Gilla hundar överallt?

Bonica

Trådstartare
Tänker på tråden-kan man ta med hunden tro?
Jag älskar mina hundar och lever ett aktivt hundliv men när jag gör mänskliga aktiviteter kan jag till och med störa mig på hundar som folk släpar med då jag är inställd på en hundpaus 🤗
Har varit på två fester senaste veckorna där vi suttit och ätit lite och varit finklädda. På ena festen sprang en Alaskan husky runt och hårade i maten och på den andra sprang en amstaff runt och flåsade och var överallt och jag ville bara att hundarna skulle gå hem.
Någon som känner igen sig?
 
Stör mig inte på andras hundar om de inte dreglar på mig eller biter mig. Mina rejält stora, livliga, driftstarka hundar skulle jag inte ta med på en fest. Hundarna själva skulle visserligen älska tillställningen, men de passar inte så bra med icke-hundvana personer. Jag vill koncentrera mig på att prata med folk och vara social, inte ha tummen i ögat på mina hundar.

Däremot tar jag gärna med dem på stan när tillfälle ges. De tycker att det är spännande, och uppskattar att gå på uteservering.

Sammanfattningsvis känner jag alltså inte igen mig i din beskrivning.
 
Tänker på tråden-kan man ta med hunden tro?
Jag älskar mina hundar och lever ett aktivt hundliv men när jag gör mänskliga aktiviteter kan jag till och med störa mig på hundar som folk släpar med då jag är inställd på en hundpaus 🤗
Har varit på två fester senaste veckorna där vi suttit och ätit lite och varit finklädda. På ena festen sprang en Alaskan husky runt och hårade i maten och på den andra sprang en amstaff runt och flåsade och var överallt och jag ville bara att hundarna skulle gå hem.
Någon som känner igen sig?
Hundar som stör är ju lika mtycket irritation som en person som beter sig illa. (full odräglig...)

Ska jag ha hund med mig på kalas så vill jag nog att hunden ligger stilla och vilar. Minns en gång när jag var ute med min stora schäferkorsning och hamnade på grannens altan. Hunden sov vid mina fötter hela tiden och grannen var lite förundrad för det var en glad oc sällskaplig hund. Men han hade vett (och uppfostran) att ligga stilla och koppla av vid tillsägelse.

Blir jag hembjuden till nån så är det ju jag som blir bjuden. Inte hunden.
 
På midsommar festen jag va på så var det med tre hundar. Kände att de va fel för jag blev orolig för deras skull när folk festar och blir fulla. Tycker det är fel att ha med hund även barn bland fulla människor iaf på det sättet som på midsommar när folk snapsar och blir dygnraka.
 
Jag personligen tycker inte att hundar ska behöva vara med på fester (läs; massa folk, alkoholmängd för att övergå till fylla, hög musik osv). Jag skulle själv aldrig vilja ha med mina hundar vid en sådan tillställning, eftersom man aldrig vet hur människor som är alkoholpåverkade kan bete sig, och det skulle kunna sätta hundarna i situationer som de inte förtjänar alt mår bra av alt känner att de behöver försvara sig (vilket då säkert skulle bli skyllt på hunden om någon inträffar).

Däremot en "lugnare" middag/kalas/fika osv så har jag själv kunnat ha med någon av hundarna (givetvis endast när det är OK för den som bjuder in, skulle ALDRIG ta för givet att mina hundar är välkomna om det inte är hem till närmsta familjen som vi ska).

Men helst vill jag gå på sånt själv utan att ha hundar med att behöva ta ansvar för, lite egentid från flocken är aldrig fel :D !
 
Jag älskar när folk har med sina hundar, bara dom inte låter för mycket. Barn får folk dock gärna lämna hemma :o. Min hund får gärna följa med till ställen där han förväntas kunna sköta sig hyfsat och han är uttryckligt välkommen men inte annars. Tar gärna tillfällen i akt för miljöträning men vill inte behöva ha för mycket fokus på hunden om folk vill umgås.
Dock håller jag med om att djur bör slippa fyllefester och hög musik och har folk med djur till den typen av fester så blir jag lite besvärad. Mitt ”festande” nuförtiden hålls på nivå i stil med middag eller grill med ett par vänner så det är inte riktigt ett problem.
 
Tänker på tråden-kan man ta med hunden tro?
Jag älskar mina hundar och lever ett aktivt hundliv men när jag gör mänskliga aktiviteter kan jag till och med störa mig på hundar som folk släpar med då jag är inställd på en hundpaus 🤗
Har varit på två fester senaste veckorna där vi suttit och ätit lite och varit finklädda. På ena festen sprang en Alaskan husky runt och hårade i maten och på den andra sprang en amstaff runt och flåsade och var överallt och jag ville bara att hundarna skulle gå hem.
Någon som känner igen sig?
Hundar får för mig gärna vara med överallt men bör som alla andra levande individer anpassa sig lite efter situationen. Ibland kan man inte låta hunden röja runt fritt helt enkelt och det är faktiskt sällan jag sett folk låta sina hundar göra det. Dom flesta håller dom nära sig om situationen kräver det.

Stör man sig väldigt så är det ju också bara att säga till ägaren och fråga om dom kan försöka hålla hundarna lite ifrån en.
 
Jag är nog ganska hemsk med sådant. Mina hundar har jag gärna med (nästan) överallt, andras hundar däremot, de vill jag sällan ha i närheten av mig oavsett situation :angel:

Tysta, lugna och väluppfostrade hundar har jag inget emot, men många hundar är ju allt annat än det. Jag har öht extremt låg toleransnivå för hundskall, hunddregel, hundar som springer runt inomhus, hundar som luktar och hundar som drar in smuts. Mina hundar ligger stilla och lugnt inomhus så länge de har något mjukt att ligga på. De märks inte (förutom när jag sitter och myser med dem) och det är väldigt behagligt. Utomhus är det såklart full fart på mina damer, men det är en helt annan sak. Hundar som inte är som mina hundar kan jag acceptera, men sällan tycka om annat än i rena hundsammanhang.
 
Jag har inga problem med hundar någonstans faktiskt, och tycker väl inte de behöver vara superuppfostrade heller. Har mest svårt för hundar som luktar och som flåsar på mig - utöver det är jag tolerant. Tycker väl att hundar som inte märks av är rätt trista faktiskt 😅

Ammo är med på fest ibland, och ibland festar vi hos uppfödaren och då är hundarna med ibland. Umgås mest med folk som anser att blir man biten får man skylla sig själv så 🤷‍♀️ Ammo brukar vara med en stund när det är fest här, sen går han och lägger sig och skiter i folk så han verkar inte särskilt bekymrad.
 
Jag vill gärna ha hundar omkring mig överallt och hela tiden - helst mina egna förstås, men ska jag någon annanstans och det inte passar sig att mina följer med är jag glad i andras. :)
Givetvis får det vara någon slags hejd och jag älskar inte när det verkligen Luktar hund eller dreglas för mycket, men generellt är jag rätt skitfånig när jag möter nästan alla typer av djur i nästan alla sammanhang.
Tydligen växer jag inte ur det.
 
Jag har inget emot trevliga väluppfostrade trevliga hundar.
Min hund är med på fester, grillkvällar och parkhäng med kompisa, båtturer osv.
Bjuder de mig, bjuder de Ruben, det är sen gammalt.
Samma här, men Ceasar är en sån hund som till och med de flesta hundrädda inte har något emot. Han ligger oftast inte mer än max nån meter ifrån mig.
 
Jag tycker inte om alla hundar bara för att dom är hundar.
Hundar som kan bete sig är trevliga ha runt sig men hundar som hoppar på mig eller kommer och trycker nosen mellan benen avskyr jag och hundar som tillåts springa runt och sno mat och råkar släppas ut så det blir kalabalik är tröttsamma. Fast det är väl egentligen ägaren som är tröttsam.
 
Jag tycker inte om alla hundar bara för att dom är hundar.
Hundar som kan bete sig är trevliga ha runt sig men hundar som hoppar på mig eller kommer och trycker nosen mellan benen avskyr jag och hundar som tillåts springa runt och sno mat och råkar släppas ut så det blir kalabalik är tröttsamma. Fast det är väl egentligen ägaren som är tröttsam.
Då är jag en tröttsam hundägare! :D

Min förra hund gillade att trycka nosen i häcken på folk och ta en sniff. Sedan valpåldern. Fråga mig inte varför. Aldrig haft en hund som gjort det så som hon!
Hon var i övrigt rätt väluppfostrad så med just henne var det ingen kalabalik. Mamma blev dock lite purken när hon gick över soffbordet en gång för att jag satt i fåtöljen mitt emot soffan där hon låg och hon ville komma till sin ääääälskade matte som kommit på besök (hon bodde hos mamma sitt sista år i livet, blev 12 år). Tja, det var ju kortare väg att gå över bordet än att slita på leder och kropp och energi att gå ner från soffan, runt bordet och hoppa upp i fåtöljen till mig! :o Jag säger inte att det var rätt, men hennes logik liksom! Och jag kan förstå mamma, alla vill inte ha dobermanns på bordet liksom....
 
Då är jag en tröttsam hundägare! :D
Jo om man inte iallafall försöker hålla lite koll på sin hund som stjäl och smiter osv så är man det enligt mig 😊
Eller som hundägaren till hunden som tryckte upp sin nos långt upp i skrevet på mig sa "men stå still" till mig.
Eh, nej, jag uppskattar inte en hund upptryckt i mufflan.
 
Jo om man inte iallafall försöker hålla lite koll på sin hund som stjäl och smiter osv så är man det enligt mig 😊
Eller som hundägaren till hunden som tryckte upp sin nos långt upp i skrevet på mig sa "men stå still" till mig.
Eh, nej, jag uppskattar inte en hund upptryckt i mufflan.
Jag är ordentligare än så och har koll på min hund, så då kan jag nog inte anses som en tröttsam hundägare! :D Trots nosen-i-rumpan-hunden, som ju blev tillsagd!

Men så oförsämt av hundägaren att säga så till dig, självklart sägerman till sin hund att bete sig som folk istället för att säga till människorna!!!
 
Jag är ordentligare än så och har koll på min hund, så då kan jag nog inte anses som en tröttsam hundägare! :D Trots nosen-i-rumpan-hunden, som ju blev tillsagd!

Men så oförsämt av hundägaren att säga så till dig, självklart sägerman till sin hund att bete sig som folk istället för att säga till människorna!!!
Nej då hör nog inte du till den tröttsamma skaran 😁

Ja det var en mycket mycket konstig situation.
 
Då är jag en tröttsam hundägare! :D

Min förra hund gillade att trycka nosen i häcken på folk och ta en sniff. Sedan valpåldern. Fråga mig inte varför. Aldrig haft en hund som gjort det så som hon!
Hon var i övrigt rätt väluppfostrad så med just henne var det ingen kalabalik. Mamma blev dock lite purken när hon gick över soffbordet en gång för att jag satt i fåtöljen mitt emot soffan där hon låg och hon ville komma till sin ääääälskade matte som kommit på besök (hon bodde hos mamma sitt sista år i livet, blev 12 år). Tja, det var ju kortare väg att gå över bordet än att slita på leder och kropp och energi att gå ner från soffan, runt bordet och hoppa upp i fåtöljen till mig! :o Jag säger inte att det var rätt, men hennes logik liksom! Och jag kan förstå mamma, alla vill inte ha dobermanns på bordet liksom....
Nosen i skrevet är dobermann standard ;)

Vet alltid när folk har mens för då drar han en extra lång sniff 😳🙈😅😂🤣
 
Nosen i skrevet är dobermann standard ;)

Vet alltid när folk har mens för då drar han en extra lång sniff 😳🙈😅😂🤣
Det visste jag inte, de andra har inte haft det...intresset! :D

Ja, herregud, det var så pinsamt! "Jisses, Snigel, ta nu och bete dig alltså" sa jag hur ofta som helst och drog bort henne. Lika glad var hon för det och jag försökte glömma infon jag fick från hennes långa sniff..... :D:o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 317
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 983
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän drömmer om att skaffa hund och i samma veva som vi börjat prata mer om det så märker jag ju att vi vill helt olika...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 290
Senast: cirkus
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 292
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Att vara Jessica

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp