
 
Jag har två fat med kattgräs på olika ställen i lägenheten och ställde till en början undan växterna jag inte var säker på. Nu när jag insett att kisse inte är intresserad är jag inte särskilt oroad, jag håller ett extra öga bara. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
75 551
Senast: Klara
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
69 818
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 736
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp